• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Junak написа:
ESPACE написа:
Virtex написа:Това с дарца изобщо не е добра идея, защото ако се пробие батерията може да стане доста неприятен пожар в нея, а покраи нея и да замине нещо друго.


Тя ако е под 3V няма как да се запали, няма енергия в нея. Палил съм само добре заредени елементи. Изтощените не искат.

Батерията не се пали от волтажа, а от окислението на лития при излагане на въздух /кислород/.

В съвременните батерии няма метален литий, т.е. няма как да се запали. Пали се електролита ако е органичен, то и в него има литиеви соли де.
+1
Уфффф... Взе да ми втръсва от тези бомби дето всеки си ги носи в джоба.
То годишно над 1 000 000 000 батерии летят по самолети ...
Разбира се че не трябва да се пренебрегва евентуалната опасност от такива батерии но всичко е доста преувеличено.
Наистина в литиевойонните батерии чист литий НЯМА. Има в литиевите но те не се зареждат - еднократни са.
Пък и да има литий то той е по-малко активен дори от натрия.
Във вода лития за разлика от натрия реагира доста по-умерено и отделящият се водород не се самозапалва както при натрия.
Основната опасност при съвременните литиевойонни батерии идва от електролита, който обикновено е органичен разтворител.
Например често се използва етиленкарбонат с точка на възпламеняване 160 градуса, плюс някой друг подобен разтворител.
Основната причина за запалване на една такава батерия е късо съединения - външно или вътрешно.
Външното е ясно - прекомерна консумация от батерията и неработещи защити на батерията.
Вътрешно късо може да се получи чрез прословутото пробождане на батерия.
Но самата батерия все пак трябва да има достатъчен заряд за да започне загряване до висока температура и възпламеняване на електролита.
НАЙ-МАСОВАТА причина за възпламеняване на такива батерии е заряд с по-високо напрежение и ток от максимално допустимите.
Плюс липсата на температурен контрол.

При зареждане с недопустимо високо напрежение (обикновено над 4,2V на клета) и при висока температура на клетката се получават литиеви дендрити.
Демек от единия електрод се отделя метален литий във вид на дендрити (кристали).
Те от своя страна когато станат много големи пробиват сепаратора и довеждат до вътрешно късо съединение.
Ефекта е ясен - недопустимо загряване и запалване както на електролита, така и на малкото образуван метален литий.
Но това става чак когато батерията се разхерметизира и се осигури достъп на кислород от въздуха.
Който разбрал, разбрал....
В нета е пълно с глупави снимки и клипове на осакатени хора от литиевойонни батерии. Основно за малоумници. :-D
:partyman:
ihytre написа:В описанието на батерията пише че има бутон


Никой не гарантира, че описанието е за точно тази модификация. Явно са я окастрили колкото могат.
Не пипай нищо по платката!
Опитай да заредиш батерията от някое мощно зарядно (например от таблет) като я държиш включена цял ден.
hidrazin написа:+1
Уфффф... Взе да ми втръсва от тези бомби дето всеки си ги носи в джоба.
То годишно над 1 000 000 000 батерии летят по самолети ...
Разбира се че не трябва да се пренебрегва евентуалната опасност от такива батерии но всичко е доста преувеличено.
Наистина в литиевойонните батерии чист литий НЯМА. Има в литиевите но те не се зареждат - еднократни са.
Пък и да има литий то той е по-малко активен дори от натрия.
Във вода лития за разлика от натрия реагира доста по-умерено и отделящият се водород не се самозапалва както при натрия.
Основната опасност при съвременните литиевойонни батерии идва от електролита, който обикновено е органичен разтворител.
Например често се използва етиленкарбонат с точка на възпламеняване 160 градуса, плюс някой друг подобен разтворител.
Основната причина за запалване на една такава батерия е късо съединения - външно или вътрешно.
Външното е ясно - прекомерна консумация от батерията и неработещи защити на батерията.
Вътрешно късо може да се получи чрез прословутото пробождане на батерия.
Но самата батерия все пак трябва да има достатъчен заряд за да започне загряване до висока температура и възпламеняване на електролита.
НАЙ-МАСОВАТА причина за възпламеняване на такива батерии е заряд с по-високо напрежение и ток от максимално допустимите.
Плюс липсата на температурен контрол.

При зареждане с недопустимо високо напрежение (обикновено над 4,2V на клета) и при висока температура на клетката се получават литиеви дендрити.
Демек от единия електрод се отделя метален литий във вид на дендрити (кристали).
Те от своя страна когато станат много големи пробиват сепаратора и довеждат до вътрешно късо съединение.
Ефекта е ясен - недопустимо загряване и запалване както на електролита, така и на малкото образуван метален литий.
Но това става чак когато батерията се разхерметизира и се осигури достъп на кислород от въздуха.
Който разбрал, разбрал....
В нета е пълно с глупави снимки и клипове на осакатени хора от литиевойонни батерии. Основно за малоумници. :-D

:partyman:


=D> :2thumbs:
Интересно, но батерията тръгна от само себе си. :-D
Нищо не съм правил по платката и батерията, просто реших отново да я включа да се зарежда и ... почна да свети индикацията :shock: :finga:
Избърза да кажеш, че батерията се е оправила :-D Още една камара с локуми щеше да прочетеш /ако изобщо четеш глупости/ :lol: :partyman:
Според мен просто не си изчакал достатъчно, за да светне индикацията.
Но, от друга страна, не мисля, че локумите ще спрат, само защото си си решил проблема.
plamen6703 написа:Избърза да кажеш, че батерията се е оправила :-D Още една камара с локуми щеше да прочетеш /ако изобщо четеш глупости/ :lol: :partyman:

Интерестното е че само 1 от коментарите беше свързан с въпроса... За останалите незнам какво да кажа. :)
Gnus написа:Според мен просто не си изчакал достатъчно, за да светне индикацията.
Но, от друга страна, не мисля, че локумите ще спрат, само защото си си решил проблема.

Ами около 5-6 часа го бях оставил да се зарежда, би трябвало поне 1 лампичка да светне :)
Все пак за 10 лв все още си мисля че покупката си заслужава :-D :supz:
ihytre написа:Интересно, но батерията тръгна от само себе си. :-D
Нищо не съм правил по платката и батерията, просто реших отново да я включа да се зарежда и ... почна да свети индикацията :shock: :finga:


Нали точно това ти написах!
sstefanov написа:
ihytre написа:Интересно, но батерията тръгна от само себе си. :-D
Нищо не съм правил по платката и батерията, просто реших отново да я включа да се зарежда и ... почна да свети индикацията :shock: :finga:


Нали точно това ти написах!

Точно твоя коментар визирах като най-полезен. Благодаря ти!
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ремонтирай сам”