Нека намерим най-тънките цени.
plamen6703 - майстор
съб ное 30, 2019 2:14 pmпишман_майстор написа:
Наскоро бях гледал клипче как един се мъчеше с помощта на малки видички навивайки ги през отворите на плюсовия полюс, да подкара елемент сработил защитата. На всеки три, му се получаваше на два.
П.п. намерих едно подобно видео , има и други , но общо взето е ала бала, ново му е майката
Общо взето такова "сиромахомилство" е предпоставка да остави някой без покрив над главата, огъня не прощава на никой и дай Боже пожарникарите да се пенсионират без работа или да излизат само на учебни тревоги, а не да гасят последствия предизвикани от малоумие! :partyman:
zz_stefanov - майстор
съб ное 30, 2019 2:33 pmplamen6703 написа:
съб ное 30, 2019 2:14 pmпишман_майстор написа:
Наскоро бях гледал клипче как един се мъчеше с помощта на малки видички навивайки ги през отворите на плюсовия полюс, да подкара елемент сработил защитата. На всеки три, му се получаваше на два.
П.п. намерих едно подобно видео , има и други , но общо взето е ала бала, ново му е майката
Общо взето такова "сиромахомилство" е предпоставка да остави някой без покрив над главата, огъня не прощава на никой и дай Боже пожарникарите да се пенсионират без работа или да излизат само на учебни тревоги, а не да гасят последствия предизвикани от малоумие! :partyman:
Туй, като да се елиминира термичната защита на вентилаторна печка. Работила била. :-D
DMN - майстор
Passa написа:
Да питам какво в крайна сметка мери зарядното на литиевата батерия на верта. Вътрешното съпротивление или друго.
Това трябва да ти каже някой, който е в час с електрониката, има такова зарядно и си е поиграл да прави измервания(които понякога хич не са лесни).
Според мен едва ли е толкова умно това зарядно :) .
За да измери съпротивлението трябва зарядното да натовари батерията с определен ток на разряд и да измери спада на напрежението на батерията. Поне това умно зарядно, с което разполагам има такава опция - измерване на вътрешното съпротивление - и прави точно това - подава "товар" към батерията за около секунда, след което следва по-мощен, но много по-кратък токов импулс на разряд(не съм го измервал тока), а на осцилоскопа виждам импулса на спада на напрежението - колкото е по-голям, толкова повече според зарядното е вътрешното съпротивление на батерията.
Възможно е твоето зарядно да има друг начин на разпознаване според мен. Батериите с по-високо съпротивление много бързо си вдигат напрежението по време на заряд, ако зарядния ток им е в повече.
Измерване и изследване си трябва :) .
:partyman:
lov - майстор
съб ное 30, 2019 2:25 pmпишман_майстор написа:
lov написа:
Имам малко опит с ей тези купчинки батерии.
@lov как да намаля зарядния ток, на самите зарядни Х12 серията? Имам съмнение, че е прекалено голям защото се стоплят в повече акумулаторите при заряд...
Идея си нямам щото нямам такова зарядно. Не ми подариха а и на мен не ми е трябвало че да си изпрося. :-D Тука коментирате разни серии но не съм обръщал внимание кое какво е. На мен ми трябваха елементите за други машини. Единствено събрах няколко за човека който ми ги даде като ги зареждах директно на полюсите с едни китайски зарядни дето дават не повече от 300 милиампера макар, че на тях пише ампер. Не се е оплаквал и каза че работят. Та и за това съм сигурен че проблема е от батериите. А и нямаше отворена батерия без заминали поне 1-2 елемента. А на тези с триъгълната форма за винтовертите имах едно изгоряло зарядно и само размених пластините и запоих кабелчетата от китайчето. На оригиналното го правят през трети извод и + . Там платката на батерията и зарядно и батерията си приказват.
Беше думнало здраво във високоволтовата част и нямаше шанс да се отремонтира пък и не беше рентабилно. Отделно не бързам за никъде а и ми бяха казали че батериите греят и то е ясно от къде голям заряден ток и предпочетох с това.
https://www.aliexpress.com/item/3297447 ... 6c9dna0cfk
Отделно няма време да се разправям и да разучавам кое как. Не мисля да ставам сервиз на Лидъл. :lol:
vitorio83 - специалист
Абе хора вие жени и деца нямате ли :-D ,с какво се занимавате некакви си зарядни тцтцтц :mrgreen:
kozl - майстор
съб ное 30, 2019 11:39 amPassa написа:
Да питам какво в крайна сметка мери зарядното на литиевата батерия на верта. Вътрешното съпротивление или друго.

Първата батерия която не искаше да я зарежда и и смених клетките я показваше заредена на индикацията си. Зарядното отказа да я зарежда и не я отчиташе изобщо като товар- диода си стоеше на зелено.
Явно се срина по ток- верта не се въртеше с нея.

Сега на този верт дето гръмна пускатела батерията се разреди до червено и не иска и нея да я зарежда. Клетките ли заминаха или е електрониката ?

Преди това я зареди чак когато стана в червеното и беше 20,4 волта.

Ако я сложа на зарядно за акумулатор 24в за малко дали ще цъфне електрониката и или изобщо няма да я зареди ?
Аз се спънах в такъв проблем по замяна на елементи и то от една Лидълска на друга Лидълска батерия. Вероятно прегрях платките, защото разпоих пакетите, които бяха конструктивно напълно еднакви с разлика във вида на батериите в пакета. След повторно запояване нито едната , нито другата батерия се зареждат. А може би основната ми грешка е, че разпоих термисторите, залепени за пакетите от платките без да ги шунтирам и по този начин съм повредил елемент от електронната схема, който командва транзистора за зареждането.
По въпроса какво следи зарядното, ами ако нещо се следи то е в платката на батерията. При по-стария модел на платката има мощен транзистор, който прекъсва заряда при заредени елементи или повишена Т и мощни транзистори, които прекъсват захранването към винтовръта. При по-новия "Х" модел нема мощни транзистори на платка батерия. Обаче транзистор де прекъсва заряда е в зарядното :shock:
А къде са тези мосфети де пазят от превишен ток и прекъсват захранването на винтовръта при падане на напрежението на кой да е елемент от пакета :? Може би в новата серия винтовръти или може и без тех.

Все пак в пакетите няма повредени елементи. Зареждам ги ръчно еднин по един с платка от пауър бокс за телефон. Става бавно и не загряват. Ползвам само батерията от по-стария модел. Тази от серия "Х" я взех за донор в комплект със зарядно като мислех, че само кутиите са различни но....
Все пак в Бушона купих нова батерия от старата серия за 40 лв. Не знам дали още продават за старите серии.
mironcho - специалист
Kozl, преди време сменях елементи на лаптопска батерия и докато проучвах темата прочетох някъде, че имало модели, които ако разкачиш елементите платката повече не тръгва - някаква защита срещу пишман майстори. Не ми се вярва, но напълно е възможно е да има нещо подобно и тук. А може и да не е защита, а да трябва някакво събуждане на платката. Едва ли е от прегряване или от изключването на термистора.
Препоръката беше паралелно на съществуващите елементи директно на платката с кабелчета да се свърже по още един елемент, така че като докато правиш присаждането платката да не остава без напрежение.
Passa - специалист
нед дек 01, 2019 8:35 amkozl написа:
съб ное 30, 2019 11:39 amPassa написа:
Да питам какво в крайна сметка мери зарядното на литиевата батерия на верта. Вътрешното съпротивление или друго.

Първата батерия която не искаше да я зарежда и и смених клетките я показваше заредена на индикацията си. Зарядното отказа да я зарежда и не я отчиташе изобщо като товар- диода си стоеше на зелено.
Явно се срина по ток- верта не се въртеше с нея.

Сега на този верт дето гръмна пускатела батерията се разреди до червено и не иска и нея да я зарежда. Клетките ли заминаха или е електрониката ?

Преди това я зареди чак когато стана в червеното и беше 20,4 волта.

Ако я сложа на зарядно за акумулатор 24в за малко дали ще цъфне електрониката и или изобщо няма да я зареди ?
Аз се спънах в такъв проблем по замяна на елементи и то от една Лидълска на друга Лидълска батерия. Вероятно прегрях платките, защото разпоих пакетите, които бяха конструктивно напълно еднакви с разлика във вида на батериите в пакета. След повторно запояване нито едната , нито другата батерия се зареждат. А може би основната ми грешка е, че разпоих термисторите, залепени за пакетите от платките без да ги шунтирам и по този начин съм повредил елемент от електронната схема, който командва транзистора за зареждането.
По въпроса какво следи зарядното, ами ако нещо се следи то е в платката на батерията. При по-стария модел на платката има мощен транзистор, който прекъсва заряда при заредени елементи или повишена Т и мощни транзистори, които прекъсват захранването към винтовръта. При по-новия "Х" модел нема мощни транзистори на платка батерия. Обаче транзистор де прекъсва заряда е в зарядното :shock:
А къде са тези мосфети де пазят от превишен ток и прекъсват захранването на винтовръта при падане на напрежението на кой да е елемент от пакета :? Може би в новата серия винтовръти или може и без тех.

Все пак в пакетите няма повредени елементи. Зареждам ги ръчно еднин по един с платка от пауър бокс за телефон. Става бавно и не загряват. Ползвам само батерията от по-стария модел. Тази от серия "Х" я взех за донор в комплект със зарядно като мислех, че само кутиите са различни но....
Все пак в Бушона купих нова батерия от старата серия за 40 лв. Не знам дали още продават за старите серии.
Факт е че извадените от мен елементи от първата батерия ги заредих със зарядно за Лит/Йон единични клетки. Всичките се заредиха до 4 - 4,1в.
Явно се сринаха по ток и не даваха нужната мощност на винтоверта.

Сегашната батерия която се скапа също се зареждаше до 20,4 волта. Което говори за добро състояние на всичките елементи по напрежение. Винтоверта се въртеше с нея бързо.
След което отказа.
Така че отпада сработила защита по налягане. Която се вижда че сработва при недостигане на напрежението от 3,7 - 4,2 волта.

Явно платката и зарядното мерят тока и вътрешното съпротивление на батерията.

Има доста електроника в тях и не е проблем според мен да се мерят подобни параметри.

Ще купя елементи Самсунг този път и ще ги видя старите в какво състояние са пак.


Относно лаптопите. Там до колкото знам има брояч на циклите на заряд и като мине броят им е все едно. И да се сменят елементите пак ще е като със старата батерия.
plamen6703 - майстор
нед дек 01, 2019 11:35 amPassa написа:
Относно лаптопите. Там до колкото знам има брояч на циклите на заряд и като мине броят им е все едно. И да се сменят елементите пак ще е като със старата батерия.
Просто не знаеш как е за батериите на лаптопите! Сменят се елементите без проблеми, но както беше споменал си трябва капацитет да знае човек какво и как се прави за да не е като "със старата батерия" и да може новият пакет да "комуникира" с лаптопа.
Като се рециклира батерия освен механичната смяна на елементи, трябва /капацитет/ да се знаят и някои "дребни" подробности без които парите ти отиват за лудо и е все едно си със старата батерия. :partyman:

Тема "Промоция в Lidl на инструменти, уреди и техника - 6" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: