Стана много шумна. Вентилатора влизаше в резонансни вибрации. Разглобих корубата. Извадих ел.мотора. При въртене на перката на ръка никакви проблеми или да опира нейде Извадих мотора с перката. Перката се фиксира на оста с две зегерки, като оста в края е изпилена в сектор за зацепване против превъртане в съответствие с формата на муфата в перката.
С ел.мотора обиколих няколко магазина в Софето, работещи в съботния ден и нема таков двигател. Намерих подобни (по 10 лв), но с обратно въртене (на пластмасовите страни от леглата на намотките има нанесена релефна стрелка за посока на въртене). Този върти обратно на часовниковата стрелка ако се гледа от към перката. Освен това продаваните ел.двигатели нямаха шийки за зегерки, както и зарез от сектор в края на оста. Бях готов да ги доработвам, но не и да правя смяна посоката на въртене.
На сваления двигател не открих луфтове, но като го сравнявах с другите, оста му се подаваше повече от задната страна. Та като се прибрах я чукнах отзад и тя приплъзна напред. Сглобих духалката така не влиза във вибрации. Ако пак стане шумна и не съм намерил резервен двигател, а на този оста пак е минала назад, ще я лепна с каноконлит. И поне за сега мисля, че проблема се е появил с изместването на остта спрямо ротора.
С ел.мотора обиколих няколко магазина в Софето, работещи в съботния ден и нема таков двигател. Намерих подобни (по 10 лв), но с обратно въртене (на пластмасовите страни от леглата на намотките има нанесена релефна стрелка за посока на въртене). Този върти обратно на часовниковата стрелка ако се гледа от към перката. Освен това продаваните ел.двигатели нямаха шийки за зегерки, както и зарез от сектор в края на оста. Бях готов да ги доработвам, но не и да правя смяна посоката на въртене.
На сваления двигател не открих луфтове, но като го сравнявах с другите, оста му се подаваше повече от задната страна. Та като се прибрах я чукнах отзад и тя приплъзна напред. Сглобих духалката така не влиза във вибрации. Ако пак стане шумна и не съм намерил резервен двигател, а на този оста пак е минала назад, ще я лепна с каноконлит. И поне за сега мисля, че проблема се е появил с изместването на остта спрямо ротора.