• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Киррил - напреднал
Може ли да се използва обикновен електрожен за заваряване на алуминиеви профили с дебелина 2мм за направа на една кутия.
Ако може, то какви електроди трябва да се използват с каква дебелина и ампераж.
Има ли особености или е както при железни профили?
Lutchezar - майстор
Чети. Ако отговаряш на условията - може.

https://tigtag.eu/2018/11/19/base-welding-aluminum/
Andri01 - майстор
Човека зададе един елементарен въпрос. Ти го "качи на черешата, при това още зелена. " А отговорът е НЕ .
Lutchezar - майстор
Ако прочете ще научи нещо ново. И сам ще си отговори.

Препоръчвам механична сглобка на рамката или някъде където правят цветни заварки да я заварят.
gogo7777 - майстор
чет авг 18, 2022 10:27 pmAndri01 написа:
Човека зададе един елементарен въпрос. Ти го "качи на черешата, при това още зелена. " А отговорът е НЕ .
Отговора е ДА.....
Киррил - напреднал
чет авг 18, 2022 8:14 pmLutchezar написа:
Чети. Ако отговаряш на условията - може.

https://tigtag.eu/2018/11/19/base-welding-aluminum/
Има и друга статия за заваряване с електрожен.
https://tigtag.eu/2019/04/10/mma-aluminium-welding/
Исках някой който се е сблъсквал с този начин на заваряване да сподели личен опит, защото в статиите обикновено или се хвали нещо или се оплюва.
Личният опит е по-ценен от теорията.
Разбирам, че трябва материалът който ще се заварява да е еднакъв с този на електродите... което прави нещата за любител невъзможна.
bigdragon - специалист
Този заварява планки 8...10мм.,а ти питаш за 2мм дебелина на планката.
На теория може, но...
hidrazin - майстор
чет авг 18, 2022 5:05 pmКиррил написа:
... алуминиеви профили с дебелина 2мм за направа на една кутия.
При такава дебелина и приложение - по-добре със запояване.
Има и по нашите магазини припой за алуминий на пръчки който вътре е направо с флюс.





:partyman:
petromaniq66 - специалист
Да ама заваряне бе темата хидра...те са го измилили с арргон
Киррил - напреднал
пет авг 19, 2022 9:37 pmhidrazin написа:
чет авг 18, 2022 5:05 pmКиррил написа:
... алуминиеви профили с дебелина 2мм за направа на една кутия.
При такава дебелина и приложение - по-добре със запояване.
Има и по нашите магазини припой за алуминий на пръчки който вътре е направо с флюс.





:partyman:
Явно със заваряване няма да стане в любителски условия и трябва да се мине на вариант със запояване. Ще потърся пръчки с флюс за алуминий.
https://www.zavariavane.bg/c/pripoi-i-f ... flyus-1214
Има ли значение кой ще се ползва от изредените при дебелина на материала 2-3мм.? Може ли да се нагрява материалът с с пърлачка на газ?
https://gdem-bg.com/produkt-kategoriya/ ... -aluminij/
Благодаря.
  • 1
  • 2

Тема "Заваряване на алуминиеви профили с обикновен електрожен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: