Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Basilisk - помощник
Трябва да се завинтят фитинги към глава от алуминиева сплав 6082. Вероятно устройството ще работи при по-голяма атмосферна влажност. От какъв материал е по-добре да са фитингите, за да се намали риска от корозия на главата: поцинкована стомана или неръждавейка?
MamaMy - майстор
Неръждавейка във всеки случай, но гледай да не са никелиран месинг. Аз навих на една компресорна глава два месингови клапана, но със един тройник неръждавейка. За сега нямам ядове, но средата е нормална.
gogo7777 - майстор
Сплавите на алуминий с магнезий са устойчиви на корозия. Аз бих заложил на бронзови фитинги с оглед температурното разширение.
За колектор ли става дума?
:drinkers:
Basilisk - помощник
вт сеп 05, 2023 7:22 amgogo7777 написа:
Сплавите на алуминий с магнезий са устойчиви на корозия. Аз бих заложил на бронзови фитинги с оглед температурното разширение.
За колектор ли става дума?
:drinkers:
Донякъде. Това е глава, която ще бъде поставена на автомобилен двигател и той ще работи като компресор. Тя е готова, към нея ще се навият щуцери за засмукване и нагнетяване на въздуха, които после ще се съберат в колектори. Проблемът е, че този компресор ще стои извън работното помещение под един навес, където малко или много ще е подложен на атмосферно влияние. Забелязъл съм, че алуминият е особено чувствителен към мед и сплавите му, което е логично, ако се разгледа електродния потенциал на двата метала.
gogo7777 - майстор
Потенциалите на медта и алуминия да, но тук става въпрос за сплавите им. Ако през тръбите тече въздух няма проблем, ако е пара може да се застраховаш от протичането на електричество чрез заземяване.....ама има ли смисъл :?
Алуминиеви фитинги също може....... :drinkers:
iliya_i - майстор
вт сеп 05, 2023 12:04 pmBasilisk написа:
Забелязъл съм, че алуминият е особено чувствителен към мед и сплавите му, което е логично, ако се разгледа електродния потенциал на двата метала.
Малеееееееееееееееееееееееееееее.

Тия простите франсета, да вземат да сложат на колата ми глава от алуминиева сплав, в която са навили свещи с резба от някакъв вид стомана (не е неръждавейка) и да ги уплътнят с дефтунги от медна сплав!

Хайде недей толкова да се кахъриш.

Едва ли очакваш от този компресор да изкара 1000 години.
gogo7777 - майстор
Франсетата не са прости......заложили са "подводните камъни"......не бой се :lol: :lol: :lol: :lol:
....дифтунгите би трябвало да са от двувалентна "чиста"мед......ама за франсетата не знам....
вт сеп 05, 2023 8:10 pmgogo7777 написа:
Франсетата не са прости......заложили са "подводните камъни"......не бой се :lol: :lol: :lol: :lol:
....дифтунгите би трябвало да са от двувалентна "чиста"мед......ама за франсетата не знам....
Отсякъде са Би и те. Даже бити.

"Фактът, че са набили френски командоси коментират така: „Ами, явно са бягали много от час тия командоси, като са ги обучавали с две думи мога да ви кажа, друго не мога да ви кажа.”"
https://btvnovinite.bg/bulgaria/frenski ... -chas.html

Ама пък коли правят.
brum - майстор
И на дизеловите дюзи слагат медни дихтунги/дифтунги (така и не съм сигурен как се пише). Тука не текат някакви страшни тоци, че да мислиш за електрохимическа корозия. Бронз/мед си е екстра за фитингите.

Иначе при алуминиевите терминалите на литиевите батерии се ползват калайдисани медни обувки. Та има лесни решения ако по тия фитинги освен флуид ще тече и ток.

Тема "Корозия на алуминиева сплав 6082" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: