• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
fox_vt - майстор
Как се смъква ротора от главата на старите 230 мм ви ъглошлайфи. Ония най старите руски ли са незнам. Малкото зъбно колело на ротора вади ли се на резба ли е някой ако е разглобявал. Колелото свършва с четириграм размер горе долу 7мм ама не мърда на никъде.
plamen6703 - майстор
По-добре една снимка да се види "малко зъбно колело" на пиньона ли казваш или имаш предвид нещо друго. Да видим и ъглошлайфа дали не е от старите "елпромски", че там са два вида, единият вид е с набиване, другият вид е на резба.
fox_vt - майстор
Ами снимка утре че е на обекта. Колелцето със извити зъби което е на ротора а голямото короната го избихме от оста. Иначе модела е на елпром
Прикачен файл:
abraziv-fleks-Ygloshlajf-Elprom-Lovech-cena-110-lv-molq-BE-grSilistra-w57eZ.jpg
Утре ще снимам и вътре.
plamen6703 - майстор
Разбрах за какво става дума, стар елпромски ъглошлайф. Разглобяваш всичко докато стигнеш до ротора, след това е трудното, да отвиеш пиньона. Тоя модел първоначално е правен с набит пиньон, а след това почнаха да го правят с пиньон на резба. Ако имаш късмет да е с резба, ще го отвиеш по-лесно... ако е набит ще ти трябва един "манджилък" да го извадиш. Имам такъв правен от зор, имат го и хора, които се занимават с ремонта на такива инструменти. На резба се отвива със заклинване на пиньона с подходяща вложка от гидория или ключ тип "звезда", резбата е дясна. Предполагам искате да смените лагера.
fox_vt - майстор
Ясно, но и при двата случая ротора заедно със пиньона не може да излезе от главата ако съм те разбрал правилно. Т.е. дали развиваме дали ще го избиваме ще трябва да се извади първо пиньона и след това ротора ще излезе. Иначе да колегата иска да смени лагерите но тук ударихме на камък.
plamen6703 - майстор
Може и трябва да излезе, трябва да разглобите целия ъглошлайф, образно казано всичко се разглобява. Ротора се изважда и пиньона се демонтира на изваден ротор. Голямо чистене ще падне на грес, но като гледам ъглошлайфа се вижда, че е запазен и добре стопанисван на външен вид и си заслужава да го обслужите. Дано се окаже, че пиньона е на резба да го демонтирате по-лесно.
Чираче - майстор
Имам такъв, работещ. Но от поне 5-6 г не съм го ползвал. Вероятно няма и да го ползвам. Просто смятам, че е морално старял. Ползвам за всичко Макита и Бош 125 мм. Имах и Метабо 125 мм, което ме изкара повече от 10 г. Но на края ротора сдаде багажа, и не си заслужаваше ремонта. Иначе всичко останало му е в ред.
fox_vt - майстор
Снимката е от нета но е относително запазен предвид годините си. А ние се мъчим да извадим пиньона както е вътре във главата. Мерси за ценната информация ще видим каква ще я свършим с този ветеран. :) :partyman:
plamen6703 - майстор
Разглобявайте смело, лагерите са за около 15 лв. и ако всичко друго вътре е ОК ремонта си заслужава труда отвсякъде. Тоя ветеран изобщо не е за подценяване и много съвременни "китайци" са на светлинни години по качество и издържливост от него :)
gogo7777 - майстор
Ротора барабар с лагера и пиньона излизат заедно през алуминиевата глава. Трябва да развиете една шайба между перката и лагера. Там ще намерите ринг около лагера влизащ в канал на главата. Като го махнете и него лагера излиза барабар с пиньона. Лагера не е "набит" в черупката и излиза с лекота. Пиньона на оста мисля, че беше горещо набит, а може и на резба да е.....не помня.
Това по спомени....успех :)
  • 1
  • 2

Тема "Ремонт ъглошлайф" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: