• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
sinfon - специалист
Имам проблем със Stihl MS290. Блокирал съм вала и се опитвам да сваля съединителя, като развивам с ключ 19 по посока на часовниковата стрелка. Искам да стигна до маслената помпа отзад. На баща ми маслото свършило и решил да довърши с отработено. Резултатът е, че е задръстена и не иска да плюе масло да обмазва веригата.
Трябва да стигна до маслената помпа и да я почистя, както и да продухам отворите и т.н
Не мога да развия болта, за да извадя съединителя. Търся съвет. Опитах с доволно голяма сила. Не се развива.
Ето едно видео, при което се показва как се сглобява. https://www.youtube.com/watch?v=mkkQ09DmGDE Обратно на часовниковата се върти.
keymaker - специалист
Точно в правилната посока се опитваш да развиеш. Бих предложил да опиташ с ударен гайковерт на някоя гумаджийница ,аз така ги развивам всеки път ,защото на няколко пъти ми носиха машини с изкривени биели от напъване. Принципно щилските помпи не са хич чупливи. Опитай първо да извадиш маркучето с филтъра през капачката за наливане на масло в повечето случаи точно това филтърче дава ядове, измий с бензин и го продухай,чак тогава вади помпата.
sinfon - специалист
keymaker написа:
Точно в правилната посока се опитваш да развиеш. Бих предложил да опиташ с ударен гайковерт на някоя гумаджийница ,аз така ги развивам всеки път ,защото на няколко пъти ми носиха машини с изкривени биели от напъване. Принципно щилските помпи не са хич чупливи. Опитай първо да извадиш маркучето с филтъра през капачката за наливане на масло в повечето случаи точно това филтърче дава ядове, измий с бензин и го продухай,чак тогава вади помпата.
Проблема е, че пръска масло до болтовете където има едно като дюза, но не пръска на веригата отгоре, където е отвора. Аз не очаквах толкова трудно да се развива това. Все пак съединителят е консуматив.
Изглежда с гореното масло е задръстена. Исках да разглобя всичко долу и да го продухам и почистя.
Какво правела - плюла по малко през това кръглото като дюзичка, отгоре не пръскала на веригата. И в резервоара бълбукало. :?
п.п Сега разбрах, че после като налял, видял че цедката е паднала. Работила е с не прецедено голяло масло. 100% затлачена помпа...
keymaker - специалист
Тогава на първата гумаджийница и с гайковерта, натам си видял в клиповете.
sinfon - специалист
keymaker написа:
Тогава на първата гумаджийница и с гайковерта, натам си видял в клиповете.
Трябва ли да застопоря от другата страна на маховика примерно да сложа контра с гаечен ключ 13?
Има ли шанс да изкъртя нещо така?
plamen6703 - майстор
sinfon написа:
Какво правела - плюла по малко през това кръглото като дюзичка, отгоре не пръскала на веригата. И в резервоара бълбукало. :?
п.п Сега разбрах, че после като налял, видял че цедката е паднала. Работила е с не прецедено голяло масло. 100% затлачена помпа...
Момче, усеща се веднага, че си голям майстор и работиш със замах. Знам, че всичко ти е на 100% ясно за "затлачената помпа".
Вземи огледай шината на машината, това е едно нещо, на което се поставя веригата, а веригата е едно нещо, което реже дървата :-D . Та на тази шина има канал и канала на шината като се "заталачи" със стърготини и талаш, маслото което се подава от помпата не може да минава по канала на шината и не смазва веригата.
Знам, че тия неща ги знаеш и са ти ясни, но преди да разсипеш напълно машината, провери канала на шината.
След това си прекарай пръста по дължината на ръба на шината да видиш да не се е получил "ръб", ако има такъв ръб мини го леко на шмиргел /може и шкурка/ да го обереш. След това си събери машината и ако има пак проблем със смазването на веригата... взимай я под мишница и я носи в сервиз на човек, който знае какво прави и как да го направи.
Помпата на машината не е само да я извадиш, има си и "дамар" да я поставиш обратно. С гайковерти от гумарни не се занимавай, като цяло не е добре човек да се занимава с какво хване, но ти си частен случай и при теб всичко е допустимо, освен това, което е недопустимо, но ти се налага да го разбереш по трудният начин :-D
sinfon - специалист
plamen6703 написа:
Знам, че тия неща ги знаеш и са ти ясни, но преди да разсипеш напълно машината, провери канала на шината.
Свалил съм шината и сме запалили машината. Масло не излиза от отвора, където то трябва да се прехвърли на шината. Масло идва от резервоара през маркучлето. Или отворът в пластмасата, от където излиза маслото е затлачен навътре на чупката където се свързва помпата или помпата е затлачена. Другият вариант е едно зъбно колелце от пластмаса да е замазано. Тогава ще го търся като резервна част.
Аз не съм поискал съвет в кой сервиз да я занеса. И не обичам високомерния тон. Не ми давай наклон на к*ра!!
А съединителят е консуматив! Ако си мислиш, че всеки път ще ходя в сервиз, за да й сменят въздушния филтър, свещта и маслото - жестоко се лъжеш!!
plamen6703 - майстор
Момче, ако знанията и уменията ти за ремонт на резачки са колкото тези по теория на електротехниката, ще се окаже, че ти е тънка "кожата" да се занимаваш и с такава техника :-D
Не знам какво толкова лошо ти е направил баща ти, че си решил да му съсипеш машината, дано да имаш основателна причина за това :-D . Съединителят е консуматив, който не всеки може да подменя. Едно е да развиеш свещта или да смениш въздушният филтър и съвсем друго да си буташ "гагата" в неща, които не са ти ясни. Наклона на ку р@ си го поведи така,че да върви водата между краката ти...в противен случай преди да поемеш по пътя към сервиза ще трябва да се преобуваш :-D
sinfon - специалист
plamen6703 написа:
..са колкото тези по теория на електротехниката...
Моля!? Какво не ми е ясно!? Аз знам до къде трябва да стигна. Прочел съм, че зад съединителя има зъбно колелце и една пружина, която трябва да опре в зъбното колело на веригата, когато е натиснат съединителя. Спри да ми пълниш темата с простотии! Ако си го свалял - кажи как. Ако не - не ти искам дървените философии с нулева полезна информация!
plamen6703 - майстор
sinfon написа:
plamen6703 написа:
..са колкото тези по теория на електротехниката...
Моля!? Какво не ми е ясно!? Аз знам до къде трябва да стигна. Прочел съм, че зад съединителя има зъбно колелце и една пружина, която трябва да опре в зъбното колело на веригата, когато е натиснат съединителя. Спри да ми пълниш темата с простотии! Ако си го свалял - кажи как. Ако не - не ти искам дървените философии с нулева полезна информация!
Преди години имаше един лаф, който казваше, ако беше малко по-умен, щеше да разбереш колко си прост.
Нищо лично към теб, просто лафа беше такъв и лафа не е спирал да е актуален и към настоящият момент и случай.
Не съм свалял съединител на такава машина, но съм демонтирал и монтирал такъв съединител. Като цяло е проста работа, но не е за прости хора. Форума е направи си сам, ще опитам да ти помогна, при теб най-вероятно ти е дефектирал унцвърцвъра и за това няма смазване към веригата. Ще трябва да се изръсиш да го купиш и да го подмениш. После може да споделиш какъв е резултата,а може и да не споделяш нищо за резултата. Както се казва в случаи като твоят, има две положения, едното е специално, друго не може да не е така :-D
Желая ти успех в борбата!
  • 1
  • 2

Тема "Stihl MS290-сваляне на съединител!!!??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: