Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
arxd129 - специалист
ben84 написа:
Ами тоя кондензатор не е там да осигури ток на двигателя, а въртящо магнитно поле.
Или поне такива ми са спомените от училище. И ако съм прав, то трябва да ти се обясни едва ли не цял един дял от ел. техниката, че да разбереш.
Би ли споделил още малко знания. Цял дял от елтехниката - ще ми дойде малко вповече. Но три-пет изречения - биха ме просветлили /отчасти/ по въпроса за дискусионния кондензатор.
Благодаря.
ben84 - специалист
arxd129 написа:
ben84 написа:
Ами тоя кондензатор не е там да осигури ток на двигателя, а въртящо магнитно поле.
Или поне такива ми са спомените от училище. И ако съм прав, то трябва да ти се обясни едва ли не цял един дял от ел. техниката, че да разбереш.
Би ли споделил още малко знания. Цял дял от елтехниката - ще ми дойде малко вповече. Но три-пет изречения - биха ме просветлили /отчасти/ по въпроса за дискусионния кондензатор.
Благодаря.
Оу, захапа най-после :)
Е може и да не съм прав. Аз съм просто момче.
На ръка ли перете толкова време,вместо да смениш един смотан кондензатор?
redbox - специалист
Ахахаха :-D
arxd129 ви гъбарка вече 6 страници, а вие продължавате да му се връзвате :-D :-D :-D
kozl - майстор
arxd129 написа:
kozl написа:
Обичайно кондензаторите страдат от превишено напрежение.
Отново съм бил непрецизен в изказа си. В резултат на което не си ме разбрал.
Ето един по прецизен изказ на тезата ми:

Помислих си, че ниското напрежение в елинсталацията - 170-180 V - е причина за това, че елдвигателя трудно заработва, трудно стартира, затормозява се. Защото е изчислен да работи на 230 волта; и се затормозява да работи на 170 волта. И тъй като поради ниското напрежение, токът на/за елдвигателя му е недостатъчен (а той - елдвигателят си сака пръч), той - двигателят - се "опитва" да си набави ток от кондензатора, повече, отколкото кондензатора може да подаде. И тъй като капацитете на кондензатора е (само 16 uF) недостатъчен за нуждите на елдвигателя - той кондензатора се поврежда. Елдвигателят, черпейки повече повече ток отколкото може да осигури кондензатора, поврежда кондензатора. Приемайки максимата, че "козата си сака пръч" - демек елдвигателят си иска напрежение /и ток/ - помислих, че по-капацитивния кондензатор може да осигури повече ток на двигателя. ... ... ... Ама, явно, подобна помисъл не е приложима в случая. Не знам защо, обаче.

Не съм искал да кажа, че ниското напрежение (170-180 волта) само по себе си уврежда кондензатора. А изказвам предположение, че ниското напрежение прави така, че елдвигателя трудно влиза в режим. Което трудно влизане в режим, натоварва кондензатора. И кондензатора гръмва. Имаме и рецидив.

Моля за коментари.

ПС
kozl написа:
Има един начин да провериш. Слагаш много по- "мощен" кондезатор и пускаш пералнята.

:) :) :)
Ееее! Няма да си играем на "проба-грешка". :wink: :wink:
Поздрави. :) :) :)
Aко беше прецизен в израза си, темата щеше да е от няколко поста, а не десетки страници.
По пътя на твоята локумена логика, при понижено напрежение двигателя се "затормозява", а щом е така значи той е претоварен. По същата твоя логика, двигателя натоварва кондензатора, като го изнасилва, анално и брутално и кондензатора му пуща все повече и повече, докато настъпи момента на кондензаторен оргазъм, при това в експлозивна форма (първия случай). Във втория случай обаче си поподнал на значително по-емоционално смотан кондензатор, който е оргазирал само с изпразване. В този ред на мисли ти се върти в акъла как да замениш кондензатора с некой по-мощен и от микро да прибавиш макронимфомани, и съответно по този начин издръжливостта на кондензатора, значително да се увеличи. Да ама ако се замислиш по-задълбочено, може би да се досетиш, че тогава
ще се заформи реверсивен рецидив или иначе подсказано двигателят ще бъде изнасилен от кондензатора. Като се има в предвид обаче твоята боязливост от проверка, а проверката е висша форма на потвърждение на некакво предположение, ще продължим в темата с разтегателни, локумени съждения. :wink:
Последна промяна от kozl на нед мар 25, 2018 12:01 pm, променено общо 1 път.
krasi92 - майстор
Е получават му се темите на човека но би трябвало да са директно в раздела ''От нищо нещо''
lyubohar - майстор
По скоро от нещо-нищо. :-D
Junak - майстор
Между другото, има резон в разсъжденията на колегата. Опитай да сложиш 2 кондензатора по 16mF в паралел. Двигателят ще увеличи мощността с около 30% и вече няма да зависи от ниското напрежение. Ако загрява много, сложи още един кондензатор в паралел. Смятам, че за твоя проблем това е най правилното решение.
P.S. Убеден съм, че след този опит ще мирясаш. ето тука има много писано по темата
http://www.bg-mamma.com/?topic=219095
https://www.kaldata.com/forums/topic/25 ... %BF%D1%8F/
http://bebefon.bg/threads/kakva-nova-pe ... -kupim.22/
zdravcho - специалист
arxd129 - толкова бръщолевене изписано, а така и не отговори на един елементарен въпрос - къде в пералнята стои въпросния кондензатор и къде е свързан? Не знам защо не ни предоставяш тази информация, но иначе
arxd129 написа:
Моля за коментари.
- с тия твои коментари и разсъждения заприличваш на някоя учителка по литература. Тук не е литературен форум. Боравим с факти и закони. Твоите фантазии, желания и разсъждения са друга бира. Казаха ти сменяй кондензатора със същия и се изпери. Ако те интересува чий точно го дири кондензатора евентуално, прочети за асинхронни машини - има много материали в интернет.
arxd129 - специалист
kozl написа:
... иначе подсказано двигателят ще бъде изнасилен от кондензатора. ....
Иносказателността помага. До някакъв момент.

След същия момент - обърква.

Мярка ли? Няма. :wink:

Благодаря за помощта. :)

Тема "Рецидив с 16uF кондензатор на авт. пералня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: