• 1
  • 2
Мечтата на всяка домакиня
lov - майстор
Пиша го за N-ти път. Ползваш най дългия дюбел за тухла който може да събере дебелината на стената без да пробиваш последната стена на тухлата. Дупчиш със свредло без удар но не такова като за перфоратор. Пак е с твърдосплавна пластина но заточването прилича повече като за метал. Може да се презаточи и такова за перфоратор.
Взимаш една пяна за лепене на изолация и през отвора пълниш дупката. Най лесно става с ръчна пяна като вкарваш шлаухката до дъното и изтегляш по лека. Слагаш дюбела и през неговия отвор вкарваш още малко пяна. Чакаш да стегне и навиваш винтовете. Това кога го извадиш от стената ела ми се обади. Ще скъсаш винта или ще гътнеш стената. А там натоварването не е само на опън.
Другия вариант е както колегата е писал химически анкер. Ефекта му на захващане е почти същия само дето е по скъпо. И всичко опира до здравината на тухлата а не на дюбела.
Ток колегата miliad ме е изпреварил с много точен коментар.
sdhinkin - помощник
Благодаря lov за споделената информация и то в такъв концентриран формат.

Ако се опитам да обобща това което научих до сега:
1. Явно вътрешните стени на тези тухли са много слаби и затова се използват три варианта за монтаж:
- един който разчита само на челната повърхност - с по-къси дюбели около 60мм, май тези които стават на възел са за предпочитане.
- втори вид монтаж - с дълги дюбели примерно 100мм за 120мм тухла, но с предварително укрепване на вътрешността на тухлата (използване на ПУ пяна за монтаж на изолации). Тук май трябва да се използват дюбели само с странично разширение.
- химически анкер - за мен този вариант ми се вижда неприложим за монтаж на шина. Отворите на шината са 6.2мм. Това означава че трябва да се използват малки чорапчета(10мм можеби) и шпилка 6мм. И отделно шината трябва да се постави веднага за да се подветат всички шпилки по отворите на шината.

2. Дупчене без удар с "правилното" свредло - твърдосплавната пластина да не е заточена на равни страни, а по-скоро да прилича на заточване на стругарски нож.(признавам си - така заточена несъм виждал).

Остана само да разбера защо не трябва да се дубчи комина(които се използва само за аспиратори)? Така както е изградена стената - комина заема едни 35см от ъгъла. Иска ми се да мога да захвана шината поне на едно място в тези 35см. Не намирам друг вариант как да закрепя шината в този участък.
lov - майстор
Както си го нарисува е с бетонни тела и тяхната стена е много тънка. Дет се казва какъвто и къс дюбел да сложиш все ще го хванеш за вълната. :lol:Ще е само за украшение. Отделно това е недоспустимо щот не знаещ дали някой утре няма да запали печката и да го ползва по предназначение. Ако е предназначен само за аспирация почти същото. Не е добре да му се пробива проходен отвор. Няма никаква драма в случая. Нищо не ти пречи шкафчето да бъде захванато за страницата към съседната страна. А където е извън куминската част пак към задната. Захващането на гърба към стената не е задължително.Даже става по здраво щото дюбела е натоварен само на срязване но не и на опън.
И по горе беше почнал темата че шкафчето тежало 20 оки. То толкова ама жените като набутат някой сервиз и теглото му става 3 пъти че и 4 по толкова. Та имай в предвид че не е само за украшение.
А пък ако толкова те е страх не е проблем закрепването да се дублирано едно ниво по на долу на оклоло 20 санта. И пак ще е по малка разправия и по евтино от колкото с шина. Но с правилно укрепени горни дюбели в случая ще е излишно. Иначе слагаш планката бележиш и дупчиш през задната стена. Докато стегне пяната си монтираш планката към страницата с винтове. После само ще се вижда декоративната капачка и с нищо няма да ти пречи в шкафчето.
  • 1
  • 2

Тема "Помощ за монтаж на горни кухненски шкафове на стена от тухли Porotherm 12 N+F" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: