• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
soton - специалист
Направих си компресорче и работи беспроблемно и ми служи доста време,но ми се иска да сипя малко масълце.Но не зная какво масло и в коя от трите тръбички!Едната духа,другата смуче,дали пък третата не е за тази цел?
andro440 - майстор
не сипвай нищо ,,то маслото си е вътре -а ако все пак искаш да доливаш -пробиъй един отвор най отгоре и наливай ,,направи на отвора резба и като заредиш с масло завий едно болтче ,аз такъв компрсор ползвам от 10 години и не съм доливал масло ,,и още работи -пък ти ако искаш и охлаждане му направи ,да не прави конденз
soton написа:
Направих си компресорче и работи беспроблемно и ми служи доста време,но ми се иска да сипя малко масълце.Но не зная какво масло и в коя от трите тръбички!Едната духа,другата смуче,дали пък третата не е за тази цел?
kolev_k - специалист
Ам стружките де ша отидат-точно в клапаните на компресора.Никакъв проблем не е да се долее масло през запечатаната тръбичка,ама после трябва да и измислиш начин да я запушиш.
lov - майстор
Доста от маслото ако не вече всичкото е заминало заедно с компресирания въздух.Е то зависи колко се е ползвало компресорчето и колко е било износено преди това. Хубаво е да се подменя периодично но е много трудно да се източи през тръбичките. Причината е че те влизат малко на вътре в корпуса и както да се накланя те ще са винаги по високо от дъното. Дори пред тръбичките в повечето случаи има заварена една пластина като щитче. И запушената тръбичка не е проблем да се отреже и през нея да се пробва.Тя е технологична и през нея оригинално са правени всички операции по пълненето с масло а после и с фреон в хладилната система. После не е нухно да се заварява или запоява. Дори може да се ползва и като допълнителен отвор са засмукване на въздух. А ако ли не и едно дървено чепче пак ще свърши работа ако не намерим някоя гумена капа за целта.
Пък ако ни гони мерака по добре е да се пробие корпуса на около 5-6 см от дъното и от там да се източи и промие. При пробиването най добре под наклон така че да не влезнат стружи вътре и еди по як неодимов магнит до отвора. После гумена тапичка или каквото се сетите за затваряне. Относно количеството масло което трябва да се долее. На почти всички компресори това е изписано на корпуса. На малките хладилни компресори е около 200 милилитра. Така че и това може да ви е за ориентир колко високо да разпробието отвора. Това че някой обяснява че го имал от години и нищо не е наливал и пак е работело не е никакъв критерий че вашия ще изкара точно толкова без никакво мазане.
А най добрия вариант е да се отвори чрез рязане по заварката с флекса и да се направи сваляем горния капак. Така периодично може да се поглежда вътре и да се знае какво трябва да се прави. Ако не се е затрила темата тука в този форум мисля че имаше подобна тема.
lyubohar - майстор
Ползвах 10 год. компресор от хладилник без кожух.
Само капвах по малко машинно масло на буталото и мотовилката.
След това ползвах още 10г. затворен.
И накрая той блокира.Вероятно маслото е заминало.
Върнах се на стария и нямам проблем.
Ако е ползван дълго време нека да му сипе малко масло колегата.
Като е затворена системата в хладилника може и да не губи,
но ако се ползва за въздух вероятно си губи по малко.
Найденов - специалист
През запечатаната тръбичка.
Предварително източваш останалото в компресора масло колкото можеш и наливаш такова за автомобилни двигатели около 300милилитра /все пак количеството зависи от големината на компресора/. Ако имаш кондензоотделител ще може да следиш колко масло е изхвърлено и да досипваш.
koveslav - майстор
Масло се налива през тръбата през която смуче въздух.Цилиндъра не засмуква през тази тръба,а засмуква от вътрешния обем на капсулата,така че не се притеснявайте,че през тази тръбичка ще налеете самия цилиндър.Аз ползвам същия тип компресор и понеже знам че изхвърля доста масло-виждам го като точа конденза от бутилката,на няколко месеца му вкарвам по 40-50 кубика със спринцовка.Естествено периода на доливане зависи и от това колко често и с какво натоварване ползвате компресора,моя зарежда още сутринта щом включа тока в работилницата и всеки ден с него се върши по някоя дреболия или се помпи по някоя гума.Маслото ми го даде хладилен техник и нямам идея точно какво е,но е рядко-като за шевна машина.Трябва лесно да се разпръсква,двигателното е гъсто и особено при по-ниска температура ще маже добре чак след като компресора загрее.
preslav - майстор
lov написа:
А най добрия вариант е да се отвори чрез рязане по заварката с флекса и да се направи сваляем горния капак. Така периодично може да се поглежда вътре и да се знае какво трябва да се прави. Ако не се е затрила темата тука в този форум мисля че имаше подобна тема.
Аз съм на същото мнение. Не знам как точно стои въпроса с хоризонталните компресори, но вероятно и за там има решение.
lov - майстор
Същото е пак си висят на пружини захванати в долната част на ваната. 6 ъглови планки захванати две по две срещуположно и заварени на двете части си е най удачния вариант. И кога ти е кеф можеш да погледнеш вътре.
По лоши са едни стари полски. Двете половини са като две тави но стои вертикално и шева минава през дъното на маслената вана. Та трябва да се внимава.
nakatasan - специалист
Здравейте, да пораздвижим малко темата.
Имам компресор от хладилник ЗИЛ. От тия цилиндричните хоризонталните и стои на пружини от двете страни.Тих е и почти няма вибрации. Ползвам го да си помпя гумите. Не съм му доливал масло, защото не зная с точност от къде се долива, може ли да се източи старото и колко трябва да е вътре. Няма табелка, на която да има посочена такава информация. От известно време ми направи впечатление, че по няколко капки изхвърля масло. Това нормално ли е? Имам маслен филтър, който да обира конденза и чрез него разбрах за изхвърлянето на масло.
Поздрави
  • 1
  • 2

Тема "Как се смазва компресор от хладилник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: