Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
Fornax - помощник
Здравейте,

Имам подземен гараж в сравнително нова сграда, в който искам да си направя рафтове на стена, която се пада външна за подземните гаражи и най-вероятно има хидроизолация. Не съм наясно дали ще предизвикам проблем (теч) ако пробивам стената 4-6 см за дюбели. Това което виждам е че има най-вероятно положена хидроизолация в/у циментовата замазка от вътре, съдейки по това че е по-различен цвят от другите не външни стени, но какво има под нея и на вътре не е ясно.

Какво мислите дали е разумно да го правя и ако да, дали да не запълвам дупките с някакъв вид смола/лепило преди да сложа дюбела или направо да търся вариант за стоящи рафтове без окачване към стената?

Благодаря предварително!
lyubohar - майстор
Не е много разумно стоящи рафтове около колата.Все някак трябва да се хванат
я за стена,я към тавана.
Според мен хидроизолация ако има е отвън.Няма логика да има вътре,а отвън да няма.
А щом е външна стена надали е по малко от 15-20см.Сигурно е бетон.
Скоро правих същото упражнение в моя гараж.
Пробих към комшийския и 30см.шпилки затегнати от двете страни.
Закачаме си там зимните гуми. :)
kozl - майстор
пон авг 17, 2020 5:08 pmlyubohar написа:
Според мен хидроизолация ако има е отвън.Няма логика да има вътре,а отвън да няма.
Зависи от логиката. Има хидроизолации за негативната страна на бетона. Т.е. правят се от вътрешната страна на бетоновите стени и фундаментна плоча.

В рядки случаи при изпълнена такава хидроизолация може да предизвикаш теч от дюбел 4-6 см, но е възможно ако бетонът в участъка на дюбелиране е бил рехав и е обработван против течове.
За тва ползвай стоящи рафтове високи до тавана и ги хвани в таванската плочата против катурване.
preslav - майстор
пон авг 17, 2020 6:08 pmkozl написа:
За тва ползвай стоящи рафтове високи до тавана и ги хвани в таванската плочата против катурване.
Това ми се струва най-разумно и най-безопасно решение.
lov - майстор
И какъв е проблема ако отвора преди да се сложи дюбела се напълни със силикон. Как мислиш че съм си захванал панелите на покрива с анкерите. За четвърт век още не е протекло. :-D
Fornax - помощник
Благодаря на всички за отооворите!

Опредлено трябва да ги захвана тъй като ще се получат около 2.5 - 3м високи, като съм решил до височина 2м да са дълбоки 45см, а най-горния рафт да е около 80см и надстърчането хванто за тавана. Мисля цялата конструкция да е от перфорирани П профили 3/3см, дебели около 1.2-1.7мм ( не съм решил кой точно вариант) + OSB - 15см. Дали е достатъчно като дебелена да носи 4бр автомобилни гуми примерно, при рафтове не по-дълги от 1м?

Ако ще дупча стената, мога да не правя отзад колони на рафтовете, а директно да слагам пети и да изграждам рафта към стената, но се чудех дали ще предизвикам някакъв теч предвид качественото строителство напоследък :D.

Определено стената е бетон, с някаква замазка отпред, не много дебела. Тавана на гаража се пада точно под рампата, която е открита, но няма следи от хидрозиолация, така че захващане за там не би трябвало да е проблем.

Някой предложи със силикон да пълня дупките - универсален ли или има нещо по-добро, ако тръгна в тази насока?

Поздрави
lov - майстор
Щом са бетонни стени спокойно можеш да минеш само на окачена конструкция и от долу да остане свободно ако ти е тесничък гаража. Често съм виждал най горният рафт че и предния да излизат доста на пред за по обемисти неща. Дори изпълнено като мост стъпил от двете срани. То зависи и височината но ако не си биеш главата спокойно може да се ползва това пространство.

Да не е само акрилен. Важното е да запълни отвора и да го херметизира. А то щом си бетон ползвай анкери на не измислени пластмасови дюбели.

Тема "Пробиване на дупки на външна хидроизолирана подземна стена" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: