• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103
Всичко за този вид строителство.
yhv - специалист
Здравейте колеги,
Предстои ми, на пролет иззиждането и изолирането на моята къща.
По предварителни сметки излезе, че консумираната енергия за отопление на къщата при разлика в температурите от 30 градуса, (т.е. вътре 20 вънка - 10) е 3640.8 вата.

Къщата смятам да се иззида с блокчета Полибетон топлопроводимост 0.081 W/mK, дебелина 30 см, коефицент на топлопроводимост К = 0.254 W/m2K.
Дограмите на които съм се спрял са с К = 0.8 W/m2K.
Загуби към покрива 386 вата. Стоманобетонна плоча с 20 см вата, К = 0.161 W/m2K.

Искам да попитам възможно ли е наистина отоплението на една къща да е под 4 киловата? И ако да, какъв тип нискотемпературна инсталация да се избере? Конвектори, подово или панелни радиатори?
С каква мощност трябва да се избере термо-помпата например?
И въпрос породен ми в последния момент от дискусията на колегата Антон, как би се охлаждала подобна къща и колко енергия ще е необходима за охлаждането й?

За да изясня изцяло какво представлява къщата качвам и скици от архитектурния план.

Прикачен файл

d4.JPG
Покрив
d4.JPG (37.26 KиБ) Видяна 20772 пъти

Прикачен файл

d3.JPG
Втори жилищен етаж
d3.JPG (43.27 KиБ) Видяна 20772 пъти

Прикачен файл

d2.JPG
Първи жилищен етаж
d2.JPG (46.73 KиБ) Видяна 20772 пъти

Прикачен файл

d1.JPG
Приземен етаж.
d1.JPG (39.91 KиБ) Видяна 20772 пъти
Фло - специалист
:drinkers: Дай вертикален разрез да видим!
Последна промяна от Фло на ср фев 15, 2012 10:57 pm, променено общо 1 път.
Фло - специалист
На мене първо изложението не ми изглежда да е за пасивна къща. Дългата страна или голямата част е с изложение NNE/север,северозапад/където ти е дневната с прозорци на североизток. Спалните пък са в южния сектор /югоизток и югозапад/Така разпределението предполага завишено енергопотребление за дневния тракт ,щото е откъм студената страна на къщата през зимата ,а пък спалните предполагат завишено енергопотребление за охлаждане през лятото.Тука колегата Цилков е спец по пасивните къщи и може да изкаже некое съображение.
Второ изолацията е само една малка част от пасивната къща,по-голямата част е употребата на енергия от някъде ,примерно геотермална,ветрова или слънчева.Иначе за пасивна къща се приема разхода на конвенционална енергия от 15 KW /m2 годишно за отопление/охлаждане.
VLADO66 - майстор
Най-икономичната система за отопление/охлаждане е термопомпа вода/вода комбинирана с конвектори.Тъй като съм Тома-неверни ходих да гледам как работи на Джесиката на Ботевградско шосе-еми работи и то доста добре.Хората са си направили 2 сондажа-един за теглене и един за връщащата вода и в мазето мърка една машина колкото 2 перални и топли 1200 квадрата за нищо пари.
AntonBM - специалист
Това е добра тема за обсъждане. До някъде са покрива с темата „Бъдещото отопление ???”, но нея малко я разводнихме със stivemaster. Предпочитам да пиша в тази, като тук пак можем да обсъдим и инсталациите на тази пасивна къща, но сега съм малко натоварен и разчитам някой друг да помогне малко. Все пак ще отделя 15 минути за да започна.
Според мен пасивността е това, към което трябва да се стремим. Нека, първо определим какво е пасивна къща. Български стандарт за пасивност още си нямаме, за това по памет ще дам определението на германците – това е „къща която има годишна консумация на енергия отнесена към 1 кв.м. от отопляемата площ под 120 kWh/m2, като от тях не повече 15 са за отопление”. Германците са дали и препоръчителни (референтни) стойности на коефициентите на топлопроводимост на външните ограждения за такава къща, които са малко по-добри от цитираните от Yhv. В това число 120 kWh/m2 е включена цялата консумация на енергия от тази сграда, включително за осветление, уреди (печки перални и т.н.), водата за къпане, вентилация и т.н. Сертификат за пасивност се дава само ако сградата консумира реално толкова или по-малко, като данните за консумацията не се прави по изчисления а по фактури.
Първо бих искал да кажа, че „пасивност” може да се постигне и в България, като дебелините на топлоизолациите няма нужда да са толкова големи, колкото в Германия.
А сега на въпросите на Yhv:
„Искам да попитам възможно ли е наистина отоплението на една къща да е под 4 киловата?”
Да може.
И ако да, какъв тип нискотемпературна инсталация да се избере?”
Ако пасивността се постига чрез топлоизолация, начина на отопление е без значение. Може дори и с електричество да се отопляваш. Вярно е, че то е скъпо, но при разход под 15 kWh на квадрат за година, можеш да сметнеш колко пари ще ти струва отоплението. За тия към 200 квадрата излиза под 50 лв./месец. Проблемна е топлината необходима за загряване на постъпващият свеж въздух от вентилацията. Тя също влиза в тези 15 kWh на квадрат за година, т.е. без ползване на рекуператор с висока ефективност и няколко други мерки това е почти невъзможно да се постигне.
Пасивност може да се постигне и с ползването на безплатна слънчева енергия, комбинирана с високо ефективна термопома за случаите, в които няма слънце и по-малко топлоизолация на сградата. Тогава вече трябва инсталациите да са нискотемпературни – подово, конвектори и т.н.
С каква мощност трябва да се избере термо-помпата например?
Без да седна да ти направя подробни изчисления не мога да ти кажа, но едва ли ще ти трябва мощност на отопление и охлаждане повече от 5-6 kWh.
Тема за размисъл: Как мислите една «пасивна къща» построена в Германия, ако се премести в Гърция ще бъде ли все още пасивна? Моят отговор е по-вероятно е да не е! Проблема е, че пасивността в Германия се постига чрез увеличаване площта на южните прозорци и намаляване на северните. Това обаче много бърка нещата с охлаждането на къщата през лятото.
И един въпрос: «Дограмите на които съм се спрял са с К = 0.8 W/m2K.» - От къде намери такава дограма? Това се постига само с троен стъклопакет с 2 нискоемисионни стъкла запълнен с инертен газ, а профилите трябва да са пълни с пенополиуритен. И една забележка – за «пасивни» къщи отваряемост на прозорци почти не ти трябва. Свежият въздух се доставя задължително от вентилационната инсталация. Иначе няма шанс да се постигне нисък разход на енергия.
Извинявам, се но съм малко зает и може по-рядко да пиша, но ще следя темата с интерес. Има много да се пише по тази тема, ако искаме да разясним всичко по нея.
pavkatay - майстор
AntonBM написа:
...И един въпрос: «Дограмите на които съм се спрял са с К = 0.8 W/m2K.» - От къде намери такава дограма? Това се постига само с троен стъклопакет с 2 нискоемисионни стъкла запълнен с инертен газ, а профилите трябва да са пълни с пенополиуритен...
Не съм сигурен, че и профили с полиуретан ще докарат коефициент 0,8 на целия прозорец-с всичките железа и уплътнения.
Преди снега завърших един обект с такива стъклопакети МФ/Б/Ка+аргон-36мм. Профила е шесткамерно крило и петкамерна каса. Вчера ходих там и с учудване установих, че въпреки строителните работи, които се извършват там по стъклата няма влага, а оросяване от конденз имаше по профилите в ъгъла, където се съединяват модулите. Това след 20 дена много под нулата и липса на отопление в обекта, което е съчетано с ремонтни дейности мисля, че е нормално, но показва каква е разликата в изолацията на профила и пакета

Прикачен файл

P1010014.jpg
P1010014.jpg (92.71 KиБ) Видяна 20636 пъти
yhv - специалист
AntonBM написа:
И един въпрос: «Дограмите на които съм се спрял са с К = 0.8 W/m2K.» - От къде намери такава дограма? .
За сега ще отговоря само на този въпрос, че в момента съм на работа, довечера ще дам разяснение ако е необходимо.

Дограмата е българска от троен стъклопакет, материала е дърво пресовано или там както се казва,представлява няколко слоя дървесина слепена под 90 градуса на нишките, за да не се усуква.
това е цитат от фирмения сайт.
"Обков - напречното сечение на профилите позволява вграждане на обков, осигуряващ всякакви възможности за отваряне на прозорците : едноплоскостно, двуплоскостно (около вертикална и хоризонтална ос), плъзгане, хармоника или фронтално отместване.
Консерванти, байц и лак - профилите се обработват против механични и биологични вредители с консерванти, байцове и лакови покрития на датската фирма "Бекер Акрома", които са последно постижение в тази област.
Стъклопакет - 4x15x4 с прозрачно чешко стъкло (възможни са различни цветове - по желание на клиента)
Гумени уплътнители - 2 броя - основен - за топлоизолация. Допълнителен - за шумоизолация и прахозащита."
Не цитирам имена за да не правя реклама.

Относно слънчевите панели смятам да слагам такива с мощност около 4 КВата, но все още не съм сигурен дали да ги сложа на покрива над уламата, понеже там ми се пада Юг или между 1 и 2 етаж в чупката на къщата под прозорците на втория етаж.

А за разпределението, това което е направено е компромис, понеже къщата е надстройка и пристройка на стара къща, от която останаха основите и каменни стени по 50 см. на приземния етаж.

За разпределението сме се водели по старата къща, за да са изрядни документите.
stivemaster - майстор
ФЛО е прав макар че за промени в разпределението вече е късно .Като система за ОВК най икономично би могло да ти излезе колега ако замислената досега термопомпена част я включиш в цялостна система в която добавиш термоакомулатор (воден резервоар със солена вода) и слънчеви колектори,Така акомулираната от колекторите топлина се съхранява в акомулатора и служи или за директно затопляне или охлаждане на конвекторите и подовото или подпомагат термопомпата.Мощността на термопомпата наистина едвали трябва да е повече от 24000 BTU защото няма да се товари много.Това само в случай че искаш да усложняваш оттам и оскъпяваш нешата.
yhv - специалист
stivemaster написа:
цялостна система в която добавиш термоакомулатор (воден резервоар със солена вода) и слънчеви колектори,Така акомулираната от колекторите топлина се съхранява в акомулатора и служи или за директно затопляне или охлаждане на конвекторите и подовото или подпомагат термопомпата.
В интерес на истината и аз си мислех за акумулатор, затова купих и един 300 литра бойлер на елдом без серпентини, точно за тази цел. Но идеята ми беше в него да се съхранява топла вода до 60 градуса за къпане, като на входа му се подава подгряна вода до 50 градуса, която да се взема от един по малък бойлер може би 150 литра с две серпентини който да играе ролята на буферен съд. Но до тука блокирах. Не мога да реша, кое да въртя през серпентината и кое през целия обем на този 150 литров бойлер. През едната серпентина със сигурност ще въртя соларните панели. Но за другата не съм сигурен. През нея мога да въртя топлата чиста вода от големия бойлер, когато е необходимо да се помага на системата с външна енергия. А мога да въртя и кръг от термопомпата, а водата в бойлера да играе ролята на буфер с температура до 50 градуса.

Не знам, дали така наречения буфер няма да вреди на термопомпата повече от колкото да помага?

Тези въпроси ме тормозят от известно време и затова моля специалистите да помагат, защото мненията във форума се разминават по тази тема.
stiv1961 - майстор
yhv написа:

Дограмата е българска от троен стъклопакет, материала е дърво пресовано или там както се казва,представлява няколко слоя дървесина слепена под 90 градуса на нишките, за да не се усуква.
това е цитат от фирмения сайт.
Стъклопакет - 4x15x4 с прозрачно чешко стъкло (възможни са различни цветове - по желание на клиента)
От този цитат излиза, че пакета не е троен а двоен :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 103

Тема "Пасивна къща? Има ли почва у нас?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: