• 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Всичко за този вид строителство.
nikolay_1 - специалист
@milchogeorgiev, и аз имам подобен казус в момента.
Тази плоча фундаментна ли е или на кота 0. Ако е кота 0, каква ти препоръчват да е хидроизолацията от вътрешната страна на основите?
theagent - специалист
Tsilkov написа:
... Що се отнася до куките там системата е друга - идеята е че хоризонталното усилие при земетръс се предава по дължина на редът и се отвежда от куката в колоната. Това пък е защото по правило зидът е на фуга от гредата(доколкото ми е известно да не се пука при конструктивното провисване което така или иначе го има) и при земетръс е почти конзолно натоварен. Доста спорна технология която както писах се разминава от масовата строителна практика.
Tsilkov написа:
Аз съм виждал много зидове и пак не съм виждал на живо шишове в тях :lol: Иначе ако погледнеш в техническите проспекти на Ytong и Wienerberger (и редица други) това е основен детайл и технологичен акцент.
За "масовата строителна практика" да не коментирам, че няма да е ласкаво. Но шишове щеше да видиш, ако беше дошъл на обекта, когато зидаха. Разбира се, предвид "масовата строителна практика", слагането им беше обект на инвеститорски контрол". :mrgreen:

"Масовата строителна практика" също не включва фуга между зида и бетонната греда над него, та и по този параграф се наложи да се кандардисваме. Резултатът обаче е очеизваден. Където над зида сложиха ХРS всичко е ОК. Където бяха пропуснали - тухлите са с пукнатини в следсдтвие на провисването.
Здравейте колеги,
Започвам строеж на дървена къща, но ще е с плаващ фундамент (чакъл 30см, като 20см от него ще са в земята и 10см над земната повърхност, отгоре бетонова плоча). Къщата ще е на един етаж 80м2 със самоносеща дървена конструкция, като стените ще са от каменна вата (отвътре навън - Гипсокартон, Пароизолация, 10см лека каменна вата 50кг м3 между конструктивните дървени колони, OSB 3 заковано отвън върху колоните като обшивка, Тежка каменна вата 135кг на м3 - 15см, Мазилка)
Мисля да сложа между чакъла и бетона 15-20см XPS, като се чудя къде да бъде хидроизолацията - дали да е между чакъла и XPS-са или между бетона и XPS-са?
Според термокалкулатора на Марисан (http://www.termocalculator2.marisanbg.com/index.aspx) е по-добре да е между бетона и XPS-a, защото кондензацията при студено време е по-малка и се появява на границата между чакъла и XPS-са.
До колко верен според вас е верен този темокалкулатор и това, че XPS-са ще контактува директно с чакъла проблем ли е?
Логиката ми е, че и да се появи кондензация, чакъла си е дренаж сам по себе си и ще може да се оттече водата, когато се позатопли.
Също така имам питане за мазилката - коя е най-дишащата мазилка? Трябва да е с много голяма паропропускливост, за да не става конденз под нея - пак според този термокалкулатор по-горе. Спрял съм се за сега на благородна (хоросанова), като вместо мраморен пясък се слага перлит (вар, бял цимент, перлит - в отношение 3:1:8) По-лека е и според мен така ще бъде още по-паропропусклива. Ще изолира и по-добре, въпреки, че това не ми е важно, защото ватата е достатъчно много.
Притеснява ме и напукването на мазилката - понеже дървените къщи имат повече движение от вятър. Може би, трябва да е някаква по-еластична мазилка... ?

Моля, кажете мнение по зададените въпроси, а и като цяло какво мислите.
Благодаря!
nikolay_1 - специалист
Ето нагледно как правя варианта с подложка от пеностъкло foamglas под зидарията. За целия етаж от 130 м2 пеностъклото струваше 650 лв. Не вярвам че тази инвестиция ще ми се изплати в близките 15-20 и повече години, но исках да сложа някаква топлоизолация, която да не е итонг :)
Дано не се разпадне на прах :)
Прикачен файл:
EE988C8F-863C-4D6D-9AAC-83892D0F0B9B.jpg
Прикачен файл:
E39E24B4-B189-401F-B313-F22458B5CCDC.jpg
Прикачен файл:
C3A21A87-86BF-47A2-9D71-A3245CA2C566.jpg
nikolov333 - майстор
Интересно.. Не съм видял, че се намира пеностъкло вече. Повдигам темата понеже ми предстоят основите и имам подобен детайл за изпълнение, тъй като кота нула ми е на терен и реално първия ред тухли върху плочата ми се получава "погребан"между изолация и под ниво терен. В общи линии имам няколко варианта. 1.Тухла, както си е планирано в разрезите
2. Бетонен борд до нивото на терена
3. Полистирол бетонни блокчета на polybet.
Та мисля си каква плътност ми трябва, ако избера polybet.. :?

Прикачен файл

IMG_20200721_022338.jpg

Прикачен файл

IMG_20200721_022422.jpg
naster - майстор
Първият вариант изглежда най-добър. С уточнение - хпс да покрие тухлата почти до нивото на дограмата. За полибет не знам как ще се монтира дограма в/у него директно, а за бетонен борд ми се струва, че ще обезмисли 15-те см хпс в/у бетоновата настилка.
nelina_london - специалист
И при нас дограмата идва наравно с външните пътечки .Използвахме Yyong D700,обработен с мазана хидроизолация на Церезит.
За здравината нямам съмнения,много трудно се реже.Дано обработен така,да не пие вода.
С уточнението,че е направено както naster съветва-покрито с фибран и дренажна мембрана до нивото на подложния профил на дограмата.
resistbody - майстор
Здравейте, имам много голяма веранда на обща плоча с основната... искам да намаля термомоста поне малко..
Мисля за 3-4см XPS по оста на рандбала или преди него, но тогва няма да държи плочата на верандата...
Прикачен файл:
plocha.PNG
plocha.PNG (28.56 KиБ) Видяна 3074 пъти
nikolov333 - майстор
Руснаците го правят с ХПС пред рандбалката, но не на цяла ивица, а с прекъсвания и бетон между тях.. ХПС-а го зарязват където минава армировката..




Здравейте,

Въпрос за изолация на основи на къща със сутерен. При кой от 2та варианта има по-малко топлинни мостове и загуба на топлина, по-ефективен е и има по-малко главоболия?

Прикачен файл:
osnovi.jpg
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Тема "Изолация на основите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: