Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
brum - майстор
Я да питам нещо за тоя карбуратор - за к'во му е choke-а? В смисъл тоя смукач май не е баш смукач като го разгледах малко.

Та към карбуратора има един вход за въздух. На тоя вход за въздух има една клапа която уж е смукач. Клапата има малка дупчица по средата (може би 2мм). Та като изключа "смукача" клапата напрактика запушва входа за въздух към карбуратора. Само каквото мине през тая малка дупка.

Та тоя смукач не подлежи на връщане в затворено положение по време на работа. Ако го върна косата гасне при подаване на газ. Някой може ли да сподели каква е целта на тоя "смукач" Аз единствено виждам нещо като регулиране на максималните обороти - мръдваш го на средата и мотора се ограничава до някакви обороти поради количеството постъпил въздух. Т'ва ли е всичко?

Иначе винта за реглаж свърши страшна работа. Моя беше доста развъртян и косата не работеше много добре - нямаше нито сила, нито май развиваше достатъчно обороти. Като си поиграх с винта всичко се промени коренно. Коси вече без мъка и без замисляне :) .
Kirilpm - специалист
Ами като всеки смукач,за лесно палене при студено време/износен двигател.Ако го затвориш по време на работа и загрял двигател гаси машината,не е добра идея да ограничаваш максималните обороти с него,разхода няма да ти хареса :)
brum - майстор
Добре де, при какво положение трябва да го затварям тогава? Щото аз паля на отворен смукач (т.е. отворена клапа), работя на отворена клапа и гася от копчето дето е за това. Т.е. тоя смукач ми е напълно излишен май...

Да не би като го затворя (клапата е затворена) да обогатява сместа някак си и това да помага за по-лесно палене на износен двигател? Щото в момента на затворен смукач нещо не мога да запаля косата. Само на отворен...
lov - майстор
Кат я продухаш машинката ще разбереш :-D
Щом ти пали без смукача значи е добре машинката. Предназначението му е да обогати сместа за лесно първоначално запалване при вече поизносени машини и при по студено време. На някои машини има и средно положение. При напълно включен дръпваш 2-3 пъти да влезе повечко бензинец после даваш средно положение е палиш и след като запали напълно го изключваш. То на двутактовите машинки малко е да им хванеш цаката как най-лесно палят.
!!! Машината не трябва да работи при при включен смукач той е само за първоначално запалване или докато подгрее и да почне да потдържа сама минималните си обороти.!!!
kmk
Аз имам абсолютно същия проблем.
Машината пали и работи само на напълно отворена клапа за въздуха.
Ако я затворя машинката работи, но след форсиране глъхне и загасва.
Иначе си работи ОК, но как да я настроя, за да работи на затворена клапа.
Ако някой разбира от тези карбуратори, моля да сподели.
Но не пишете за другите, които имат винтчета за регулиране на ниски и високи обороти /L, H/, и въздух - безсмислено е.
Карбураторите, за които питаме имат само един винт за регулиране потока на горивото и един за оборотите на празен ход.
brum - майстор
Е точно т'ва писах и са го обяснили по-горе. Двигателя работи само на отворен смукач (клапана да е отворен имам в предвид). Ако е затворен все едно смукача е пуснат и смесите са по-богати. Обаче в тоя режим не може да работи на нищо различно от празен ход, щото не влиза достатъчно въздух.

Та отваря и въртиш винта докато ти хареса как работи. Аз го завих до край и развивах по половин оборот докато почне да ми харесва как се развърта. След тая процедура косата работи забележимо по-ефективно, не се мъчи и с лекота коси повече трева на един замаха от преди. В резултат на т'ва би трябвало да е паднал и разхода.
kmk
Хм, така, ама не е баш така...
Защото, когато клапата е отворена пише ON, т.е. смукача тогава е включен, а не обратното.
Миналата година ходих на майстор, който така нагласи карбуратора, че косата си работеше на затворена клапа.
Ама се разбъзика пак и аз успях да я настроя като твоята. Косата е на село, трудно се превозва, та ме мързи пак да я влача до града.
Ето ти извадка от инструкциите:
7.1 Стартиране при студен двигател
Напълнете резервоара с подходящо количество горивна смес. Виж също гориво и масло.
1.Поставете уреда на твърда и равна повърхност.
2.Натиснете 10 пъти горивната помпа (Primer) (фиг.1/поз.7).
3.Поставете превключвателя включено/изключено (фиг.1/поз.9) на „І”.
4.Установете лоста за газта. За целта натиснете спирачката на лоста за газта (фиг.1/поз.12)
и след това лоста за газта (фиг.1/поз.11) и чрез едновременно натискане (фиг.1/поз.10) на блокировката
установете лоста за газта.
5. Поставете лостана въздушната клапа (фиг.14б/поз.6) на „ON”.
6.Хванете здраво уреда и издърпайте стартовото въже (фиг.1/поз.4) до първото съпротивление. Сега
бързо изтеглете 4 пъти стартовото въже. Уредът трябва да стартира.
Внимание: Не оставяйте стартовото въже само да се върне обратно.Това може да предизвика повреди.
Внимание: При стартиращ двигател започва да се върти режещото устройство.
Когато двигателят е стартиран, поставете незабавно лоста на въздушната клапа на „OFF” и оставете
уреда за около 3 сек. да достигне работна температура.

Както виждаш когато машината е студена се стартира при отворена клапа - НЕ ОБРАТНО!
После се връща на OFF. Не пише, че така работи само на празни обороти, и когато косиш пак да е на ON.
Така че, колега, ние с теб правим нещата не както трябва, ама явно никой не може да обясни как аджеба трябва...
kuger - майстор
Както виждаш когато машината е студена се стартира при отворена клапа - НЕ ОБРАТНО!
После се връща на OFF. Не пише, че така работи само на празни обороти, и когато косиш пак да е на ON.
Така че, колега, ние с теб правим нещата не както трябва, ама явно никой не може да обясни как аджеба трябва...
Точно обратно е! ON е задействан смукач. За да се увериш, свали въздушния филтър и включи на ON, ще видиш, че се затваря първата от към филтъра клапа.
Kirilpm - специалист
Колеги,щом машинките палят без смукач това може само да ви радва,тази подкачваща помпичка до някъде спестява нуждата от смукач,предполагам и за това палят лесно.Ако и работят нормално въобще не се занимавайте да ги разбутвате.Пробвайте без да подкачвате бензин как ще запалят на смукач.И като цяло не ги четете толкова внимателно тези инструкции,питайте някой,който е работил с двутактова машинка.
kuger - майстор
Помпичката не може да замести смукача, тя служи да се напълни карбуратора с гориво.
Струва ми се, че щом даден двигател пали без смукач, май е доста преобогатена сместа му.
Целта на смукача е точно тази, да осигури обогатена смес за първоначално палене.

Тема "Регулиране на карбуратор на моторна коса" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: