Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Здавейте колеги ,реших да ползвам фрезата, дърпам въжето и усещам няква висока компресия затяга.Свалям свеща дърпам, работи нормално ,наливам малко бензин в цилиндара, запалвам го да позагрее,завивам свеща дърпам и запалва за около минута ,дърпам въжето и отново висока компресия.Мотофрезата е Петров с китайски двигател .Надявам се да има хора сбъскали се този проблем.
toolegittoquit - майстор
Отвори капака където е въжето и погледни маховика. Аз съм имал подобен проблем и маховика беше пукнат и запираше. Ако съм прав нов маховик е 35лв.
keymaker - специалист
Нещо почти нищо не разбрах от описанието на проблема. Ама да попитам от какъв зор палиш и как точно става без свещ?
По въпроса с високата компресия има някои мотори със система за декомпресия управляваща се автоматично(на центробежен принцип) без да се налага оператора да чопли. При продължително неползване или нередовно сменяне на маслото тя блокира и в повечето случай се самоосвобождава след известно време работа на двигателя.
Благодаря, за отзивчивоста ви колеги,явно аз не съм описал точно проблема ще пробвам да ви обясня отново .При издърпване на въжето буталото се задвижва но усилието става голямо,като висока компресия.След свалянето на свеща се усеща че буталото се движи нормално няма задържане тропане .За мен проблема е в това, че в цилиндъра отнякъде навлиза масло което води до голямата компресия и усилие в дърпането на въжето .Дали не се дължи на счупен сегмент, или от самия филтър навлиза в камерата.Разбира се това са мой догатки само.
keymaker - специалист
Ако си с тия маслените въздушни филтри може да е дръпнал масло от там или ако е накланян много двигателя да е прелял масло от картера през отдушника и от там в цилиндъра. Запали го и нека работи докато спре да пуши от маслото.
preslav - майстор
Brenero написа:
Благодаря, за отзивчивоста ви колеги,явно аз не съм описал точно проблема ще пробвам да ви обясня отново .При издърпване на въжето буталото се задвижва но усилието става голямо,като висока компресия.След свалянето на свеща се усеща че буталото се движи нормално няма задържане тропане .За мен проблема е в това, че в цилиндъра отнякъде навлиза масло което води до голямата компресия и усилие в дърпането на въжето .Дали не се дължи на счупен сегмент, или от самия филтър навлиза в камерата.Разбира се това са мой догатки само.
На бутане не пали ли? Бъзикам се разбира се! Дай да елиминираме нещата едно по едно.
Ако от някъде ти влиза масло то при свалена свещ, след неколкократно издърпване на кордата маслото ще вземе да излиза през отвора на свещта.
Съмнявам се това да ти е проблема, но провери и пиши какво наблюдаваш.
Повишената компресия е "жилава", ако е от сгъстения въздух при плавно изтегляне на кордата ще усетиш усилие, а когато отпуснеш кордата маховикът ще се върне обратно - опитай и пиши.
Ако можеш провери какво е моторчето, има двутактови и четиритактови, поведението им е различно - това, че е китайско не е ориентир.
Нали си чувал, че всичко, което не е китайско, не е оригинално.
Допускам кордата ти да е износена и да заклинва при по-голямо усилие.
preslav - майстор
Погледни това видео - https://www.youtube.com/watch?v=oSxLXhLwKuo освен този вариант на автоматиче декомпресьор четох, че имало и пневматични. Мися си, че щом при теб нещата се влияят от температурата декомпресьорът ти е механичен, но това са само разсъждения на глас.
Според мен не се опитвай повече да палиш бензин в цилиндъра - ще си запалиш цялата копачка! Макар и трудно и неприятно ще можеш да си палиш моторетката, а когато намериш време си поиграй да промиеш картера с тънко масло и да го заредиш с качествено моторно (най-добре синтетика).
С тънкото масло не трябва да оставяш мотора да работи повече от няколко минути, за да не береш после други ядове.
Като цяло процедурата е изливаш сегашното масло и го подаряваш ня някой с моторна резачка да си маже веригата. Зареждаш тънкото масло - като ориентир за количеството можеш да ползваш излятото масло. Палиш със зор и оставяш машинката да поработи на празен ход не повече от 5-6 минути. За да си сигурен в ефекта оставяш я поне половин час да изстине напълно - да се държи на ръка. През това време оглеждаш дали имаш някакви вакуумни тръбички между карбуратора и картера - снимаш по възможност. Палиш още веднъж за 5-6 минути - ако имаш време чакаш пак да изстине. Ако ритането изчезне значи си решил проблема, изливаш тънкото масло и наливаш качествена синтетика - парите са символични за тези количества, които побира едно моторче.
Като гледам на видеото за механичния декомпресьор в системата участва пружина - обикновено пружините са слабото място, но да се надяваме, че няма да се налага пълно разглобяване за механично почистване и смяна на пружини - очевидно всичко друго ти работи.
вт мар 21, 2017 10:53 pmBrenero написа:
Здавейте колеги ,реших да ползвам фрезата, дърпам въжето и усещам няква висока компресия затяга.Свалям свеща дърпам, работи нормално ,наливам малко бензин в цилиндара, запалвам го да позагрее,завивам свеща дърпам и запалва за около минута ,дърпам въжето и отново висока компресия.Мотофрезата е Петров с китайски двигател .Надявам се да има хора сбъскали се този проблем.
Колега,имам същият проблем. Как го реши?
Получава се декомпресия.
kr1100 - майстор
keymaker При продължително неползване ......[/quote написа:
Здравей. Можеш ли да помогнеш с парт номер на мембраната/ гарнитура на д-л Брикс-Страйтън 5.к.с. с 2 вала /и за заден ход/ монтиран на Болгар 5БМ набор 1992г. ?
Не е работила точно 8г.Направих профилактика
kr1100 - майстор
ср май 01, 2019 8:36 pmkr1100 написа:
keymaker При продължително неползване ......[/quote написа:
Здравей. Можеш ли да помогнеш с парт номер на мембраната/ гарнитура на д-л Брикс-Страйтън 5.к.с. с 2 вала /и за заден ход/ монтиран на Болгар 5БМ набор 1992г. ?
Не е работила точно 8г.Направих профилактика
П.П. Оправих проблема с разглобяване на капачката на мембраната.Беше залепнал за жигльора.Имаше и бял прах.Почистих , продухах и сглобих Запали и си поработи. Мембрата не е втърдена, няма и светене с/у слънце от микроотвори.
За всеки случай купих 1 за резерва - 8,50 лв.

Тема "Проблем с мотофреза Петров" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: