• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
kuger - майстор
Аз забелязах и друго. На снимката с мембраните има две гумени клапанчета. Долното е хлътнало.
teon - специалист
...мембраната я смени,че е предпоставка и за бъдещи проблеми(към 5лв.беше)...този набрания ръб е нагнетателния клапан...при паленето(пробата) трябваше да опиташ и с разкачена от вентилацията на картера тръбичка... в края на краищата свали го за оглед това капаче(зад него са пружините на клапаните)...по спомени- наподобяваше малка кутийка,на която имаше и някакво текстолитово клапанче...но за да хвърля толкова масло от там, логично е налягането в картера да е повишено...
http://www.briggsandstratton.com/us/en/ ... 994_LO.pdf
A.Asenov - специалист
koveslav написа:
Това капаче е технологично за закопчаване и откопчаване на клапаните.Там се мери и луфта им.По спомен имаше и някакво клапанче и малък обем зад него,който трябва да играе ролята на маслоотделител-да не позволява директно духане на масло нагоре по тръбичката.Провери дали всичко си е там.
Друго,което се сетих-онзи майстор де не е обърнал масления сегмент?Мисля,че сегментите на този мотор са от стария тип и масления сегмент има посока.И надявам се,че разминаваш позициите на ключовете на сегментите при монтажа им.
Мембраната се вади и се оглежда внимателно на силна светлина-тя представлява текстил облечен с гума.Прозира ли дори и минимално някъде,значи гумата е нацепена и я държи само текстила-готова е за хвърляне.Имам чувството,макар и да не са ясни снимките ти,че около изтумбването на мембраната има няколко по-светли петна.Дано да не си ги подценил при огледа и.
Масленият сегмент ми се струва,че поставен кадърно. Добре, че съм снимал всичко преди да го монтирам отново.
Ето снимка,но не успях да фокусирам и се вижда лошо.
Прикачен файл:
6.jpg
Прикачен файл:
3.jpg
Прикачен файл:
1.jpg
Ключовете на сегментите ги поставих на 0,120 и 240 градуса ,+/- 10

Именно заради хлътналото клапанче, която видяхте и аз се усъмних да не от там, но по всичко изглежда дори и да е повредено няма как да допринесе за проблема с маслото.
Наистина причината за хвърлянето на масло е увеличеното налягане.
Колкото четох, почти навсякъде като основна причина се посочва повреда в буталото или сегментите, но след проверката днес установих, че не е от там.
Причина беше дадена и евентуална липса на херметизация в картера, което също е възможно. Този, който го е ремонтирал е оставил старата спечена гарнитура, от която липсва и парче и сложил термо силикона.
Аз смятам направо да взема нова гарнитура и да не мажа, че като го отворих в картера бяха утаени парцалчета силикон, а имаше и полепнали по компонентите вътре.
Единствено остана да проверя въпросната кутийка където са пружините на клапаните, ако и там няма нищо обичайно, вадя буталото и меря отново, защото започнаха да се пораждат съмнения, че пространството между двата края на сегмента при ключа може и да е било повече от 0.8мм понеже не го мерих с луфтомер.
На пръв поглед ми се стори в нормите и не мерих, за жалост.
A.Asenov - специалист
Освободих въздушният филтър и го намерих половината подгизнал от масло, а във ваничката му имаше 5-10 грама.
Направих нов запуск, този път подавах газ и го държах към 30 секунда да работи, не беше много равномерна работата му, но и преди да се развали на 4-5 секунди от аспуха се чуваше глъх шум, все едно се задавя или прави цикъл без да се възпламени горивото.
След тези 30 секунди отворих главата и отново имаше локва върху буталото.
Тръбичката идваща от отдушника беше разкачена предварително !!!!
Според мен причините са тези:
1. Останало бензиномасалена смес в резервоара и горивопроводите и при подаването на горивото бензина изгаря, а маслото остава върху буталото.
2. Да има остатъчни количества в карбуратора, които да били поддадени в цилиндъра.
3. Маслото да го вдигат клапаните от отдушника.
4. Маслото да го вдига буталото.
Отворих и това капаче на отдушника, където са пружините на буталата и не ми се видя да има проблем, така че го върнах обратно.
Прикачен файл:
3.jpg
Прикачен файл:
2.jpg
Прикачен файл:
1.jpg

Прикачен файл

4.jpg
teon - специалист
...ако и при разкачена тръба на отдушника качва масло горе,то вече остава проблема да е само в цилиндро-буталната група...то горе в надбуталното пространство масло вече няма от къде другаде да дойде...
A.Asenov - специалист
teon написа:
...ако и при разкачена тръба на отдушника качва масло горе,то вече остава проблема да е само в цилиндро-буталната група...то горе в надбуталното пространство масло вече няма от къде другаде да дойде...
Да, и аз така мисля.
Утре ще пробвам отново, като сменя бензина и промия резервоара, защото е възможно да има остатъци както там, така и в карбуратора от предишните пъти.
koveslav - майстор
Колега,сега се сетих за един случай с прегряван двигател със стоящи клапани(твоя е бачкал без масло и е още по-вероятно). Направи следната проба при свалена глава-превърташ мотора така,че единия клапан да се отвори,т.е. да се вдигне горе и проверяваш луфта на клапана вава водача му.После другия клапан.При работа на сухо има вероятност клапаните да са затягали и задирали във водачите си,след раздвижването им да са получили голям луфт и през водача на всмукателния да получаваш сериозна доза масло в горивната смеса,а през изпускателния-добро налягане в обема на отдушника.
A.Asenov - специалист
koveslav написа:
Колега,сега се сетих за един случай с прегряван двигател със стоящи клапани(твоя е бачкал без масло и е още по-вероятно). Направи следната проба при свалена глава-превърташ мотора така,че единия клапан да се отвори,т.е. да се вдигне горе и проверяваш луфта на клапана вава водача му.После другия клапан.При работа на сухо има вероятност клапаните да са затягали и задирали във водачите си,след раздвижването им да са получили голям луфт и през водача на всмукателния да получаваш сериозна доза масло в горивната смеса,а през изпускателния-добро налягане в обема на отдушника.
Изобщо, не се бях сетил за това, утре ще проверя непременно.
Вчера правих пробни паления, с прекъсната връзка между карбуратора и тръбичката от картера, за да не вдигне отново масло в резервоара, но докато работеше държах една бяла хартийка на отвора на тръбичката, духаше яко, но нямаше и една пръска масло, вероятно предният път е станало от раз качването на маслото горе.

След като изключих сегмента, един от вариантите настина беше клапаните да го вдигат, изпод това капаче:
Прикачен файл:
3.jpg
, но само отворих да проверя филтърчето, но ми се стори наред и за затворих.
keymaker - специалист
A.Asenov, пишеш за ключ(разстоянието между двата края на сегмента) на сегментите 0.8мм. според моя опит и познания ,цифра над 0.4-0.5мм. е не особено приемлива, и един жокер ,пробва ли по цалото продължение на работния ход ,дали няма изменения ,защото след прегряване ( нещо нормално за двигател в въздушно охлаждане) съм срещал цилиндър с формата на ''буре'' - в началото и края на рабоната повърхнина всичко е ОК ,но по средата, изненада +0,5 мм.
koveslav - майстор
keymaker написа:
A.Asenov, пишеш за ключ(разстоянието между двата края на сегмента) на сегментите 0.8мм. според моя опит и познания ,цифра над 0.4-0.5мм. е не особено приемлива, и един жокер ,пробва ли по цалото продължение на работния ход ,дали няма изменения ,защото след прегряване ( нещо нормално за двигател в въздушно охлаждане) съм срещал цилиндър с формата на ''буре'' - в началото и края на рабоната повърхнина всичко е ОК ,но по средата, изненада +0,5 мм.
Бъчвообразност,според техническата терминология,прав си.Напълно възможен проблем.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Проблем с двигател briggs & stratton" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: