• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
hidrazin - майстор
пон мар 11, 2024 5:04 pmPlastex написа:
Доколкото си спомням, указанията бяха след работа да се спира бензина от резервоара, и да остава системата празна от гориво за няколко месеца, но това май не е добра идея, разсъхва се всичко и явно запичат елементите в карбуратора.
Ти празна ли я остави за зимата?
:partyman:
Plastex - помощник
Винаги я оставям с бензин в резервоара, но след кранчето надолу всичко е било празно, от пролетта до есента и през зимата. Затварям кранчето и изчаквам да изгори всичко. Не се ли прави така? Сега ми се върти в главата, ако има достъп отдолу, да развия капачката отдолу и да опитам да раздвижа поплавъка и иглата, с малко пръскане с wd40. Може да ми се размине ремонт карбуратор, ако не стане, явно е демонтаж, ремонтен комплект за карбуратор, ако и това не сработи, нов карбуратор 66 лв.
hidrazin - майстор
вт мар 12, 2024 1:04 pmPlastex написа:
Винаги я оставям с бензин в резервоара, но след кранчето надолу всичко е било празно, от пролетта до есента и през зимата. Затварям кранчето и изчаквам да изгори всичко. Не се ли прави така?
Как се прави - разни мнения и идеи.
Не съм голям спец по такива матори ама гледам никой не пише та ще кажа моите мъки.
На старата ми косачка никога нито съм източвал бензина пък и нямаше кранче на резервоара за да правя като теб.
Пролетта просто доливам бензин и паля, е не пали от първия път ама пали.
Скоро си купих малка бензинова фреза и с нея така правя - нищо не източвам.
Обаче миналата година доливам бензин и ядец. Не пали.
Скапах се от дърпане, свещ развивах и щях да бягам до града за нова ама за последно реших да извадя маркучето от резервоара до карбуратора.
Това дето текна беше всичко друго но не и бензин. Беше помътняла течност с друг цвят и мирис по-скоро на газ и разтворители.
Източих всичко, включително карбуратора. Нов бензин и от второ дърпане запали.
От мен толкоз.
Тази година още не съм я вадил но пак ще е така, смяна на бензина колкото е останал и наливане на нов.
:partyman:
Не е голяма философия да се разглоби и да се погледне за мъдра преценка.
Със сигурност умствените усилия биха били по малко.
Какво друго може да е, щом прелива?
- запецнал полавъка в долно (мамка му!) положение- причини.....интернета е пълен с коя от коя по достоверни.
- заседнало чуждо телценце (хихи) баш където трябва да се запуши плътно.
- пробит поплавък.
- износена(о) игла(уплътнение).
Щом до зазИмяването е била изрядна, предполагам се е случило първото тиренце.

Понеже бензините не са това което бяха, винаги то изгарям до край- резервоар и карбуратор са празни. При престой и достъп до кислород, разтваря дръжки на отвертки. Една ми остана половината по ръката, докато сменям маркучи на бензинова помпа.
Въпреки празният резервоар, наливам и първото палене е "пренудително"- Цръцкам директно в карбуратора.
Запалва с бял пушек и кара безпроблемно цяла година. А защо бял?! Знам си аз, но може някой да ме поправи?!
Ако я оставя с пълен резервоар (което не искам да правя), запалва от първо- второ дърпане.
Plastex - помощник
Благодаря за изчерпателните мнения, колеги. То кат се случи, все си с един 60-70 годишен керпеден и 40 годишни клещи в ръцете (поставях допълнителните копачи на фрезата и не ми се ходеше до колата за 13) та винтовете, с които са прихванати, първо кутията на филтъра, а после и самия карбуратор ми се видяха доста по-интелигентни от наличния в колата инструмент. А и първата реакция е "то туй машина, ве ееей!", та като видях как тече бензин, си викам колегите ще се сетят какво може да е, та набързо го събрах наобратно. Е, доста клипове изгледах, видях какво ще ми е нужно, първо да отвия чашката отдолу, да поразбутам, да пръсна, пак да я завия, и ако няма ефект, демонтаж, ремонтен комплект и почистване и подмяна. Варна някъде може да има нужното, може и да питам рециклират ли карбуратор, че... нзн с вас как е, но аз кат прецакам нещо, сякаш дявола ме бъзика по задника... :)
А аз поне така си го обяснявам, нахвърлям се върху фрезата, за да изпреваря идващите дъждове/тръгнала трева, отварям крана, дърпам, не пали, сещам се, че и смукач нещо си, (през това време иглата отворена, бензина си тече незабелязано все още) дърпам със смукач, тогава пали за няколко секунди и като връщам смукача, гасне и тогава вече виждам бензина. Явно преди да задави, някакво количество е спомогнало да запали, макар с отворена игла и, сигурно все още пълнейки се. Ъъъ... или?
Andri01 - майстор
В инструкцията на моя "B&S" - 7 к.с., пише : " ...ако двигателя не се ползва 3-4 месеца ,резервоара да се изпразни,горивото в системата да се премахне/ изгори /...". След това се налива ново,проверява се маслото в картера...
Plastex - помощник
Значи правилно съм го запомнил и прилагал, да речем за 7-8 години около 15 цикъла, като от себе си съм добавил промяна, че за зимните/летни месеци оставям горивото в резервоара, 1/3 до 1/2, добавям ново гориво и досега все си работи.
Явно пълен, или празен карбураторът, все в един момент ще предизвика проблем. Ще има промивки... В буркан.
.
kr1100 - майстор
"B&S" - 5 к.с., набор 1992 г на малко МТЛБ тъмно зИлено не източвам бензина от резервоара. Напролет го точа с маркуч и нов, стария за разпалка. Понякога залепва мембраната отсрани . 19и20г не беше използвана фрезта заради остър плекситв в дясно рамо . залепнала мембрана , смених мембраната 2021,че беше от 1992г. и на с/у слънце це виждаха изтънявания.
Масло сменям само напролет все остава от оставеното за доливане Моли 10W40
hidrazin - майстор
вт мар 12, 2024 11:02 pmkr1100 написа:
"B&S" - 5 к.с., набор 1992 г на малко МТЛБ тъмно зИлено не източвам бензина от резервоара. Напролет го точа с маркуч и нов, стария за разпалка.
+111
То в "книжките" пишат разни неща ама се отнасят за бензин който се продава е ЕС а не тъакъв който се продава в територията България.
За мен, ако използваш скапан бензин като нашия е по-добре да го оставиш за зимата в системата. И на пролет да го източиш и смениш с нов.
При източване на скапан бензин все остава нещо от него което изсъхва и залепя иглата/поплавъка ... заради БИО добавките дето като изсъхнат стават като маджун/лепило/безир...
Даже не мога да го опиша точно, но съм гледал какви парцали се отделят в туба със старо гориво от новото, демократично гориво... :-D
Пълен боклук!
Оставяйки гориво есента, поне има шанс нищо да не залепне. Но на пролет всичката чорба трябва да се смени!
:partyman:
Следващата пролет, оставете резервоарът пълен догоре, кранчето спряно, а карбураторът както искате!
Ако го оставите пълен, задължително проверете наличността на течност у него преди първи родилни мъки!
После може да разсъждаваме кога, какво, как, къде, колко и защо залепва.

Винаги връткам кранчето и оставям нещото да изгори напълно.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Проблем с двигател briggs & stratton" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: