С пясък от плажа не става! Тъй като той е карбонат (смлени мидени черупки), а не силикат! Така май казваха строителните инженери. Що се отнася до железобетона, доста отдавна бях чел, че е измислен от един парижки цветар (някъде около 1850 година). Той развъждал палмови дървета в дървени каци, но корените на палмите непрекъснато ги разкъсвали, тъй като палмовото дърво имало много напориста коренова система. По някое време решил да прави каците от бетон, но резулатът бил същият, въпреки че увеличавал дебелината на стените. За да усили бетона, цветарят започнал да слага обръчи от желязо, които издържали на напъна, но понеже били сложени отвън, били много грозни. Тогава се сетил да ги вгради вътре в бетона, при което качетата станали по-красиви, но за негово учудване, когато започнал да намалява дебелината на стените, саксиите продължавали да издържат. Така бил открит железобетонът. Особеното на железобетона е, че и двата му компонента (желязото и бетонът) имат еднакви коефициенти на линейно разширение. А от физиката, теоретично е известно, че коефициентите на обемно разширение са утроените коефициенти на линейно разширение. При това, "симбиозата" между двата материала се определя от това, че бетонът издържа на натиск, а арматурата на опън. Затова, полагане на бетон без арматура, особено при циклични натоварвания си е направо работа "бадева".
Един вариант за "студено"полагане на асфалт е забъркването на стара, изстъргана асфалтова настилка с разтворен в бензин асфалт. Такава смес (бензин и асфалт) се получава, като се сложат двата компонента в затворена метална кофа и се оставят да престоят половин-един месец. Ползвам такава смес при правене на изолация върху стари бетонни повърхности, като ги мажа с четка. Преди мазането, измивам бетона с водоструйка и изчаквам да изсъхне. Интересното е, че водоструйката премахва всички органични боклуци, като мъхове, лишеи и др., които са се устроили там за дълговременно преживяване. След измиването бетонът от черен става бял. Не знам какво ще се получи, ако след полагане и трамбоване, асфалтовата смес се запали, докато бензинът поизгори, след което отново да се дотрамбова?
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
VLADO66
- майстор
36 мнения в "Запълване на улични дупки с цимент/бетон"
hidrazin
- майстор
- Мнения: 21482
П. Петков написа:... Такава смес (бензин и асфалт) се получава, като се сложат двата компонента в затворена метална кофа и се оставят да престоят половин-един месец. ...Правя го в туби от минерална вода. Единственото неудобство е натрошаването на асфалта на парчета минаващи през гърловината. После е много удобно за съхранение. Тубите се затварят много добре и позволяват известно раздуване.
За добро почистване на стар бетон - силен разтвор на амониева селитра и четка с твърд косъм. Върху така почистен стар бетон държи добре и нов бетон.
Никакъв пясък от плажа!!!
fox_vt
- майстор
- Мнения: 3638
smokee написа:Ако издържи 1 година ще е супер.Та въпроса сега е 1част цимент с колко части пясък да я смеся? Чакъл няма да има само пясък и цимент ще мога да осигуря.Ако го направя 1:1 как ще е ?Само пясък и цимент няма да стане Трябва да има и фракция за предпочитане а не чакъл.Съотношението за един кубик бетон е 300кг цимент,150 литра вода и 1850 кг инертен материал-общо 2300 кг.Тези 1850 кг инертен материал са както следва 1000 кг фракция останалото пясък.Това е опростена рецепта иначе се използват до 4 отделни инертни материала-180 кг фракция 0/5 ,400 кг фракция 5/15,580 кг фракция 15/25,690 кг пясък сух ако е мокър се прибавя и съответната корекция.В твоя случай фракцията 15/25 не е нужна понеже дупките едва ли ще са много дълбоки,и можеш да ги събереш двете общо 980 кг фракция 5/15.Това е оригинална и действаща рецепта към този момент.Ако все пак решиш да правиш дупките само с пясък и цимент то съотношението на цимента към пясъка за замазка 1/1 е 1 част цимент към 3 части пясък.
reyhanismail
- помощник
- Мнения: 18
Здравейте, виждам че темата е много стара, но за да не отворя друга, ще пиша тук.
Живея в малко село, където пътят е асфалтиран преди 20 години, но на места има огромни дупки, които достигат 10-15см. дълбочина и повече от метър широчина и дължина, абе с две думи ужас, както е в повечето малки населени места, никой не предприема никакви мерки за ремонт, та иска ми се да запълня поне някои дупки, че всеки ден минавам поне по 5-6 пъти на ден по този участък.
Стана ми ясно, че с бетон е временна работа, гледах цени за сух асфалт в торби, но и там цените не са никак евтини. Мисълта ми е, ако въпросните дупки се изравнят хубаво с пясък и да се нареди с павета или бетонни плочи за тотоарни пътеки, няма ли да изкара по дълго време.
Живея в малко село, където пътят е асфалтиран преди 20 години, но на места има огромни дупки, които достигат 10-15см. дълбочина и повече от метър широчина и дължина, абе с две думи ужас, както е в повечето малки населени места, никой не предприема никакви мерки за ремонт, та иска ми се да запълня поне някои дупки, че всеки ден минавам поне по 5-6 пъти на ден по този участък.
Стана ми ясно, че с бетон е временна работа, гледах цени за сух асфалт в торби, но и там цените не са никак евтини. Мисълта ми е, ако въпросните дупки се изравнят хубаво с пясък и да се нареди с павета или бетонни плочи за тотоарни пътеки, няма ли да изкара по дълго време.
kozl
- майстор
- Мнения: 9827
Плочите за тротоари са слаби, а и с тях няма да е евтино. Най-здраво е с гранитни павета и още по скъпо, освен ако паветатата не са назаем И много е важно основата под паветата да не подава, че да потънат. И паветата требе да се запънат в здравия асфалт по периметъра на дупката.
Ако дупките се намират в улегнали места, където се събират локви, то при преминаване на превозни средства се получават хидравлични тласъци, които направо изхвърлят плочите от местата им.
Ако дупките се намират в улегнали места, където се събират локви, то при преминаване на превозни средства се получават хидравлични тласъци, които направо изхвърлят плочите от местата им.
cat
- специалист
- Мнения: 432
Няккъде в района като фрезоват път отиваш при шофьора на самосвала даваш му някой лев да ти докара един камион фрезовано. Технологията е простичка, пълниш дупката с фрезовано пръскаш с нафта и с трамбовка или с валяк се уплътнява. Нафтата леко разтваря и размеква остатъка от битум и става спойка между частиците.
Тема "Запълване на улични дупки с цимент/бетон" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!