• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
koveslav - майстор
kr1100 написа:
отзиви ?

Достатъчно добро е качеството.Жив и здрав да си,благодаря за полезната информация!
Към колегата atanasov,снимай ще помагаме със всичко което знаем и можем.Аз поръчки(платени) от форума не желая.Достатъчно ми е,че имам съмишленици и приятели! Наздраве,колеги!!!
kr1100 - майстор
ако изровя още нещо ще ги сканирам и кача. все си мисля, че имам още нещо , но къде е ??? Много години минаха оттогава.
Нищо не съм направил - имал съм документацията - сканирал съм -качил съм ги. Нали затова е форума - за взаимопомощ
Последна промяна от kr1100(стар) на пон май 11, 2015 10:44 am, променено общо 1 път.
teon - специалист
{Quote} kr1100 написа:
-правилните ремъци са 1000х10 за преден ход на фреза...


...ремък 1000х10 за преден ход на 'Болгара'(предполагам и 'Тракия'),не идва ли тесен?...аз ползвам каиш 1000х12или13 беше стандарта и си идва идеално в шайбите...
Последна промяна от teon на нед май 10, 2015 5:19 pm, променено общо 1 път.
pipilica - майстор
И при мен е 1000х13 добре опнат и като види малко зор почва да свири, но не ми се занимава да разширявам шайбите за по широк ремък.
koveslav - майстор
teon написа:
...ремък 1000х10 за преден ход на 'Болгара'(предполагам и 'Тракия'),не идва ли тесен?...аз ползвам каиш 1000х12или13 беше стандарта и си идва идеално в шайбите...
Ремъците за тези машини ги взех от специализиран магазин на завод Антон Иванов и даже не им знам наизуст размера,трябва да погледна.Цената беше около 7лв на брой,на някаква известна марка бяха производство.Мисля,че оригинално изискването е този ремък,работещ като съединител е да е с по-плитък трапец от стандартните ремъци,и ми прави впечатление,че под него остава доста голям просвет в канала на шайбата. По принцип трябва да се знае,че според начина на работата си трапецовидните ремъци се наричат още клиновидни-те не трябва никога да контактуват с долната си част в дъното на шайбата,а да се заклинват между страничните наклонени стени на канала.Ако лягат до долу,то или ремъка не е верен като ширина и профил,или шайбата е вече износена.
Ако ремъка пък е излишно широк и не може да влезе изцяло в канала,шайбата бързо прави подрези от двете му страни,които пречат на по-нататъшното му потъване в канала и той пак бързо спира да върши работа и започва да буксува.
kr1100 - майстор
teon написа:
{Quote} kr1100 написа:
-правилните ремъци са 1000х10 за преден ход на фреза...


...ремък 1000х10 за преден ход на 'Болгара'(предполагам и 'Тракия'),не идва ли тесен?...аз ползвам каиш 1000х12или13 беше стандарта и си идва идеално в шайбите...
Да прав си х 13 е ремъка, а за заден ход е х10 мм .
Колеги,
Отскоро съм нов собственик на стара (малко ползвана, на вид и според бившия собственик) Тракия. 5 коня, B&S.
След много ровене по форуми (благодаря за мненията), гледане и мислене, се спрях на тази машинка. Колебания за сливенска (слаба за ремарке), мотоблок и дори японско тракторче (имаше вариант за увеличаване на мястото, което ще се работи). Отказах се рано от китайците.
Място 500-600 квадрата. Двор 1.6 декара (остатъка постройки, огради, тревни площи и т.н.). Зеленчуци.
Мисля да фрезовам на пролет (след оран с трактор и евентуално дисковане) и между редовете после. Идеята за слетия култиватор ми допадна, но ще е по-нататък, нямам чак толкова троскот. Още ремарке, предимно из двора и малко навън. Българско, заводско, става и за кола. Тук не съм си решил въпроса с адаптера все още. Защото не съм си направил седалка и не знам ще удължавам ли теглича на ремаркето. Някъде гледах картинка с разстояние около 1.2 метра от края на теглича до коша на ремаркето. И дали двете оси ще са съосни. Сега има разлика от около 10 см, с мотички. Но с гуми ще се промени. И трябва да съживя спирачките на ремаркето.
Освен слетия култиватор, се замислям и за метални колелета и тежести. Не за оран, браздир, евентуално картофовадач (почвата е сбита) и за ремаркето из двора. Двора иска доста тор и пясък.
Имам нужда от съвет. Колела с гуми и съответно полуоски. 4х8 ми се виждат малки. Гледам, че Texas-а е с 5х10, мисля и за 5х12. Отделно тези, които се продават ми се виждат "афиф". Джанта-тенеке. А скъпи...
Благодаря предварително и спорна
koveslav - майстор
Май мога да уредя едни полуоски,недиференциални,но регулируеми по ширина,окмплектовани с гуми и джанти от малкия полски фиат.Заводски са,от друга машина,с направени преходи за диаметъра на осите на Тракията.Може да се ползват и така,може да се сложат на тези джанти и стандартни гуми с грайфер рибена кост.Мисля,че бяха 10 цола,дали не бяха и 12....По-големи са от оригиналните със сигурност,преди доста години ги правих,но така и не ми се наложи да ги ползвам,а миналата година махнах моята Тракия..По празниците може би ще ходя до село и ще видя дали стоят още,че имам и доста колеги-роднини ... :D
kr1100 - майстор
126P e с 12" джантогуми.
koveslav - майстор
Паснаха на болтовете на главините на тези полуоски и освен това проверих,че се намират тракторни гуми с такъв цолаж. Значи са 12",не бях сигурен в спомените си,благодаря!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Мотокултиватор Болгар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: