• 1
  • 2
Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
kozl - майстор
Привет,
схемата е тази:

Прикачен файл:
Схема безконт зарядно фенер.jpg

Преди година и повече сдаде C1 - беше окъсил. Поради лош контакт и клемата на предпазителя беше нагоряла.
Смених кондензатора и предпазителя запоих към платката.
Скоро заряда престана. След проверка установих прекъснато и почерняло R4 (2K4), пробил Т1 и сцепен С6.
С6 предполагам се е сцепил от прегряването на R4, защото съпротивлението се намира съвсем залепено до кондензатора.
След като разпоих, L1, T1, R4 C6, пуснах напрежение 220V и измерих 313V на С3.
R4 подмених с 2,7К на 0,5W. С6 подменен със също такъв. Първоначално опуках 2 транзистора 13001 свалени от платки за енергоспестяващи ламБи и R4 малко потъмня от прегряване, но имаше 2,7К съпротивление. Не разбрах защо окъсиха транзисторите и поръчах нови транзистори. а за по-сигурно с новия Т1, вместо L1 закачих крушка НЖ 5W и ампермер последователно на крушката. Отчете към 8 милиампера и леко се зачерви жичката. R4 не грееше. После свързах L1 вместо крушката. Ампермера първоначално показа 8 милиампера, които достигнаха до 24 и после спаднаха към 14. Така изчаках, съпротивлението се затопли в нормално за пипане, проверено веднага след изключено захранването.
Сглобих го и оставих фенерчето да се заррежда. След няколко минути фенерчето светна, което значеше прекъсване на заряда, а кутията се усещаше загряла.
При пъвоначалната проверка открих прекъснало и овъглено R4. Транзистора показа нормални стойности база-емитер и база-колектор при проверка в режим диод и без пробиви м-у колектор и емитер, както стана предишните пъти. С6 не съм проверявал, но не е окъсил но беше доста награт, та чак боята му лепнеше.

Някакви идеи, какво не е наред :?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Първо: контакта не трябва да е хлабав. Че прицърква и стават бели.
Второ: отдясно на R1 имаш черта, която окъсява 220V.
C2 ограничава тока на 36mA. Ако транзистора цъка и ги изхарчва не би трябвало да изгори.
За да изгори транзистора и R4, че и C6 ще трябва транзистора да е запушен, да се зареди С3 до 320-330V и тогава да се отпуши!
Тогава вече може да опукат всичките.
Залагам на R3. Лоша връка, пробива под напрежение.
Не ми харесва и стойността му. Голяма ми се вижда нещо.
kozl - майстор
съб авг 08, 2020 8:16 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Първо: контакта не трябва да е хлабав. Че прицърква и стават бели.
Второ: отдясно на R1 имаш черта, която окъсява 220V.
C2 ограничава тока на 36mA. Ако транзистора цъка и ги изхарчва не би трябвало да изгори.
За да изгори транзистора и R4, че и C6 ще трябва транзистора да е запушен, да се зареди С3 до 320-330V и тогава да се отпуши!
Тогава вече може да опукат всичките.
Залагам на R3. Лоша връка, пробива под напрежение.
Не ми харесва и стойността му. Голяма ми се вижда нещо.
Да грешката е моя в чертежа. Тока е толкова към 35 мА измерено.
Обаче при такъв ток на R6 му се падат над 3W, а той е 0,5. Оригиналния резистор не беше повече от 0,5 вата.
Нещо има криво.
tzetz009 - специалист
:? Някъде четох , може и в този Форум да е било , че китайците за да си защитят схемите от копиране от други китайци си поръчвали направо в завода производител елементи с неверни стойности по корпуса . Незнам Вие какво мислите , ама то се набива на очи , че кондензатора C2 е с прекалено голяма стойност . Може пък тока да не е необходимо да е чак толкова ?!? И като се има в предвид , че китаеца "напъва" всичко да работи на предела си и малко отгоре !

( C1 и R1 каква работа вършат ? Сериозно се интересувам , не просто да питам ! )

:partyman: :partyman: :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
R1, C1 - филтър за смущения от мрежата, обира високочестотни пикове. Колко я върши тая работа не знам, замазва ги в някава степен.
"китайците за да си защитят схемите от копиране от други китайци си поръчвали направо в завода производител елементи с неверни стойности по корпуса . "
- Това ако е вярно, ще е много гаден китайски номер.
"Не знам Вие какво мислите , ама то се набива на очи , че кондензатора C2 е с прекалено голяма стойност . "
- Чак толкова голямо не ми се види - към 8W максимум консумация на цялата схема.
Че не мога да разгадая баш схемата - така е. Малко магия има тука. Не виждам как ще се запуши транзистора. Може да работи в активен режим вероятно.
Явно някак работи за определено време нормално, а после думка.
Предполагам, че в момента работи на по-ниска честота и затова резистора R4 опира пешкира.
Ако е по-висока честотата, по-голяма част от тока ще минава през C6, отделно L1 ще има по-голямо индуктивно съпротивление и още ще намали тока.
Друга възможност е нестабилно захранване (С3) да обърква работата на транзистора.
Импулсите трябва да са резки със стръмен фронт за да има някакви реакции от кондензаторите и бобината.
Пък това 1М ом към базата (0,3mA при 300V) никак не ми върже като за стръмен фронт.
Ти на С3 си мерил 313V, ама без товар не се брои!
Ако можеш да измериш капацитета на C3, С5 ще е много добре.
Стойностите на С5, С6 и R3 са критично важни за работата на схемата.
kozl - майстор
R3 е толкова измерено и съвпада с цветния код.
С5 и С3 не съм проверявал но С6 нов показа 220 нанофарада. Сега препечен не съм го мерил.
kozl - майстор
Фенерчето тръгна. След борбата в първи сериал, свалих и измерих и С3 и С5. С5 в номинал, С3 едвам изкара некакъв капацитет под микрофарад. С6 в номинал, но от прегряването, причинено от R4 имаше цицина, та подмених и него отново. За R4 пак запоих 2,7К, но вече 1 W и поради липса на място и съмнение за прегряване на C6 изнесох С6 с удължени проводници в кухина на кутията.
Първия тест проведох с крушка вместо L1. Тока през крушката стартира с 8 mA и стигна до 15 mA. R4 не прегряваше.
После свързах L1, вместо крушката, тока закова на 5,5 mA.
Напрежение на С3=270V
На базата на Т1=5,5V
На емитер Т1=14,9V
Напрежение на колектора на Т1 не можах да измеря, защото още с допир на една от двете сонди в колектора, възникваха допълнителни генерации, вероятно в звукова честота, защото се появи и звуков съпровод и тока през L1 се увеличи 2-3 пъти.

Приложения:
Поправена схема:

Прикачен файл:
Схема безконт зарядно фенер_r.jpg

Платка изглед части:

Прикачен файл:
ФБЗ платка части.JPG

Платка изглед писти:

Прикачен файл:
ФБЗ платка писти.JPG
kozl - майстор
Фенерчетата бяха 2. Едното като отказа и го върнах в Лидл. От там ми върнаха парите, но не и бележката и второто остана без гаранция.
След предните ремонти пак угасна. Реших, че батерията е сдала, но заредих я и фенерчето проработи, обаче не зарежда батерията.
Някъде под 2,7 волта се задейства защитата на батерията и фенерчето престава да свети. Но не хванах точна стойност защото не бях до него. После когато беше угаснало напрежението бе 2,4V на батерията. Батерията е LI-Ion от 09.2016. FB ICR 14430 500mAh 3.7V.
Сложено на зарадното с изтощената батерия свети, което показва, че получава някакво захранване.
Обаче къде е повредата в захранването или в платката на фенерчето :?

И добре е че съм писал в темата какви стойности съм измерил на работещо захранване, та като имам време от него ще почна, че платката ми е по-сложна.

Е ето и как изглежда фенерчето:

Прикачен файл:
LED фенерче Лидл_1.jpg

М-у другото след като върнах едното в Лидл, купих две подобни от Кауфланд и с тях до сега нямям ядове.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Правих две такива на същата фирма, само че друг корпус.
Едното му беше изгорял бушона на зарядното(мисля съпротивление беше) без причина.
На другото кондензатора С2 беше намалил кацитета и не зарежда. При разглобяване на двете и доближаване на бобините тръгваше слаб заряд. Но отдалечат ли се на 3-4мм и спираше заряда.
При работещото на С3 имаше към 60V, пък при теб 270V? - може да са малко различни схемите.
  • 1
  • 2

Тема "Ремонт на безжично зарядно за фенерче" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: