Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Здравейте! Преди около 2 седмици започнах ремонт на стаята ми. Шпакловане, шкурене, боядисване, под, а-у.
В момента съм с прясно положена саморазливна замазка (Ceresit CN 68) която пък била на варова основа, което май не е най-доброто решение.
Както и да е. Проблемът ми с въпросната саморазливна замазка е, че подът пак е крив. Гладък е, (с изключение на една буца в ъгъла и една "дупка" до стената", но е крив като преди. Прибрах се от рабоат, сложих 1.5 метра мастар на пода и... греда. Отдолу свети около 3мм, а на едно място можеби около 10. (утре мога да си взема шублер от работа, и да кажа колко е с точност)
Общо взето малко на сляпо ги правех нещата. Уж четох, ама явно съм пропуснал някои неща, както факта, че има "специални" саморазливни замазки за паркет и прочие.
Стаята ми е малко под 13m^2, и използвах 6 торби саморазливна. Оставих си 2, да има, точно за този момент ако трябва да се оправя нещо.
Четох едно мнение във форума от някой, който каза, че слага повече вода от предписаното ( аз слагах по 8л на 25кг торба, както е по предписание)
защото иначе ставало много гъсто. Като цяло и на мен ми се стори малко по-гъсто от колкото очаквах, ама нали съм новобранец и не разбирам много.

Предварително изчистих, обезпраших (уж), грундирах и на следващия ден заляхме.
Днес вечерта сложих влаго абсорбатор, уж да стане по-бързо, но не знам дали няма да е проблем. (може да се стъпва по замазката, но е сравнително мека. Може да се драска с нокът)
И понеже саморазливната е на варова осново, до колкото знам, може да се използва само друга на варова основа отгоре.

Паркета го имам от няколко години, взел съм си 3мм подложка за него. Смятам само да лепя парчетата едно за друго, без да ги лепя за пода.

Каква саморазливна замазка да взема, и какви са максималните допуски за разлика в замазката при полагане на паркет.
Мнения, опит и съвети ще ми бъдат от полза.
brick - специалист
Не сте първият полъгал се от термина "саморазливна", няма да сте и последният. Въпреки че ги наричат така, тези замазки не се разливат сами - искат известен опит и веща ръка за разнасянето. Не е голяма философия, но първите няколко пъти резултатът обикновено е като при вас - гладко и криво.

За паркет максималният допуск за неравности е 1,5 - 2,0 мм на линеен метър във всички посоки (спецовете паркетчии може да ме поправят тук), като "гърбиците", доколкото ги има, трябва да са много плавни, без стръмни "склонове". Шублер не ви е нужен - вземате една клечка от сладолед (2 мм) и ако тя минава свободно и хлабаво под мастара, значи сте извън допуска.
m0nss7erKill написа:
прясно положена саморазливна замазка (Ceresit CN 68) която пък била на варова основа
...
И понеже саморазливната е на варова осново, до колкото знам, може да се използва само друга на варова основа отгоре.
Това откъде сте го взели? Вар в подови замазки изобщо не се използва. CN 68 е гипсо-циментова: https://www.ceresit.bg/content/dam/uac/ ... _CN_68.pdf, т.е. нито риба. нито рак - втвърдява се бързо, но й трябват 28 дни при стайна температура да достигне максимална якост, през което време циментът в нея се нуждае от влага. Като сте вкарали веднага влагоабсорбатор, ще я пресушите и циментът няма да има с какво да реагира и разчитате само на гипса като свързващо вещество (именно затова сега се драска с нокът). Правилното е да я наръсите с вода, да я покриете с найлон и да я оставите да престои около седмица, а после вече може и трябва абсорбатор.
Руди - майстор
Не вярвам влагоабсорбатора да изсуши замазката до степен
да отнеме необходимата вода за цимента.
brick - специалист
ср яну 22, 2020 10:10 amРуди написа:
Не вярвам влагоабсорбатора да изсуши замазката до степен
да отнеме необходимата вода за цимента.
Има значение и каква влажност му е зададено да поддържа, но обикновено се пуска "на макс".

Ето какво казва производителят Ceresit в листовката от горния линк:
Прясно положената саморазливна замазка трябва да се предпази от бързо съхнене, от пряко излагане на въздух и екстремни термични условия; от замръзване, от прекалено сух въздух и силни въздушни течения.
Нагледно съм се убеждавал в разликата между циментова шпакловка (обикновена, не флекс) положена на тънък слой в стаичка, в която дъни силно парно отопление, около 25-26 градуса - когато е изсъхнала почти моментално открита, и когато е била поръсена и покрита с найлон за няколко дни. Първата се ронеше като юфка, когато се разхождаш с работните обувки по нея.
npace - специалист
ср яну 22, 2020 9:41 ambrick написа:
полъгал се от термина "саморазливна"
На това се крепи половината индустрия саморазливни замазки. :-D

Стъргане на тумбаците с флекс и нещо за бетон, прахосмукачка по възможност, маска задължително, запълване на дупките с нещо с повече цимент и по-малко други примеси, изглаждане на целия под с двете торби ЦН68. И напролет паркета. :-D
Вода в микса само колкото пише на торбата, преди полагане пода се минава с валяк с вода.
brick написа:
Не сте първият полъгал се от термина "саморазливна", няма да сте и последният. Въпреки че ги наричат така, тези замазки не се разливат сами - искат известен опит и веща ръка за разнасянето. Не е голяма философия, но първите няколко пъти резултатът обикновено е като при вас - гладко и криво.

За паркет максималният допуск за неравности е 1,5 - 2,0 мм на линеен метър във всички посоки (спецовете паркетчии може да ме поправят тук), като "гърбиците", доколкото ги има, трябва да са много плавни, без стръмни "склонове". Шублер не ви е нужен - вземате една клечка от сладолед (2 мм) и ако тя минава свободно и хлабаво под мастара, значи сте извън допуска.
m0nss7erKill написа:
прясно положена саморазливна замазка (Ceresit CN 68) която пък била на варова основа
...
И понеже саморазливната е на варова осново, до колкото знам, може да се използва само друга на варова основа отгоре.
Това откъде сте го взели? Вар в подови замазки изобщо не се използва. CN 68 е гипсо-циментова: https://www.ceresit.bg/content/dam/uac/ ... _CN_68.pdf, т.е. нито риба. нито рак - втвърдява се бързо, но й трябват 28 дни при стайна температура да достигне максимална якост, през което време циментът в нея се нуждае от влага. Като сте вкарали веднага влагоабсорбатор, ще я пресушите и циментът няма да има с какво да реагира и разчитате само на гипса като свързващо вещество (именно затова сега се драска с нокът). Правилното е да я наръсите с вода, да я покриете с найлон и да я оставите да престои около седмица, а после вече може и трябва абсорбатор.
Моя грешка, объркал съм гипса с "вар"
За едно денонощие, влаго-абсорбаторът е събрал не повече от 1.5л вода, като прозорците все така плуват във вода.

Колкото до разнасянето, опитах се да използвам шпакла с гребен, ама не се получи особено добре. Минах го с иглен валяк, като се надявах да се поизравни.
npace написа:
ср яну 22, 2020 9:41 ambrick написа:
полъгал се от термина "саморазливна"
На това се крепи половината индустрия саморазливни замазки. :-D

Стъргане на тумбаците с флекс и нещо за бетон, прахосмукачка по възможност, маска задължително, запълване на дупките с нещо с повече цимент и по-малко други примеси, изглаждане на целия под с двете торби ЦН68. И напролет паркета. :-D
Вода в микса само колкото пише на торбата, преди полагане пода се минава с валяк с вода.
Какво да стържа с флекса ? Предполагам възвишенията, но малко ще ми е трудно да определя къде и колко са високи.
А по спомен в опътването на производиетля пише, че подът трябва да е сух при полагането на саморазливната.

А за "самонивелиращите" замазки на baumit, например, дали са същия ... ? Като смятам да си взема и "ракел" с който да я разнеса и уж да стане по-равно
chapara - майстор
Е то има едни грундове преди това , ма защо са ми :-D :-D :-D :-D , ми за да няма "съсъхване', ако нещо ти говори :wink:
Lisko - майстор
Чапара е много прав за грунта. Аз отначало се чудех за какво е, но реших да слушам какво ми хортува специалистът.

Виждам че съм цитиран (за повечето вода) и ще повторя твърдото ми убеждение че водата трябва да е повече отколкото пише.
Сега, разбира се, първото което може да ви хрумне е, че аз съм работил с една замазка, вие с друга. Второто което може да ви хрумне е,
че съм идиот който си върти неговото като развалена плоча.
Окей.
Тогава вземете нещата в свои ръце. Замазката е достатъчно скъпа, (а и трудно се маха) че да се хвърляте директно на амбразурата.
Изчислете колко е 1/10 от торбата, пробвайте да забъркате с 1/10 от препоръчаната вода. Тече ли така получената смес? Или стои като рядко пюре? Трябва да тече! Аз бих ви препоръчал следното - сложете 30% повече вода още на първия експеримент с 1/10 количество замазка. Тече ли? Изчакайте да се втвърди. Ако и на твърдост ви изглежда добре - това е вашата формула.

Имайте предвид че при бъркане в малки количества - винаги е по-лесно защото е по-лесно да се постигне хомогенна течност. При бъркане в кофа, дори и с електрическа бъркалка, има вероятност на дъното да остане по-гъсто. Особено ако се мотаете и не я излеете веднага след като сте спряли бъркалката. Точно затова там където е излято последно - остава хъмче.

Монстер, забрави за разнасяне. Ако трябва да я разнасяш значи ти е прекалено гъста. При това положение - само човек с много опит, точно око и точна ръка има шансове да го направи равно.
npace - специалист
На Терафлекса пише да се мокри:
https://www.marisanbg.com/bg/terafleks- ... /page/2556
А проблемът със съсъхването е решен кардинално - "до 10 мм". :lol:


Баумит нямат самонивелиращи замазки, имат саморазливни нивелиращи. :-D Като всички други. :-D
radius - майстор
Аз признавам саморазливна мазилка да направят :lol: .
Понеже си знаех, че ще стане както описва автора, понеже иска чалъм и опит, при мен направих нещо средно - грундирах, сипвам саморазливната ( Нивело Куатро) и дърпам с 1м мастар. Писал съм из форума и по-подробно.

Тема "Саморазливна замазка преди полагане на масивен паркет." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: