• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
A.Asenov - специалист
Здравейте, вчера както си фрезовах градинката двигателят на мотофрезата ми даде фира.

Първо помислих, че е задрало буталото, защото след като се опитах да я стартирам отново чрез въженцето, то не можеше да се дръпне, самият цилиндър беше блокирал.
Не знайно защо извадих свещта и дръпнах отново въженцето.

Този път стана почти без никакво съпротивление, буталото се освободи и се дърпаше нормално, само дето нямаше свещ .

Първо помислих, че е нещо с клапаните, понеже проблемът изглежда идваше от компресията. Гледах малко в ютуб, и се оказа ще най-вероятно имам hydro-lock или хидро удър. Навлязло е повече масло в подбуталното пространство и в самият цилиндър, което създава огромно съпротивление.
Така, отворих главата действително целият цилиндър и буталото бяха в масло изтрих кокото можеш, дърпах и доста пъти с обърнат наопаки двигател за да изтече това, което е останало вътре.
Източих горивото, понеже щом наклонях двигател започваше да изтича от карбуратора.
Първоначално не обърнах внимание, но после съвсем случайно установих, че по някакъв начин се е върнало масло в раезрвоара за бензин. Нямам представа как е минало от картера, през тръбопроводите, чак до резервоара, но такова е положнието....
Другото странно нещо,е че след смяната на маслото няма и 1 работен час двигателя, а маслото беше сякаш е работило 2-3 години непрестранно..

След като почистих колкото можех, затворих главата, и пробвах да стартирам. Този път дори и със свещ буталото се движеше свободно, изглежда проблемът наистина е бил в маслото...
Но след като запали, работи 2-3 мин, с едно-две форсирания за да продухам цилиндъра и двигателя пак спря. И отново буталото беше блокирало, не толкова здраво като първия път, но пак имаше доста съпротивление при опъване.
И ми се струва, че в бензина отново ми е върнало масло?

Някой има ли идея от какво може да е.
Буталото да ми се дави в масло?
Някъде прочетох, че може да е от прекалено много налято масло, но винаги съм го пълнил колкото събере до капачката и до сега не е създавал проблеми двигателя.
Ще сложе и снимки за да видите за какво иде реч:
Прикачен файл:
5.jpg
Прикачен файл:
4.jpg
Прикачен файл:
3.jpg
Прикачен файл:
2.jpg
Прикачен файл:
1.jpg
На последните 3 снимки се вижда локвичката с масло, която се образува на буталото след 4-5 дръппвания на въженцето.
Източих част от него, но продължава да се събира, явно не е от препълване на картера.



На следващата се вижда бензина, който изкарах от резервоара.



На последната, това вярвате или не е ново масло, работило приблизително 90 секунди, преди отново да блокира буталото.

Бивш, механик от ТКЗС-то, ми подхвърли нещо от сорта, че може да идва от издънени маслени сегменти, но на мен не ми се вярва да е от там.

Двигателят е 5 конски сили, модел от 90-те години. Доста е масов на българския пазар.
Благодаря ви.
Моделът двигател е този:
A.Asenov - специалист
За ето такъв двигател става на въпрос.

Прикачен файл

photo1-moteur-brigg-stratton-5-hp-1-7xex1x5w1695939.jpg
photo1-moteur-brigg-stratton-5-hp-1-7xex1x5w1695939.jpg (71.66 KиБ) Видяна 19301 пъти
Andri01 - майстор
Счупен маслен / най-долния/ сегмент-подсказали са ти , засядащ смукателен клапан/ така каченото масло в цилиндъра отива към карбуратора/. Мисля,че имам добра документация за ремонт на B&S двигател, но 4к.с./ моя е такъв/ ,снета от нета,ако те интересува-пиши.
A.Asenov - специалист
Andri01 написа:
Счупен маслен / най-долния/ сегмент-подсказали са ти , засядащ смукателен клапан/ така каченото масло в цилиндъра отива към карбуратора/. Мисля,че имам добра документация за ремонт на B&S двигател, но 4к.с./ моя е такъв/ ,снета от нета,ако те интересува-пиши.

Много благодаря за отклика.

Миналото лято отново имах проблем със същият този двигател, така че и аз успях да се докопам до една документация.
Файла е 627 мб, , за всички двигатели на бриггс е, със снимки и всякакви подобни инструкции, може да послужи на много хора, така че някой просто да даде идея как да споделя файла, във форума за да стане обществено достъпен.

Миналото лято проблемът беше следният:

По необяснима причина смененото смененото есента масло, зимата изтича, а понеже машината се държи на тъмно място този, който е вадил на пролет не е видял локвата на земята.
И така май месец тръгва да се фрезова и след 30 мин, буталото засича някъде по средата между горна и долна мъртва точка.
Понеже съм от малък град, и нямаме специализирани сервизи, а имаме един всезнаещ бивш пожарникар, който оправя местните машинки за рязане на дърва и косачки, така че дядо ми я е занесъл при него.
Понеже той хал-халбер си няма от двигатели, този "майстора" нещо го мотал 2 месеца.....
Накрая като разбрах и отидох да проверя, той дори не го беше погледал още..........
Седмица по-късно мен отново ме няма и дядо ми отива да го взима.
Оказало се, че "майстора" не успял да свали ремъчната шайба, и не го знам какво е правил блъскал ли напъвал ли бил счупил нещо в двигателя, което после залепил с лепило за метал......Както казах дядо ми е на възраст и де податлив на подобно отношение, от страна на такива некомпетентни лица, този му е взимал 180 лв и му е върнал залепен двигател с лепило..>!!!!!
Дори не знам какви са били щетите, след зацепването, породено от карането без масло.
Чудя се дали и този фактор може да е взел участие гореспоменатият проблем.
Но след ремонта палеше и от тогава има 1-2 работни часа....
Двигателят не е амортизиран, може да е на 20 години, но максимум да е на 50 часа.
Kirilpm - специалист
Провери си картерната вентилация,не мога да си спомня как беше точно изпълнена на тези двигателчета,но не е нещо сложно,провери и да не е твърде щедър карбуратора и да пълни маслото с бензин.Сегментите ги смени обезателно,след като е блокирал мотора и вземи комплект.Ако си правиш сам ремонта обърни внимание на клапаните,на моята фреза бяха оставени без никакъв луфт,на своя глава ги направих 0.15 всмукателния и 0.30 изпускателния,работи безгрижно 2 години,до колкото знам и при новия собственик също работи.
teon - специалист
...горе-долу си в нормите...за моделна серия 130000 луфта на клапаните е:
всмукателни- 0,13- 0,18мм
изпускателни- 0,23- 0,28мм
на запалителната свещ- 0,76мм
A.Asenov - специалист
Балагадаря ви за съветите. Вчера отворих двигателя, днес ще извадя буталото, за да видя какво е положението вътре.
Kirilpm - специалист
teon написа:
...горе-долу си в нормите...за моделна серия 130000 луфта на клапаните е:
всмукателни- 0,13- 0,18мм
изпускателни- 0,23- 0,28мм
на запалителната свещ- 0,76мм
Аз го правих без никаква литература на една фреза беларус куплирана с двигател бригс само че 8кс.Но като го гледам този е много подобен като устройство.Не знам по каква причина е излязал от завода с пренатегнати клапани,но съм сигурен че бях първия,който го отваря.
A.Asenov - специалист
Извадих буталото, и изглежда сегментите при предишният ремонт настина са сменяни.
На практика излиза, че са на 30 мото минути.

Измерих с шублер диаметъра на цилиндъра -65мм
Измерих и диаметъра на буталото 64.8, но точността на шублера е дадена 0,5 така че смятам че е в нормите.

При първият сегмент отстоянието е 0мм.
При вторият 0,5мм
Масленият сегмент е 0

Мисля, че движението на буталото е достатъчно добре, и мисля, че цилиндърът и буталото не са за смяна.
Щом намеря клещи за сегменти, ще ги сваля и ще проверя цилиндърът по добре.
Прикачен файл:
1.jpg
Тук ще кача и видео:
https://www.youtube.com/watch?v=ROb-fX4-Bno
Andri01 - майстор
По цилиндъра няма ли надири от предните сагменти?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Проблем с двигател briggs & stratton" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: