вт юли 09, 2019 7:06 pmAndri01 написа: Приказки ,теория! Изпълнение??? Попитах как практически ще го изпълниш:уплътнението на двата т.н."колектора"/гора и долу/,прехода от тези колектори към тръбите и помпата? Управлението на помпата-постоянно ли ще върти,по разлика в температурите ли ще работи? Поликарбонат и рамката трябва имат еднакво температурно разширение!!! това са дребните камъчета,които обръщат колата!! Но за съжаление са много съществени!!!Моля, моля... М И С Л И се по въпроса. Проекта още НЕ Е завършен идейно. Когато и ако го завърша и реша тези теоретични въпроси ще създам и прототип и ще пусна тук снимките.
Дотогава ще помисля.
Помпата може да работи с датчик-терморегулатор отчитащ топлината на флуида. Или само с обикновено реле за време (таймер). Самата помпа може да се замени и с по-ефективната термопомпа, НО тя е скъпа. Поликарбоната и рамката може да са от еднакъв материал (по-широк поликарбонат!) или да са залепени с гъвкаво съединение - здрав силикон, поемащ топлинните разширения. Когато говорим за тръби, говорим по-скоро за маркучи, а не за тръби. Аз тръби засега нямам намерение да поставям. Скъпи са и са трудни за криволичене и монтаж - трябват муфи, колена и всякакви дивотии. Затова - маркучи със скоби.
Описал съм по-горе изпълнението, но пак ще се повторя:
Прозрачен поликарбонатен панел, ориентиран с каналите вертикално. В двата му края отгоре ВЪРХУ ВСИЧКИ канали се залепва с помощта на гъвкаво/твърдо лепило или здрав силикон П-образен или С-образен профил от срязана тръба или може и изрязан канал от по-широк поликарбон. В краищата на този обединяващ всички канали профил (или тръба) се залепва пак с помощта на ПВЦ лепило или черен силикон тръбичка с малък диаметър (спрете да мислите за тръби и фитинги с 1/2 или 3/4!) около 1 см например. Към нея ще се направи съединение с маркуч и регулируема скоба с винт (лесно и просто!). Маркуча първоначално смятам да се потопи в бидон с вода за да се тества системата, а накрая на проекта ще се прокара до серпентината в бойлера. Но това е накрая.