Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
lyubohar - майстор
Идва момент,при който се разбира,че питащите си нямат работа и се забавляват за сметка на добронамерените съфорумници.
Не си струва да си губим времето.
arxd129 - специалист
kozl написа:
Логиката е в това, че по-големия капацитет на кондензатора, не го прави по-издръжлив. На практика по-скоро е обратното. ....Най-вероятно по-големия капацитет ще претовари намотката (с какво ще я претовари) на двигателя и ако кондензатора се окаже издръжлив, ще се опече двигателя.
Ммммм....вероятностииии. Предположенияяя.
ОК! ОК!
Ама и токът с напрежение 170 волта не е за предпочитане. Май.
kozl написа:
Търси кондензатор с ОПТИМАЛНИЯ капацитет и КАКТО ВЕЧЕ ТИ ПИСАХА с по-високо от на стария кондензатор работно напрежение.
Добре, де. Това го разбрах.

PS
Помислих си, че ниското напрежение в елинсталацията - 170-180 V - е причина за това, че се повреждат кондензаторите. Приемайки максимата, че "козата си сака пръч" - демек елдвигателят си иска напрежение /и ток/ - помислих, че по-капацитивния кондензатор може да осогури повече ток на двигателя. ... ... ... Ама, явно, подобна помисъл не е приложима в случая. Не знам защо, обаче. Има уж логика... ама не и според съфорумниците.

ППС
Моля коментирайте.
arxd129 - специалист
lyubohar написа:
... питащите си нямат работа и се забавляват...
Не е така! Определено!
iliya_i - майстор
arxd129 написа:
lyubohar написа:
... питащите си нямат работа и се забавляват...
Не е така! Определено!
Кое не е така? Ако моята пералня не работи цяла седмица, жената ще ме изгони. Но при теб, както и в предишните ти теми, важно е лаф да става.
ben84 - специалист
arxd129 написа:
PS
Помислих си, че ниското напрежение в елинсталацията - 170-180 V - е причина за това, че се повреждат кондензаторите. Приемайки максимата, че "козата си сака пръч" - демек елдвигателят си иска напрежение /и ток/ - помислих, че по-капацитивния кондензатор може да осогури повече ток на двигателя. ... ... ... Ама, явно, подобна помисъл не е приложима в случая. Не знам защо, обаче. Има уж логика... ама не и според съфорумниците.

ППС
Моля коментирайте.
Започваш да ми приличаш на един приятел (завършил спортно училище), който искаше да му обясня с две думи, защо не може да си зареди акумулатора на колата през инвертора и зарядното, който се захранва от същия акумулатор ](*,)
Ами тоя кондензатор не е там да осигури ток на двигателя, а въртящо магнитно поле.
Или поне такива ми са спомените от училище. И ако съм прав, то трябва да ти се обясни едва ли не цял един дял от ел. техниката, че да разбереш.
Тая перална не е БМВ, че да я тунинговаш и правиш по-мощна.
kozl - майстор
lyubohar написа:
Идва момент,при който се разбира,че питащите си нямат работа и се забавляват за сметка на добронамерените съфорумници.
Не си струва да си губим времето.
Е то зависи кой, как си губи времето. Аз поне до момента също се забавлявам, докато не се намеси Въртоко, в темата за забавление, пърдон..... заземление, като ми изтри стихотворението, секна ми забавлението и ми срина настроението. :lachtot:
Junak - майстор
zdravcho написа:
синфон? :?
Хмм, може би роднини :?
kozl - майстор
arxd129 написа:
kozl написа:
Логиката е в това, че по-големия капацитет на кондензатора, не го прави по-издръжлив. На практика по-скоро е обратното. ....Най-вероятно по-големия капацитет ще претовари намотката (с какво ще я претовари) на двигателя и ако кондензатора се окаже издръжлив, ще се опече двигателя.
Ммммм....вероятностииии. Предположенияяя.
Има един начин да провериш. Слагаш много по- "мощен" кондезатор и пускаш пералнята. Тука неудобството е, че двигателя се сменя значително по-трудно от кондензатора, но пък за любознателните умора нема :lol: Каква е вероятността да се претовари намотката :? Логически е свързана с примера за кацата. Ако кофата ти е прекалено мощна, най-вероятно кацата ще остане празна, а твоите намотки ептен ще се размотат при опитите да я вдигнеш тая кофа :-D
Разбраното без коментар. А така де разбери го.
arxd129 написа:
Помислих си, че ниското напрежение в елинсталацията - 170-180 V - е причина за това, че се повреждат кондензаторите. Приемайки максимата, че "козата си сака пръч" - демек елдвигателят си иска напрежение /и ток/ - помислих, че по-капацитивния кондензатор може да осогури повече ток на двигателя. ... ... ... Ама, явно, подобна помисъл не е приложима в случая. Не знам защо, обаче. Има уж логика... ама не и според съфорумниците.
В повечето твои размисли, мисленето ти е противопоказно. Обичайно кондензаторите страдат от превишено напрежение.
Ето тука една тема по проблема, но притесненията на автора са обратни на твоите.
arxd129 - специалист
kozl написа:
Обичайно кондензаторите страдат от превишено напрежение.
Отново съм бил непрецизен в изказа си. В резултат на което не си ме разбрал.
Ето един по прецизен изказ на тезата ми:

Помислих си, че ниското напрежение в елинсталацията - 170-180 V - е причина за това, че елдвигателя трудно заработва, трудно стартира, затормозява се. Защото е изчислен да работи на 230 волта; и се затормозява да работи на 170 волта. И тъй като поради ниското напрежение, токът на/за елдвигателя му е недостатъчен (а той - елдвигателят си сака пръч), той - двигателят - се "опитва" да си набави ток от кондензатора, повече, отколкото кондензатора може да подаде. И тъй като капацитете на кондензатора е (само 16 uF) недостатъчен за нуждите на елдвигателя - той кондензатора се поврежда. Елдвигателят, черпейки повече повече ток отколкото може да осигури кондензатора, поврежда кондензатора. Приемайки максимата, че "козата си сака пръч" - демек елдвигателят си иска напрежение /и ток/ - помислих, че по-капацитивния кондензатор може да осигури повече ток на двигателя. ... ... ... Ама, явно, подобна помисъл не е приложима в случая. Не знам защо, обаче.

Не съм искал да кажа, че ниското напрежение (170-180 волта) само по себе си уврежда кондензатора. А изказвам предположение, че ниското напрежение прави така, че елдвигателя трудно влиза в режим. Което трудно влизане в режим, натоварва кондензатора. И кондензатора гръмва. Имаме и рецидив.

Моля за коментари.

ПС
kozl написа:
Има един начин да провериш. Слагаш много по- "мощен" кондезатор и пускаш пералнята.

:) :) :)
Ееее! Няма да си играем на "проба-грешка". :wink: :wink:
Поздрави. :) :) :)

Тема "Рецидив с 16uF кондензатор на авт. пералня" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: