Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
btt - специалист
Здравейте!
Изпаднаха ми на прилична цена 2 охранителни ролетки 2-ра ръка. За да ги транспортирам ги демонтирах. Когато ги разглобявах видях, че ролетката е под напрежение, за да улеснява вдигането.
Каква е технологията на монтажа, за да я поставя пак така без да се пребия.

Първо се монтират релсите и след това вала се слага и се прави под напрежение или вала се слага на релсите и цялата система се вдига и се монтира? Как да направя вала отново под напрежение?

Прилагам 1 снимка за яснота за какво става въпрос.

Благодаря за отговорите предварително.

https://drive.google.com/open?id=0B46Ln ... DdjXzRlV0E
шоп - майстор
На остта имаш 2 или повече барабана с монтирани лентови пружини в тях. Те са натегнати предварително спрямо теглото на ролетката за да има баланс. Ако не си охлабил пружините на барабаните и на оста има отвори. Сложи щифтове и работи спокойно. Ако вече си развил пружините става по-сложно.

Трябва да знаеш теглото на ролетката и да натегнеш преужините до същите килограми. Това става с колан и кантарче. Теглото го разделяш на броя на барабаните. Ако всичко е балансирано с един пръст се спуска и вдига.

Успехи.
btt - специалист
При демонтажа нямаше как да разделя ролетката от страничните релси(колони) без да се развият пружините. Така че пружините са развити.
Колко точно ми трябва да знам теглото? Някъде трябва да имам бележка с теглото на ролетката и страниците от еконт. +- 10-на кг достатъчно ли е?
В този случай може ли да обясниш малко по-подробно как се монтира?
Може ли да се навият тези пружини преди монтажа?

Дори да се вдига с 2 пръста, а не с 1, ще ме удовлетворява. :)


И в разрез с принципите направи си сам - дали някои монтажник би се съгласил да я монтира и колко би струвало?

Благодаря.
шоп - майстор
Трябва ти теглото само на щората. Теглото на остта и на двете конзоли с улеи не те интересува.

Именно, пружините се натягат преди монтажа и се застопоряват натегнати с щифтове. След като окачите ролетката вадите щифтовете.

Самото навиване става с колан с кука накрая, на ръка не е желателно, защото е опасно.

Може да звъннете на фирмата производител. АРП, ДЮК и Булко са едни от лидерите в София.
MASTER - специалист
Внимавай с натягането на барабаните. Опасно е.

Ако барабанът с пружината се изтърве, се развърта и става опасно. На ръка могат да хвръкнат пръсти, колана може да извади око ....
на ръка - с дебела ръкавица, с колан - с много сигурна кука за захващане към барабана. И здраво държане.

Разгледай внимателно барабана - отстрани към тръбата има планка с отвор 8 мм, и на самата тръба също има такъв отвор. Там е трябвало да вкараш щифт при демонтажа.

Същата операция се ползва и при натягането на пружините.

Първо монтираш водачите верикално, за твоя модел е важно да спазиш много добре широчината - нямаш възможност да скъсиш ролото. Луфтът трябва да е сантиметър на страна, като е при неточност в монтажа е по добре да е по голям. Ако е по малък - ще заклинва. След монтажа контролирай още веднъж вертикалноста на водачите, и разстоянието между тях. Най лесно става ако изкараш една ламела от ролото и я пуснеш от горе до долу. Ако не можеш да изкараш ламела - отрежи една летвичка.

След това монтираш оста , и натягаш пружините както ти е написал шопа. Двама човека си трябват за тази операция, които обаче трябва да знаят какво правят. Пак да повторя - опасна е. Кантар не е необходим, ако имаш рутина става бързо и на проба- грешка, но в твоя случай е по добре да си намериш. Всички барабани трябва да са еднакво натегнати, за сигурност брой оборотите. Застопорените в барабаните краища на пружините визуално трябва да е в една линия за всички.

След натягането барабаните се фиксират с щифтове, за които стана дума по горе.

Ролото се навива, така че частта с куките да е отгоре. На долната греда има стопери - планки, или винкел - демонтират се.

Двама вдигат ролото и закачат кукуте за барабаните - от задната страна на барабана. След това ролото се пуска надолу, щифтовете се освобождават и придържайки с ръка ролото се навива внимателно до горе. Долният край на ролото се вкарва в каналите и се спуска надолу. Монтират се стоперите , и чак тогава се проверява как функционира. При нужда се коригира натягането на барабаните. Пак много внимателно !!!

След това се проверява няколко пъти как функционира заключването. Възможно е да се наложат корекции.

Накрая се монтира обшивката горе на кутията.
btt - специалист
ХМ.
След преценка на ситуацията май ще се откажа да я монтирам аз.
1. Не мога да я измеря. Тя е към 100кг. Мериха я от еконт заедно със страниците.
2. Нямам нужния опит и рутина.
3. Сам съм и дори да намеря втори човек, то той няма повече опит от мен.

Благодаря за подробното описание. След няколко прочита ми се наби в очите "Опасно е!" :)

Някъде имаше табелка с производителя. Ще я видя, но я докарах от Пловдив и може да няма представителство в София.

Свалянето беше сравнително лесно и смятах, че и монтажът ще е, но уви...
MASTER - специалист
По принцип опасното е само ако изтървеш барабана, но ако нямаш рутина по добре първо да видиш как става, и тогава да пробваш. За да знаеш за какво да внимаваш, така с писане и четене е трудно.
Но така или иначе монтажа е за двама човека. Най вече не е по силите на сам човек да закачи ролото.

Шопа ти е написал фирмите, които изработват такива ролетки. Нямам идея колко би струвал монтажа, но всяка от тези фирми би могла да ти свърши работа. Предполагам, че нещо от порядъка на 100-150 лева е справедлива цена.

Тема "Монтаж на охранителна ролетка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: