quietmadness написа:Гледам го тоя компресор и му се чудя. Имам нужда от компресор, даже бях се засилил за някакъв безмаслен (още се "мъдря" де). За професионална работа знам, че не става.
Който го има да драсне два реда дали мога да си сменя гумите например. Или ще му трябва на всеки болт по 5 мин да набере душица? Щото по тех. параметри много неща стават, ама практиката често опровергава теорията.
Значи първо в упътването са написали че не става за гайковерти поради малкият резервоар и изходно количество въздух.
Обаче за да ти напишат че един компресор става за това ще се наложи бутилката да бъде минимум 150 литра.
Какво показва опита. Първо е необходимо да има 10 бара налягане, което вече е налично и при 25 литровият. Аз по напред написах защо. Второ иска 10 мм сечение на преносната магистрала. И трето 50 литровият Енхел/Лидл се справя отлично с болтове на алумин-джанти затегнати с ктъстачката и с болтове на волани завити заводски с осигурител. За волана на Мерцедеса ми се наложи да го чукна първо на завиване и после се отви директно, а с гедоре и голямо рамо просто не ставаше и не успявах да му държа контра на волана с крака.
Извода е че дори и Лидлският едночуков гайковерт върши чудеса при 10 бара от компресора.
Та ако ще го ползваш любителски, а няма да сменяш гумите на формула-1 ще ти върши отлична работа Лидлският 50/10.
Иначе се ориентирай към 150 литров минимум.
Имай в предвид, че и компресора на гумаджията понякога не успява да отвие някой болт по моите джанти след кръстачката. А и там са 10 баровете.....
Да напиша две приказки и за маслата за компресора да се знае.
Понеже тук отговора който се дава е само от това което е написано в книжката и не казва много, за това звъннах в сервиза на Енхел. В София никой не вдига, а и вероятно нямаше да получа изчерпателен отговор. За това звъннах в Бургас.
Техника каза че 15/40 се слага с цел компресора да изкара до 6 месеца активна работа. А Енхела е направен така че да работи без проблем 1 година и за това са посочили 5/40. Маслото може да бъде автомобилно без проблем.
Проблема при 15/40 е че се окислява най бързо и става негодно за работа. 5/40 държало до към 1 година.
За това било най добре да се сипва Т 100 компресорно масло което се окислявало най бавно. То е за профи употреба.
Ами това е.