Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
mgbagera - специалист
Някой има ли идея, предложение как да реставрирам стар (изгнил) многожилен кабел ? Изолацията беше тотално скапана и се ронеше от само себе си. Кабела се е разнищил, гъса се като конец и е почти изгнил на 50-60% :D Напръсках го с контактен спрей за да отмия зеления окис и придоби малко вид.

Единственото което ми идва на ум като спасение е да калайдисам хубаво и изцяло жиците а след това да им надена термо шлаух. Като гледам да ги разделя хубаво и четирите кабеле особено там където се събират.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
zdravcho - специалист
Малко повече информация - това захранващ кабел ли е, какво устройство захранва, това на снимките какво е?
Аз бих си взел от електричарски магазин нов подходящ кабел за подмяна
mgbagera - специалист
Това са два импулсни датчика от делко на ретро автомобил. По тях тече 12v и почти никакъв ток.
Части за автомобила се намират трудно и затова се налага и реставразия на този датчик.

Знам че е най добре да сменя кабела но в крайщата си е залят с нещо като пластмаса (бакелит).
kozl - майстор
Сменяй кабела. Изчопли го от бакелитите и щом няма ток слагай по-тънък + силикон в бакелита.
lov - майстор
Намират се най различни шнурове с външна оплетка. Вадиш сърцевината и вътре в оплетката си напъхваш някакъв силиконов многожичен кабел и заменяш тези старите. Така преди години правих една реставрация на едни телефони. Оригиналния кабел беше точно с такава конструкция. Вътре гума а от горе оплетка. Много ме питаха после от къде съм намерил оригинален кабел да го сменя. :)
От към общия кабел предполагам че е гума цепиш и спояваш вътре в гумата после лепиш с черен полиуретан. На самите датчици не виждам как е но вероятно и там може да се измисли нещо така че да не личи интервенцията.
mgbagera - специалист
lov това може да прилича на оплетка но не е :sad: Това е сърцевината на многожилния кабел. Гумената му изолация се беше разрушила и аз я разчоплох цялата.

Днес се захванах с него и тъкмо когато приключих и трябваше да го снимам в завършен вид :wallbash:

Изображение



Сега ще трябва да впрягам мултишлайфа от Лидл и да чопля до здрав материал #-o



http://prikachi.com/images/346/9279346M.jpg
http://prikachi.com/images/347/9279347Y.jpg
http://prikachi.com/images/350/9279350P.jpg
lov - майстор
Аз останах с впечатление че е бил гумиран кабел и от горе с платнена оплетка. И най важното е че се опитваш да му възстановиш автентичния вид.
Но както разбирам вече си го застъпил с дремела. :-D Те това е пилиш до здраво и спойка на ново парче кабел. После кърпене на изпиленото със смола и те така. Ти начина си го знаеш но ти се щеше да минеш по леко ли??? :lol:
mgbagera - специалист
lov написа:
Ти начина си го знаеш но ти се щеше да минеш по леко ли??? :lol:
Как позна :-D

Още преди да го почна знаех че има 97% вероятност да се скъса точно там. Просто беше твърде много изгнил и корозирал за да издържи. И все пак три от спойките станаха прилични но точно тази беше с най малко здрав материал и се скъса първа. Сега преди да продължа ще ги намажа с течен метал за да ги фиксирам та да не се повтори случката.


П.П: Смолата няма да издържи понеже работната температура на двигателя е 90С а понякога и повече. Чел съм на някой епоксидни лепила че и те издържат до 90С.
wanderer - специалист
със сигутност има смоли които издържат на по високи градуси, лично аз съм ползвал двукомпонентно на локтайт, радиатора на мотора ми издържа 6 години с него. също с някакво лепило на АБРО съм лепил успешно радиатор на кола. чети упътването, трябва да е указано. оптимист съм, че ще стане със СЪН ФИКС. тея "течни метали" ако в действителност имат метален компонент да не ти укъсят нещо?
EDI - майстор
Синьо жълтия пластилин на СЪНФИКС издържа високи температури, лепил съм дупка на алуминиев нагревател на шварц кафемашина.

Тема "Ремонт, реставрация на стар многожилен кабел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: