Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
ср юли 09, 2008 9:51 pmGeorgy Porgy написа:
Е...мерси много на всички ви....

Поиграх си около час и малко с настройките на рамото и двата сервизни винта и мисля че закрепих положението!
Сега поне не се затваря с трясък...но остана макък косур че непребира напълно вратата ...

При пълно развъртане на един от двата сервизни винта, потече масло от отворите им....доста редичко и с нисък визкозитет изглеждаше.

Това масло в един общ съд ли се съхранява вътре в автомата ?

а как става зареждането? - без да се оливам целият де :)))
интересно разбрахте ли как точно става пълненето с масло
пон юли 14, 2008 1:01 pmNeno Er написа:
И на мен ми казаха, че като се отвият регулировъчните винтове можеда се източи и смени маслото.
А за да не се олееш, демонтирай автомата и тогава работи по него. На място можеш само да го регулираш.
Интересно как точно става пълненето с масло
VLADO66 - майстор
Най-лесно е да пробваш със спринцовка
пон ное 19, 2018 10:17 amVLADO66 написа:
Най-лесно е да пробваш със спринцовка
1 Свалям автомата завъртам го така че отворите на двата винта са от горе
2. Да налея масло в двата отвора докато протече ли? Не ми е ясна технологията.
3. Имам под ръка масло за хидравликата на волана - дали е подходящо.
zz_stefanov - майстор
Тия два винта вадят ли се изобщо. Защо ми се струва че съм им стигал до крайните позиции без да се отвият.
Устройството му грубо казано е пружина, зъбна рейка и колело и хидравличен демпфер (който подлежи на регулация).
http://bg.blog-oremonte.ru/vrati/kak-da ... atata.html
lov - майстор
Мисля че обяснявах и преди и ще се повторя. Малко трудно е само с обяснение. По добре е да се покаже йо йямам тази възможност. Първото нещо е в кое положение се зацепва кобиицата към автомата. Това е особенно важно защото двата винта регулират скороста на хода в различни части на движеието. Със зацепването на кобилицата не се избира натяганетона пружината в автомата.
Тоест скороста на основното прибиране се регуира от единия винт. И когато стигне почти края а хода се регулира от другия. Така че зацепваето на кобилицата така трябва да се нагласи че вратата да им остава някъде една длан растояние и да премине към регулираето от втория винт. Освен със зацепването към оста на автомата се ползват и винтовете на рамото. Трябва да е и спазена точната схема с разстоянията за монтажа. На якои автомати дори има хартиен шаблон.
Та основния ход се оставя на сравнително бавно затваряне. Да се движи едвам едвам и когато достигне почти края да охлаби за да може да прибере плътно. Да може да го прехвъри езика на бравата и да го зацепи в насрещника. С втория винт се регулира имено тази скорост така че да не хлопа излишно но и да прибере и затвори нормално вратата
Повтарям двата винта регулират различни участъци от движението и не са свързани. Кой винт за коя част гледайте в описанието ако има такова или с проба защото всеки производител си ги прави както на него у се иска. Лесно се хваща щото единия регулира над 120 градуса от завъртането на оста а другия някъде не повече от 30 по памет.
Не е препоръчително каквато и да е смяна на маслото защото то прилича на хидравлично и наистина от зор може да бъде сменено с такова но оригиналното има запазен вискозитет при отрицателни температури. И ако се смени с друго като паднат студовете ще се наожи да се коригират скоростите. Съответно на проет пак. :-D . Ако няма течове и се регуира в норми по добре не го пипайте. Иначе доливане само със сваляне на автомата. Якои имат пробка други през винтовете за регулиране. Като коичество е малко но и с достатъче запас за микротечове.
За разни ментета и измислени автомати не знам как да им се бае. :lol:

п.п. Винтовете би трябвало да могат да се развият но принципно те работят завити почти до край. Не мога да ти отворя линка да видя картинката но обяснението е правилно. Винтовете може да са с О пръстени но може и със салник.
kozl - майстор
Автомати не съм ремонтирал - сменям с нови.
Три автомата Дорма съм сменил на наша входна врата и трите с оригинално масло. И винаги ми се е налагало да пререгулирам скороста на затваряне при температурната разлика вследствие смяна на сезоните.
Много ме тормози съпротивлението на езика, както и "обратната тяга", която се противопоставя на пружината на автомата. Успеха се получи с подбор на брава с мека пружина на езичето или смяна на пружината с по-слаба и редовно смазване на език и насрещник.
Регулировката я правя така, че последния ход преди затваряне да е бавен, за да няма тряс, а големия ход да е по-бърз, за да се съкрати времето на отворена врата. Зимата нормално тягата е отвън навътре и при вратите отварящи се навън това способства за преотдоляване съпротивата на езика, триещ се в насрещника.
VLADO66 - майстор
Принципно на вратите с автомат се слагат брави с буренца, а не с езици.
DMN - майстор
С буренце как ще стане заключването, така че като се затвори вратата, да не може да се отваря свободно отвън, както е при езика :? .
iliya_i - майстор
С буренце се слага ако е врата на магазин, а не на вход с ограничен достъп.

Тема "Ремонт на хидравличен автомат за врата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: