Всичко за този вид строителство.
Tsilkov - майстор
BLUEPUPIL написа:
Може ли това съотношение, да се счита за оптимално, абстрахирайки се, до голяма степен от топлотехн. характеристики на тези три ограждащи елемента?.
По-скоро не, макар че на подобно изпълнени сгради може да помогне като ориентир. Като цяло правило/рецепта няма - изчислява се енергиен модел и се работи по него.

От топлотехническа гледна точка (да я наречем теоретична) ако фасадата е с изоалция Х, то покрива при добре изолирана сграда трябва да е Х +5-10% (заради топлия въздух в горната част на помещенията). Основите пък трябва да са Х-40% заради температурата на почвата.

Какво се случва обаче на практика при въпросната сграда от която съм взел данните за да е направена с тези дебелини на изолацията:
- Цената на изоалционния материал е различна - в случея фибрана беше 160 лв./м3 (реалнод даже е 200 но беше взет останал от друг обект), стиропора 80 лв./м3 а ватата малко под 50 лв/м3. От тук нататък слагането на изолация по прости топлотехнически рпавила и рецепти не е рационално :idea:
- Ватата за покрива (0,04 W/m2K) е леко по-слаб изолатор от стиропора (0,038 W/m2K). По-важното обаче е , че между тях има дървена конструкция с ламбда в сухо състояние 0,16-0,2 W/m2K което също се изчислява. От там примерно 20 см стиропорена фасада се равнява на 25-27 см вата между покривни греди. Не на последно място за да увеличиш дебелината на покривната изолация с вата даваш само пари за ватата (която е най-евтина) и малко пари за евтини дървени гредички. На тази къща даже трябваше да има още 5-10 см вата в окачения таван, но уви - пълно щастие няма.
- Дюбелите за стиропор с дебелина над 22-24 см вече стават наистина много редки за доставка и скъпи като цена.
- Изолацията в пода "играе" заедно с периметровата в основите (тя пък пази конструкцията от замръзване и почвата отдолу наистина да е с по-висока температура). В случея по проект имаше 12 см. на пода и 6 см. по периметъра. По време на строителство обаче се намери Фибран с дебелина 10 см на цена 160 лева на кубик (вместо 200+) и съответно веднага пода и пермиетровата станаха 10 см. :lol:
BLUEPUPIL - майстор
Tsilkov написа:
Основите пък трябва да са Х-40% заради температурата на почвата.
......
- Цената на изоалционния материал е различна - в случея фибрана беше 160 лв./м3 (реалнод даже е 200 но беше взет останал от друг обект), стиропора 80 лв./м3 а ватата малко под 50 лв/м3. От тук нататък слагането на изолация по прости топлотехнически рпавила и рецепти не е рационално :idea:
......
- Изолацията в пода "играе" заедно с периметровата в основите (тя пък пази конструкцията от замръзване и почвата отдолу наистина да е с по-висока температура).
Какъв би бил ефекта, върху дебелината на XPS, ако готовия под е с три стъпала(50см.) под нивото на сравнително равния терен? И съответно, основите продължават още по-надолу. Интересен е въпроса, каква е температурата на земния слой на дълбочина напр. 1м. при различни зимни температури на въздуха?.
Tsilkov - майстор
50 см. ще дадат минимална разлика. Примерно при едни и същи годишни топлозагуби дебелината ще трябва от 10 см да падне на 9 или 8 което е смешно като цена. Пък и кои нромален човек на равен терен ще си закопае сградта с 50 см. - логиката е обртаната да си 50 см нагоре за да не стане при първото наводнение да те дават по новините.

Темепратурата на почвата зависи от много неща - нейния състав, влажност, валежи..... Ето една приблизтелна графика:
Изображение
На практика температурата почва да става сравнително равна след 2 метра дълбочина (и наситина равна след 20-тия метър)- не случайно по конструктивен правилник дават че почвата замръзва до 80-120 см дълбочина.
Tsilkov - майстор
Отоплителния сезон общо взето свърши и на 19ти Април електромера на климатика показва 2424 kWh или около 395 лв. цена на отоплението за сезон:
Изображение
В началото на май ще направя таблица на разхода по месеци и ще я пусна.
Tsilkov - майстор
Има няма след 7 месеца успях да си сглобя таблицата :lol: :axe:
През това време се насъбраха данни и за охлаждане:
Изображение
Нелогично голямата цифра Юни месец най-вероятно се дължи на работещ климатик+широко отворени врати. Общо за зимния сезон (отопление) стават 2438 kWh , а за летния (охлаждане) 402 kWh. Разделено на квадратурата на сградата (230 кв.м.) това прави 10,6 kWh/m2 за отопление и 1,75 kWh/m2 за охлаждане.
kuuuuuul - майстор
По цените в момента и като не включвам септември прави около 60лв месечно което изглежда добре но каква е цената на всичките мерки за икономия (изолация,рекуператори и т.н.)
Tsilkov - майстор
По какви цени на тока смяташ. В Карлово дневната е малко над 18 стотинки. Нощната е 12. Средно излиза под 40 лева на месец. Тя цялата къща /с топла вода,печки,лампи..../ се плаща средно по 80 лева на месец.
Цената на мерките трудно мога да ти я сметна, но понеже къщата е ново строителство цената излезна по-евтина от това което се води стандартно ново строителство.
kuuuuuul - майстор
Смятам с калкулатора на ЧЕЗ , около 12 на 20ст и 2:1 дн./нощ.
http://www.cez.bg/bg/za-klienta/bitovi- ... macia.html
Tsilkov - майстор
Имай предвид ,че климатика работи зимата основно на нощна защото тогава няма слънце и температурите /КОП-а/ падат, а нуждата от топлина се увеличава.
Tsilkov - майстор
Миналата седмица в големите студове при минимална нощна -14 градуса и вътре 22-23 машината изхарчи 26,8 kWh за едно денонощие (мерено от 12 на обяд до 12 на обяд).

Тема "Нужда от отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: