• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103
Всичко за този вид строителство.
ArturDent - Почти Безобиден
yhv, е ти направо уби коня с тия -10 градуса среднодневна температура.
Я ги дигни малко с десет поне.
Ако правиш сметката по максимална разлика - ще преоразмериш=$$$$.
estqwerty - специалист
Здравейте , много хубава тема ще се постарая да не я оцапам тотално.

1. за пасивна къща има ясни правила. изолацията и технологията за строежа нямат значение, Важното е накрая да :
1.1.за отопление и вентилация да се поберете в 15кв/м2/на година електропотребление.
1.2.ако има активно охлаждане имате още 15кв.
1.3.общото енергопотребление да не е 120кв за всички уреди в къщата като това включва и горните две.
1.4. има изискване за въздухонепроницаемост 0.6м3 на квадратен метър или на кубик - това е важно защото немците казват че от инфилтрация може да се загубят 15-30% от топлината. теста се прави като се надува къщата -блоу дор тест.
ако ги покриете тези неща се издава сертификат който в останалият свят ви върши някаква работа. :) у беге-то не, освен може би слава.

2. по-важното до yhv : сложи още изолация и достигни нивата за пасивна къща вмеасто да слагаш отоплителна система за 10-тина хилки която после ще генерира още разходи всеки месец.
в пасивната къща активно отопление не би трябвало да има, слагат рекуператори през които студеният въздух обменя Т с топлия, така няма загуби на енергия.това би трябвало да е достатъчно. това което слагат за отопление в пасина къща е най много блок за подгряване на входящият въздух.
колко са 15кв/м2 на година - в бг сега са 15*0.15ст. средно за киловат ел енергия - 2.25лева на година за отопление на квадратен метър. или 225 лева за цялата година за 100м2 да кажем - с нищо не може да докараш този разход.

Ако намалиш загубите с една нормална инвестиция за изолация сега, СПЕСТЯВАШ една скъпа термопомпа, и разходите по експлоатацията и, и потдръжката.

3. това Ug е смесено от характеристиките на рамката и на стъклопакета.
1.стъклопакета - 2 енерджита както е казал колегата и едно обикновенно посредата, ти трябва и дистанционер топъл ръб, аргонче.
2.Профили за пасивна къща също има - не се слага желязо вътре има профили без стоманен профил за окрепване, има и спцялно формувани изолации които влизат на мястото на желязото.
3. трябва да се внимава много при монтажа - има софтуер който в зависимост от това какви материали си ползвал за изолация и за стените може да ти помогне да позиционираш правилно целия прозорец, защото можеш да направиш термомост с прозореца, дори и да е качествен качествен прозореца, влагата си търси студените места и се лепи там. и както е посочил колегата не по прозорците а точно където не трябва.

за въпроса за германската пасивна къща изместена в Гърция. за мен пак ще си работи - изолацията си е изолация. ще трябва да се предвидят слънцезащитни средства - сенници, ролетни щори...
бях попаднал на един файл - проучване за пасивните къщи в южните райони, Испания, Италия. покриваха стандарта с 8- 10 сантиметра изолация :) щастливци.

и последно изрових PHPP 2007 но е на норвежки ако все пак някой има нерви да го ползва мога да изровя линка.
предполагам може да се попреведе лесно на английски защото в нета има и демо варсия на енг.
yhv - специалист
ArturDent написа:
yhv, е ти направо уби коня с тия -10 градуса среднодневна температура.
Я ги дигни малко с десет поне.
Е при средно дневна температура 0 градуса мощността консумирана от къщата е P = 2427.2 вата.
Като за месец се получава 1800 киловатчаса и съответно сума за плащане 307 лева.

Това не е ли доста за къща която консумира за отопление 2.5 kWh?

Може би не вземам нещо в предвид???

Към колегата estqwerty понеже сме писали по едно и също време. Относно липсата на желязо в стоманобетона. Не знам как би бил одобрен проекта без желязо, още по малко без противоземетръсни шайби. За добро или за лошо железобетонната конструкция при мене вече е факт, както и покрива. За мое съжаление именно шайбите ми дърпат най голям процент от топлината. С топло изолация и мазилка коефициента на шайбите ми е най-лош а именно 0.52833 или казано по друг начин загубата в мощност при делта Т = 20 градуса е 845 вата. При делта Т = 30 градуса загубата на мощност е 1268 вата.

Правих симулации и да увеличавам изолацията на шайбите, но след 7 см. XPS загубата на топлина е почти незначителна.
ArturDent - Почти Безобиден
yhv написа:
Е при средно дневна температура 0 градуса мощността консумирана от къщата е P = 2427.2 вата.
Като за месец се получава 1800 киловатчаса и съответно сума за плащане 307 лева.
Това не е ли доста за къща която консумира за отопление 2.5 kWh?
Може би не вземам нещо в предвид???
Средно-дневна, средно годишна...
Тия около 0 градуса са средно-дневната температура в най-студения месец в годината (януари) в например София.
Ти не си писал къде ще е къщата.
Колко ти е според теб средно-дневната температура например през май или октомври?
Има статистики за това - поразрови се.

Твоите сметки се базират на последния един месец и той най-студения от поне 20 години насам.
Е примерно 300 лв. много ли те се виждат веднъж на 20 години?

Наистина е важно, като са ти писали по-горе, дали една къща се намира в Германия или Гърция.
yhv - специалист
На въпроса на ArturDent дали съм се разровил за статистика, отговора е да, разрових се току що. Попаднах на понятието денградуси, които за района на Перник са 3000. Което значи (поне според мене), че dt = 8.2192 градуса и така вече излиза, че къщата консумира P = 997.48 вата. При полезна площ на сградата 234.42 кв. м се получават 4.255 вата на кв.м по 365 дни по 24 часа 37.275 киловата на кв. метър.

Ако изчисленията са ми верни това означава, че къщата надвишава два пъти показателите за пасивна.

Очаквам колегата Антон да се включи отново в дискусията и да потвърди или опровергай направените от мене изчисления.

Ако има и други специалисти, които да се произнесат ще се радвам.

От това дали направените изчисления са верни ще следва дали да се прави отопление с термо помпа или с рекуператор с висока ефективност. А да се използва термо помпа само за БТВ.
Последна промяна от yhv на съб фев 18, 2012 11:49 am, променено общо 3 пъти.
8180 - майстор
Да помоля Антон
Да коментира дискутираната външна температура - какво се задава там в неговите софтуери, както и за какво се ползва т.нар. "изчислителна външна температура" (Нар.№7, Прилож.№2, Табл.2). Последната по памет за София беше -16оС.
SithLurker - специалист
estqwerty написа:

и последно изрових PHPP 2007 но е на норвежки ако все пак някой има нерви да го ползва мога да изровя линка.
предполагам може да се попреведе лесно на английски защото в нета има и демо варсия на енг.
Би било много полезно ако става въпрос за пълната версия със всички формули. (все някак ще се оправим с норвежкия :) )
AntonBM - специалист
Много въпроси има и едва ли ще мога да отговоря на всички. Много добро изказване има estqwerty. Почти всичко в него е вярно. Единствената ми забележка е по точка 4.1 – вярна е, но трябва да се каже, че се това изискване за въздухопроницаемост е при разлика в наляганията между това в къщата и вън 50 Pa. Това не са реални експоатационни условия – една сграда никога не е с такава разлика в наляганията. Това се постига само с “blower door” тест. Чрез него се търсят пропуски (фуги) в конструкцията от които може да прониква нерегулирано външен въздух. В действителност кратността на циркулация от инфилтрация (неорганизиран въздухообмен) при стандартните къщи е под 0,7 [1/h], а при пасивните клони към 0.
Относно софтуерите за изчисляване годишното потребление на енергия на една къща – всички те работят по еднакви утвърдени EN ISO стандарти – това са точно описани методики за изчисляване на различните енергийни потоци. Има много такива, като за изчисляване на „пасивните” се е наложил PHPP - passiv haus planing package, но няма причина и с друг софтуер да може да се направят същите изчисления, понеже стандартите за изчисляване по които работи той не се различават за цяла Европа.
На въпроса на 8180 за какво се ползва изчислителната външна температура (за София действително е -16°) и как работят софтуерите за енергийно обследване:
По външната изчислителна температура се оразмерява мощността на отоплителната инсталация. Тя се залага в изчисленията, когато определяме мощността на примерно котела и радиаторите, ако с това ще се отоплява. Тази температура не е най-ниската възможна за града, видяхте, че и под нея спадат температурите, но статистически под нея температурите спадат за относително кратко време и няма нужда да се преоразмеряват инсталациите до абсолютно възможните минимални температури.
В софтуерите не се ползват тези екстремални температури, а се работи със средно месечни температури или денградуси. Формулата, по която се изчисляват топлинните загубите за всеки месец е:
Когато се изчислява със средна месечна външна температура:
Qtr=(1/1000).t.(θi.н-θе).(Htr+Фg) , kW
А когато се смята с денградуси (DD) e:
Qtr=(24/1000).DD.(Htr+Фg) , kW , kW
Htr - ,[W/K] коефициент на пренос на топлина през ограждащите елементи
Фg - ,[W/K] топлинният поток през земята, причинен от топлинната и инертност по месеци
θi.н - ,[°C] средна вътрешна температура
θе - ,[°C] средната месечна температура
t - ,[h] часове в месеца (за януари 31дни.24часа=744)
DD= t.(θi.н-θе)- денградуси в месеца. Тези 3000 писани по-горе са за цяла година при вътрешна температура +19°С. Трябва да се преизчислят за 1 месец и реално приетата вътрешна температура за да е вярна сметката.
За топлинният поток през земята няма да ви пиша формулата, че е ужасна...
По гореописаният начин се изчисляват само загубите от топлообмен с външната среда, но от този резултат се изважда част от енергията, която се получава от това, че в къщата се живее и там се ползват уреди, които отделят топлина. Хората също отделят топлина, от слънцето през прозорците също прониква и тези притоци, ако са високи, а загубите от топлина са малки е възможно (на теория) да се получи нужда от охлаждане дори и през зимните месеци, ако в помещението има инсталирани много електроуреди, има няколко човека и то е с южно изложение и е с големи прозорци. Това в Германия не може да се случи, но ние живеем по на Юг и при нас с топлоизолации с дебелини подобни на тези в Германия си е реално. Дори и да не се случи през януари, през март вече има нужда от охлаждане, ако са изпълнени тези условия. Т.е. ние в България трябва да внимаваме, когато слагаме по-дебели топлоизолации и по-голям процент остъкляване на Юг.
Пак ще пиша, но сега трябва да поработя малко, че изоставам, а ми е неудобно от колега от форума, на който правя инсталацията вече цяла седмица.
П.П. Моята разработка е на Ексел и е безплатна. Ако някой я иска мога да му я пратя. Доста е сложна и ако не си проектант, ще ти е трудно да работиш с нея, но не ми се свиди. Питайте на лични, ще Ви изпратя един файл на къща сметната по нея. С редакции може да се смятат всякакви къщи – файла е без защити за редакция.
Последна промяна от AntonBM(стар) на съб фев 18, 2012 7:48 pm, променено общо 1 път.
VLADO66 - майстор
[quote="AntonBM"] Хората също отделят топлина, от слънцето през прозорците също прониква и тези притоци, ако са високи, а загубите от топлина са малки е възможно (на теория) да се получи нужда от охлаждане дори и през зимните месеци, ако в помещението има инсталирани много електроуреди, има няколко човека и то е с южно изложение и е с големи прозорци. Това в Германия не може да се случи, но ние живеем по на Юг и при нас с топлоизолации с дебелини подобни на тези в Германия си е реално. Дори и да не се случи през януари, през март вече има нужда от охлаждане, ако са изпълнени тези условия. Т.е. ние в България трябва да внимаваме, когато слагаме по-дебели топлоизолации и по-голям процент остъкляване на Юг.
Изпатих си от този ефект тъй като къщата ми е санирана и едно време е проектирана да обира южното слънце.Лятото беше много неприятно с това блъскащо в прозорците слънце и след изолацията топлината оставаше дори и през нощта.Тъй като не искам да слагам климатици сложих поликарбонатни навеси от юг на прозорците и терасите.Жертвах зимното слънце за сметка на летния пек.Сега е много поносимо.
AntonBM - специалист
Имам една молба. Изпратих вече файловете на достатъчно хора. Моля препращайте си ги между вас, че много време ми отнема разпространяването им. Който иска да ги има да си пуска и пощата заедно с коментара си и нека някой, който вече ги е получил – пуснах ги на 4 колеги, а постепенно ще станат повече да му ги изпраща. Пак повтарям – методиката не е проста. Изисква се доста труд и познания за да се справите с изчисленията, но при добро желание не е невъзможно. Във файловете всяка формула е описана подробно кое какво е и как се изчислява.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: