Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
krasi92 - майстор
То ако го няма матеряла каква заварка ще стане не се знае. Алуминия е гаден матерял.
mitko64 - майстор
Ето я моята тема с патилата ми viewtopic.php?f=58&t=44315&hilit=gorenje+ws+984 . Ако е за заваряване може да му дам на колегата стария барабан,ако е от София. Усилвал съм кръстачката с дебели алуминиеви шини с нетъждаеми болтове. Има мегдан и място за аргонова заварка, но не знам от какъв материал е кръстачката, ако е някакъв цам, може и да не може да се завари.
Илчо Илиев - майстор
Здравейте Колеги, по една или друга причина, и аз се занимавам с перални, макар да не се ползват след това по първоначалното им предназначение... :lol:
И аз имах една Индезит, която стържеше, тракаше и виеше, спрях я работеща...т.е. жената извади прането и аз я "подкарах"....
Освен шайбата, друго нищо здраво нямаше... :lol:
Индезит/Аристон са предимно с фланцово лагерно тяло, толкова беше "изгнило",че като го чукнах и се разпадна..
Носача(кръстачката) , държеше се само на едното рамо, едното беше счупено,а другото .....почти го нямаше.. :lol:
При тези повреди, макар и с доста стържене, машината бачкаше, стържеше при цетрофугиране.. :lol:

Както и да е, както казах, разглобявам доста перални и виждам на кои къде им е мъката, но като цяло, в 95% от случаите , повередата е в предния лагер, изпуска семеринга, наводнява се лагера и..... :wallbash:
Много по-рядко е счупен носач, макар на някои марки да са вложили доста материал, виждал съм сериозно "изгнили", липсват големи парчета..

Ся, както и другите колеги казаха, за да трака ,значи опира някъде, а за да опира, има нещо което позволява това да се случва, амортесьор не трака,а скърца, ако е скапан, просто вибрациите при центрофуга са по-големи ,а при доста марки, основно италиански, няма амортесьор,а "спирачки".....

Не съм ровил скоро из онлайн магазините за части за перални,но мисля,че има носачи за всякакви модели, на доста от тях са заменяеми, но има и друг начин да се намери носач, макар и малко на късмет...
Варианта е вторични, е, поне аз основно от там се снабдявам, вярно е,че е трудно да нацелиш точната марка и модел, но има избор...
Другия вариант е да се свали оригиналния носач и да се търси(пак вторични)подобен, който да се пригоди...е, има малко разходи,но ...
Колега, ако може, когато извадиш носача, би ли го снимал да го видя, че ми е интересно, на Горение счупен носач.. :?
Има доста варианти да се намерят части, и си заслужава да се възстанови стара пералня, новите са еднодневни и не подлежат на ремонт или не си струва..

Темата е интересна, следя я от началото и ако мога с нещо да съм полезен, казвайте...

:partyman: :partyman: :partyman:
zz_stefanov - майстор
Илчо какво се чудиш - Горене с шчупен носач, има цяла тема във форума. Те горене не са това което бяха, както и много други марки. Иначе имаш интересна възможност за наблюдение, което потвърждава, че се произвеждат еднодневки.
Мога даже да твърдя, че не си дават зор и в проектирането. Примерно сега въртя на село едно Деу дето беше при сина ми.
Проблем му беше захранването на платката. Смених чипа, кондезаторите около него и си работи, но като я разгледах видях, че платката има следи от конденз по нея, оказа се, че казана не е вентилиран (имаше едни тръбички дето отвеждаха парата отзад, извън кожуха) и единственото място от където е излизала е чекмеджето за препаратите, но от там е навлизала и навътре под корпуса и е кондензирала там. Пробих ѝ няколко отвора за вентилация околовръст в горния край, а и аз сега я ползвам рядко основно на ниска температура. :)
Илчо Илиев - майстор
пет фев 28, 2020 9:53 amzz_stefanov написа:
Илчо какво се чудиш - Горене с шчупен носач, има цяла тема във форума. Те горене не са това което бяха, както и много други марки.
Имам разглобено Горение, но не съм сигурен дали е баш като това проблемното, знам,че имаше тема преди,но не ми се рови да я търся, та като го гледам тоя ми ти носач.....бая зор ша види,че да се строши,но.....праховете не прощават на нищо..
Аз разглобявам стари перални, но и макар да са от преди 20-25 г, и тогава са правели глупости и ...икономии, все пак тоя завод трябва да работи, части да се купуват... :lol:
На някои модели Миеле, такива носачи са сложили,че чак е невероятно , всеки лъч е шина 70/15 мм, някакъв метал,но определено не е цам/хайлюмин,а оста е 35 мм на предния лагер, 25 на задния..
Както и да е, въпроса е как да се помогне на Колегата, имам някакъв носач, който е от някаква пералня, прилича на Горение, но е по-къса оста, казвам,че и на мен ми е нужен носач и ще пригаждам, но ако някакси този който имам е като търсения или може с леки "подобрения" да се пригоди, няма проблем...
lov - майстор
пет фев 28, 2020 9:53 amzz_stefanov написа:
Илчо какво се чудиш - Горене с шчупен носач, има цяла тема във форума. Те горене не са това което бяха, както и много други марки. Иначе имаш интересна възможност за наблюдение, което потвърждава, че се произвеждат еднодневки.
Мога даже да твърдя, че не си дават зор и в проектирането. Примерно сега въртя на село едно Деу дето беше при сина ми.
Проблем му беше захранването на платката. Смених чипа, кондезаторите около него и си работи, но като я разгледах видях, че платката има следи от конденз по нея, оказа се, че казана не е вентилиран (имаше едни тръбички дето отвеждаха парата отзад, извън кожуха) и единственото място от където е излизала е чекмеджето за препаратите, но от там е навлизала и навътре под корпуса и е кондензирала там. Пробих ѝ няколко отвора за вентилация околовръст в горния край, а и аз сега я ползвам рядко основно на ниска температура. :)
Доста време работих в една фабрика дето доста електроника беше завряна в уж във водо защитени табла. Вътре торби със силикагели и все от някъде ще намери от къде да влезе. Та тогава спасението беше разредена епоксидна смола и неколкократно потапяне. На по малко опасните места и с най обикновен лак. Дори сега на места където има опасност от кондензираща влага или пък от случайно заливане ръсвам с едно спрейче за всеки случай. Ей завчера ми думна едно драйверче на луничките в банята. И всичките бяха обработени превантивно. То вече има и компаунд пасти ама за една платка не си заслужава да се купува.
ckj
Здравейте,

Моята пералня е Гореня 1184, но се държи по абсолютно същият начин като тази. как може да се определи дали е кръстачката или са амортисьорите? Вижда ли се въпросната кръстачка за да проверя? За момента са свалени горният и задният капак. Какво друго да сваля за да проверя?

Благодаря предварително.

Поздрави!
iliqn_d - помощник
Здравейте,на бабата пералнята Горение wa62125 онзи ден е изтракала силно и са я спряли,прането е било половина изпрано другата половина покафеняло.Днес минах да я погледна,отворих горния капак и видимо всичко е добре от към амортисьори и пружини,обаче барабана все едно е увиснал надолу и се чува чегъртане при завъртане , тропа и бие настрани спрямо центъра.Според вас лагер,кръстачка или какво може да е причината.До колкото видях е останала някаква мътилка в долната част на казана, поне при завъртане така ми се видя.
ESPACE - майстор
Кръстачката е заминала. Направете подарък на бабата за коледа.
iliqn_d - помощник
ср дек 21, 2022 3:58 amESPACE написа:
Кръстачката е заминала. Направете подарък на бабата за коледа.
Благодаря за отговора!Според вас,струва ли си да се поправя или направо нова да купуваме?

Тема "Gorenje WA984 - трака при центрофугиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: