• 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Всичко за този вид строителство.
hristo_qn - специалист
Вече е късно да се отказвам от буфера - купил съм го, осигурил съм вата с която да го изолирам, от седмица вече имам и проект за поставянето му в легнало положение. За да увелича КПД-то му не е проблем да го изолирам както с 20 см, така и със 100 см вата. За да стигна до това решение почерпих опит от работеща по този начин къща, която е само на 500 метра от мен - може и вие да я разгледате: http://www.ka6tata.com/realizacii/pasiv ... rticle/544
Собственика й ме убеди, че соларите наистина отопляват в зимните дни. Разговора ни обаче беше преди 3 години, тогава слънцето грееше по-активно - сега то просто го няма. Що се отнася до котела - за тази изолация нормално е да бъде от 14 до 20 киловата, но трябва да се пали поне веднъж на 24 часа и то при голям студ. По-изгодно е мощен котел, който с едно запалване да осигури отопление и топла вода за една седмица. Разликата в цената на по-малкия и по-мощния котел не е голяма. Що се отнася до пилетите цената им постоянно ще расте и денят "Х", който ще са финансово нерентабилни не е далеч.
Към nikolovvd - благодаря ти за мнението за буфера и аз така съм го обмислил ще му направя легло и ще му сложа 3 броя пръстени. Проблема не е толкова при земетресение по-скоро при напълването му може да се сплеска надолу и да се саморазруши.

- на фона на всичко това днес съседа до мен ми се похвали, че сондажа който има от години от няколко седмици рязко е покачил температурата си от 12 градуса на 18. Ходих лично да проверя - вярно е. Сондажа му е само на 20 метра от моя двор, дълбочината му е 27 метра. Има ли някой предположения на какво се дължи това, възможно ли е умесването с някакви термални подпочвени води и как аз като "хиена" мога да се докопам до този коктейл от подпочвени води, а защо не и да хванем по-топла вода.
bulhomes2 - майстор
Ицо, за сондажа по-добре пусни отделна тема тук - viewforum.php?f=22 Шанса някой разбиращ да ппадне на нея и да помогне е по-голям.
nikolovvd - майстор
hristo_qn написа:
сондажа който има от години от няколко седмици рязко е покачил температурата си от 12 градуса на 18.
Пожелавам ти твоя сондаж да извади 28 градуса :supz: и да ти отпадне грижата за котел, дърва, въглища, пепел и прочие мръсотия! :-D
Иначе, ако говорим сериозно е много вероятно повдигането на подпочвените води да е довело до смесването на геотермален източник със сондажа. Може би трябва да се консултираш с геолог или какъвто трябва специалист.
Ако успееш да хванеш топлата вода ще разбереш как живеят в Исландия. :lol:
sonofsyn - специалист
Поздравления за прекрасната къща
-да попитам когато я проектира
правиха ли ти примерни изгледи при зимно и лятно слънце греене
според това как е ориентирана юг-изток
това е свързано с прегряването на къщата през лятото
-другото е за земния колектор дали сте залепили тръбите при монтажа
моите не ги залепих и сега се пълнят с вода през дъждовните месеци
-терасите как ги изолира ако са от бетон
-за рекуператор на въздуха ми дадоха идея от интеркулер на камион
като са 2 или 3
шоп - майстор
hristo_qn написа:
Проблема за заравянето е в това, че буфера е от стъклопласт. Ако директно го заровя ще се сплеска, а и така поставен изолиран с фибран ще са необходими около 10 кубика, а той с скъп. По-изгодно е да го поставя в бетоново легло до средата в легнало положение, след което да го заровя с 40 кубика вата с дъсчена обшивка и най-отгоре бетонна плоча. Всичко това ще е пред къщата, като странична изба. Що се отнася до предложението да го сложа в самата къща това не е възможно. Все пак буфера е 20 кубика.
Следя темата още от самото начало с голям интерес. Мисля, че в момента мога да дам един полезен съвет относно "зариването на буфера"

hristo_qn, прочети малко из нета относно метода при монтирането на стъклопластови басейни. Според мен технологията е приложима и в твоя случай. Изкопа може и предварително да е топлоизолиран. Буфера се залива с 20-30 см вода и отвън се налива 20-30 см земновлажен бетон. Бетона може да е с перлит, полостирбетон и т.н за да има изолационни свойства. На следващият ден операцията се повтаря-така до наливането на 100% вода и 100% земновлажен бетон около буфера. Нито водата ще деформира засипката, нито обратното ще се случи

Успехи!
hristo_qn - специалист
sonofsyn написа:
Поздравления за прекрасната къща
-да попитам когато я проектира
правиха ли ти примерни изгледи при зимно и лятно слънце греене
според това как е ориентирана юг-изток
това е свързано с прегряването на къщата през лятото
-другото е за земния колектор дали сте залепили тръбите при монтажа
моите не ги залепих и сега се пълнят с вода през дъждовните месеци
-терасите как ги изолира ако са от бетон
-за рекуператор на въздуха ми дадоха идея от интеркулер на камион
като са 2 или 3
Къщата е така ориентирана, че слънцето в зимните месеци от изгрев до залез да огрява южния скат на покрива, където ще бъдат слънчевите колектори - ако го има. В летните месеци слънцето ги огрява след 10:30.
Относно прегряването през летните месеци сачака ми е голям и над всички прозорци има тераси, да не забравяме че зида ми е 1 метър - през горещите дни в къщата е много прохладно, а според майстора който работи в нея дори е студено. Обратно през зимата е много топло стига слънцето да изгрее.
Относно земния топлообменник до момента е 30% изграден, тепърва ще го довършвам. Имам благоприятен наклон 10% така че твоя проблем с наводнвяването му при мен не съществува. Дори съм предвидил успоредно до земния топлообменник да сложа и перфорирана тръба, която постоянно ще овлажнява почвата за по-добър топлообмен. Веднъж в годината ще го промивам и дезинфикцирам (Върни се на страница 3 в тази тема всичко това там е описано подробно). На същата страница ще видиш и архитектурния проект - нямам никакви термомостове, терасите са на външния зид и термомостът е прекъснат.
Що се отнася за рекопуратора незная какъв е този интерколектор, но моя съвет е да направиш рекопуратора от алуминиеви листи, изхвърлени от печатниците. Един такъв лист е 1 кв метър и струва 2 лева.


Шопе благодаря ти за съвета ще преобмисля какво да правя, вече трета година няма слънцегреене през зимните месеци. Ако няма слънце този буфер е безсмислен.
Колко ще ми е полезен, ако го суперизолирам със 100 см вата и го комбинирам с котел на въглища или термопомпа само на нощна енергия, като след рекопулатора сложа топлообменник вода-въздух за подгряване на входящия въздух след рекопуратора.


В момента нямам входна врата и въпреки това на 2-я и 3-я етаж е много топло - там съм импровизирал с остъкляване 2-ка плюс 3-ка стъклопакет неотваряеми. На последния етаж дограмата е саламандър с 3-ен стъклопакет, но там температурата постоянно варира. Оказа се, че моята измишльотина за 2-ка плюс 3-ка стъклопакет е много добра. Нямам и никакъв конденз за разлика от дограмата саламандър на последния етаж.
sonofsyn - специалист
много добре си го измислил, но проблема с земния топлообменник
е по скоро от много дъждове и плитки подпочвени води
съвета ми е от втория акъл(от опит)
иначе за ориентацията е хубаво слънцето да влиза дома през прозореца
а не през конвекторите-радиаторите
колекторите на пасивните сгради по принцип са залепени вертикално на стената
под/над прозорците които гледат на юг-изток
защото ако са вакуумнотръбни
и ти се обледят ще се размразят при високи външни температури.
ако ти се размразяват при минусови темп. то
вакуума им го няма
hristo_qn - специалист
sonofsyn написа:
много добре си го измислил, но проблема с земния топлообменник
е по скоро от много дъждове и плитки подпочвени води
Проблеми със земния топлообменник няма да имам при 10% наклон на 80 метра дължина на двора имам възможност за естествено отводнявани дори ако всеки ден вали обилно. Слънцегреене в къщата имам от изгрев до 13 часа на изток и от 13 до 16 часа на запад. През месец декември до сега имаше само 3 слънчеви дни и това силно се отрази в покачване на температурата.
Относно слънчевите колектори ми е още твърде рано и не съм проучвал този въпрос, но това което коментираш ме притеснява, относно обледеняването им. Замисълът при мен е колекторите да бъдат инсталирани на кота 0 с възможност да се променя ъгъла на позиционирането им, като през зимата да бъдат на 60 градуса наклон спрямо слънцето, а през лятото да бъдат почти вертикално изправени, за да се намали максимално КПД-то им и да бъдат защитени от прегряване и локални градушки. Относно обледеняването им през зимата бях предвидил да ги обливам с вода от ВИК тръбопровода. Температурата на водата е около 12 градуса. Притеснява ме твърдението ти, че ако ги размразя при минусови температури ще провокирам вакумът им - ако може коментирай по-подробно какъв е проблема при разтопяването на обледяването.
За промяната на ъгъла в позиционирането им лято-зима съм предвидил гъвкави връзки от тефлон, които издържат до 250 градуса.
Относно ползването на термо помпа какво е КПД-то на термо помпа вода-въздух сравнено с това на обикновен климатик. Какви са подводните камъни за термо помпа с използването на подпочвени води, как се узаконява такъв сондаж и задължително ли е направата на втори сондаж за връщането на използваната вече вода.
nikolovvd - майстор
Ице, видя ли слънцето? Дано е било достатъчно, за да се потоплиш на Слънце, а не на котел. :roll:
След едномесечна мъгла, соларните ми лампи тази вечер светнаха! :lol:
sonofsyn - специалист
Ами не че ще компрометираш вакуума ако го размразяваш
по скоро ако сами го правят значи няма вакуум
гледах изследване на Дойче институт за прилагане на
новите технологии бля бля
и немците направили изследване два колектора един до друг
и гледат и записват,
и така плоския със селективно стъкло
като го навали снега се саморазмразява снега се свлича и е измит
и чист
докато вакуумните се обледяват понеже стълото е с по ниска Т от околната среда и
тря ходиш да ги рзамразавяш(поливаш с топла вода)
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23

Тема "Пасивна къща в строеж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: