• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Дренажната помпа тръгва моментално щом пресостата е задействан ..
Не ми се вярва да прекарат тока за нагревателя директно през пресостата, това ще е пълна недомислица ако е направено така, това са 10-тина ампера сигурно и ще му заминат контактите за нула време. Можеш ли да провериш дали е така ? Мойта си работи като я чистя от време на време.

На схемата ти има грешка, на пръв поглед е очевадна.. D13 трябва да е в паралел на намотката на релето, така както са го направили ще опукат QD2. Не е истина колко са смотани, елементарна схемотехника ниво втори курс техникум нямат .. :finga: :finga: :-D :-D

съб апр 24, 2021 8:28 pmkozl написа:
Днес подмених Q1 и за сега машината работи.
Прилагам и схемата дето свалих на захранването и частично на вригата от тахогенератора към процесора.


AEG fav 65411_ схема захранване.jpg


Направи ми впечатление, че при източване на водата щом нивото намалее до изключване на контакта на пресостат НН дренажната помпа спира, престоява няколко секунди и пак продължава да работи.
kozl - майстор
пон май 17, 2021 12:43 pmoctopus написа:
На схемата ти има грешка, на пръв поглед е очевадна.. D13 трябва да е в паралел на намотката на релето
Грешката е моя диода е в паралел на релето. Понеже оптимизирах размера на черътежа и като съм местил насам натам диода е останал начертан в паралел към транзистора, на практика е към релето
octopus написа:
Не ми се вярва да прекарат тока за нагревателя директно през пресостата, това ще е пълна недомислица ако е направено така, това са 10-тина ампера сигурно и ще му заминат контактите за нула време.
Повярвай - така е. Контактите държат, но ако се появи утечка през нагревателя към корпуса, то нямам идея колко милиампера трябва да е утечката, но лъже процесора с грешен сигнал, че нивото е достигнато преди да се е напълнил зумпфа и затворил контакта на пресостат НН. Обичайно следва грешка 20.

А ето и поправена схема:

Прикачен файл:
AEG fav 65411_ схема захранване.jpg
zz_stefanov - майстор
Козл, тоя семистор дето управлява дренажната помпа не трябва ли да е запаралелен с ключето на поплавъка за преливането, за да може да се включва помпата и от там, дори и при изгърмяла електроника. То знам, че трябва тогава да даде и друга грешка, но знае ли човек, ако възникват две грешки на веднъж коя индицира.
Мерак ти е, щом още я бориш. :)

ОФФФФ, сори!
Ошашавих се вече и ви обърках помпите ти се бориш с циркулационната :)
kozl - майстор
Да действително контакта на пресостат ВН шунтира симистора за пуск на дренажната помпа.
При наша миялна проблема беше в работата на циркулационната помпа. Първоначално залитнах да търся причината в захранването, защото след подмяна на елементи от него за известен период миялната работеше безпроблемно.
След подмяната на Q1 миялната проработи. Загадъчното е че подменения транзистор при проверката с мултицет в режм диоден тестер не показа показатели за увреден транзистор. Логиката ми подсказва, че този транзистор се е отпушвал напълно и вместо импулсно напрежение по честотата на тахогенератора е подавал постоянно напрежение към процесора.
Ако имаш подръка някоя дефектнотокова защита може да тестваш дали има утечка. Маркуча към пресостата дали е на удобно място за почистване?


[/quote]
Повярвай - така е. Контактите държат, но ако се появи утечка през нагревателя към корпуса, то нямам идея колко милиампера трябва да е утечката, но лъже процесора с грешен сигнал, че нивото е достигнато преди да се е напълнил зумпфа и затворил контакта на пресостат НН. Обичайно следва грешка
[/quote]
kozl - майстор
ср май 19, 2021 10:41 amoctopus написа:
Ако имаш подръка някоя дефектнотокова защита може да тестваш дали има утечка. Маркуча към пресостата дали е на удобно място за почистване?
Имам, но не ми се струва удачно за тест. Първо ако е под прага на задействане, няма да я хване. Ако е над прага няма да мога да разбера колко е утечката. За целта си мисля, че би следвало да се следи колко е потенциала м-у масата на платката (по схемата на захранването) и входа в платката от контактора на пресостат НН.
Маркучите са два до двта пресостата. Предполагам може да се бърка отпред без да се измъква съдомиялната, но пък колко ще е удобно не съм пробвал. Аз ги чистих при извадена съдомиялна, свален капак и свалени пресостати. Ама кво съм чистил, като всичко беше си идеално чисто :roll:
Даже в другия форум (ФРБТ) откъдето също търсих помощ не прочетоха, че съм следил контактите на пресостатите и ме питат дали са били чисти маркучите. А аз се питам дали има значение колко са чисти маркучите след като контактите на пресостатите работят адекватно на нивото. След като модератора реши, че темата е тъпа я изтри без да дочекам адекватна помощ на проблема. Хвана ме некакъв яд, че не им се четеше и отговаряха на пососки на моите питания.
ESPACE - майстор
ср май 19, 2021 11:29 amkozl написа:
След като модератора реши, че темата е тъпа я изтри без да дочекам адекватна помощ на проблема. Хвана ме некакъв яд, че не им се четеше и отговаряха на пососки на моите питания.
Прекалено си многословен, а там не толерират фермани. Трябваше точно и ясно, проверил това и това, измерил това и това. Случва се едикакво си..
kozl - майстор
пет яну 29, 2021 4:09 pmkozl написа:
Не брзай с купуване на нови. Може да пробваш цялата планка с двата пресостата да монтираш по-ниско, примерно с 1 - 2 см вадолу. Тогава пресостатите ще включват при по-ниско ниво в зумпфа. Би трябвало нивото да спадне.
То планката има фиксирано положение към металния корпус, но не помня дали е възможно да се закрепи по ниско.
Е тука с това съм се издънил яку-у-у #-o
Тези пресостати на миялни и перални работят на сухо. Монтират се над нивото на течността. Налягането се създава хидравлично и се пренася пневматично до мембраната на пресостата.
Така че местенето на пресостата нагоре надолу, обаче над нивото на течността няма съществено значение за реакцията на пресостата спрямо нивото на течността.
Та с други думи съвета ми за местенето на пресостатите е пълна тъпота, за което се извинявам.

А ето начин за проверка на пресостат:

Прикачен файл:
test pressure switcht.jpg


Налягането се отчита по разликата в нивото на съда и нивото в прозрачния маркуч. Вместо прозрачен маркуч може да се ползва градуирана прозрачна тръба, която да се потапя в кофа и по разграфеното да се отчита разликата м-у нивото в кофата и това вътре в тръбата.
kozl - майстор
Продължение за съдомиялната:
2 пъти сменях нарочения транзистор Q1, след което миялната изпълняваше няколко програми успешно и пак се явяваше зациклянето на цирк.помпа. Примерно 1 сек.работи, една престой и през това време програмата не помръдва и така с часове, дни ......, докато не я спра. Разкачих и тахогенератора от общата букса на цирк.помпа поради съмнение за опроводяване, но зациклянето не се премахна. А като откача тахогенератора няма зацикляне, но няма и нагряване.
Доста време загубих да търся някаква закономерност кога се случва зациклянето. Понякога сама излиза от този зациклен режим, повечето пъти след някаква интервенция от моя страна.
Пробвах със станцията за горещ въздух на 130 градуса да нагрявам места от платката и така установих, че като позагрея процесора и почва да цикли, охлаждам с вентилатор, спира цикленето, та нарочих процесора.

Смених само процесора, ИС памет си остана същата и миялната заработи ама пак като преди. В началото добре изми няколко пъти и след няколко изпълнени програми пак влезе в цикъл. Значи не е било от процесора. Тогава реших да сменя и паметта "24C64WP. Е точно такава не открих, но запоих FM24C64B-G. Носих платката за програмиране (33 лв.) и пак зацикли.

Отдавна имах намерение за придобиване на модерен осцилоскоп (допотопно дъртия се скапа) та са по нужда грабнах некакъв наличен. Да ама пак несъобразителност от моя страна доведе до късо на захранващото напрежение 5V, защото масата на пробника е свързана със защитния проводник. А в моя случай се оказа нулата на масата на пробника от осцилоскопа, а в платката нулата се оказа свързана с +5V, а аз като закачих пробника съм окъсил плюса и минуса на 5 волта. Изчезна захранването на платката и всекави индикации по нея угаснаха, но като откачих пробника всичко светна и програмата заработи без зацикляне :shock: :shock: :shock:

Да ама със следните новоизлюпени недостатъци:
1. Загуби се регулирането на нивото и миялната работи с малко вода. Какво точно стана - почва да пълни и в момента в който пресостат НН включи контакта, пълненето спира и повече не ще, а се включва цирк.помпа, нивото спада и пресостата изключва контакта, но реакция няма. Върти си цирк.помпа в началото около минута с по-малки обороти и под 160V измерено напрежение. Като изтече минутата ускорява като напрежението на помпата е почити мрежовото.

2. Изчезна подгрева, ама напълно. Пробвах с долята вода, за да се гарантира затвореното положение на контактите на пресостат НН, защото веригата на подгрева минава и тя през този контакт, но уви, изобщо няма команда от процесора към транзистора за релето на нагревателя.

Реших че съм повредил процесора и пак го подмених, ама и с подменения същото като т.1 и 2.

След като разкачих защитния проводник от кабела на осцилоскопа все пак успях да сваля няколко диаграми.

На захранващото напрежение 5V:

Прикачен файл:
Захр напрежение 5V.jpg


На тахогенератора откачен от платката, честотата е към 360 Hz:

Прикачен файл:
само Тахо бързи обороти.jpg

Тахогенератора на платката - закачен. Същата честота но модулирана с мрежовата честота:

Прикачен файл:
Тахо платка бързи обороти.jpg

На колектора на Q1, това което чете процесора при 360 Hz (бързи обороти):

Прикачен файл:
Тахо платка бързи обороти.jpg

На колектора на Q1, това което чете процесора при 250 Hz (бавни обороти):

Прикачен файл:
колектор Q1 бавни обороти.jpg


В крайна сметка не можах да установя защо зацикляше миялната. Може би по причина на някой кондензатор около процесора на платката или :? Може би ако имах схемата на платката с пояснения кое за какво е, че има транзистори с неразкрито от мен предназначение около процесора щях да се боря още, но се отказвам от тази миялна и почвам да заглеждам нови. Много ме яд, че съм изтървал предните модели на Електролукс. Пасват ми на прозорчето за дисплея, но не открих никъде останали.
krasi92 - майстор
Смили се над горкия битов уред и го даи на вторични.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Тема "Съдомиялна AEG favorit 65411 vi грешка 30" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: