Имаме следния казус:
Асинхронен двигател с центробежен прекъсвач и фабрични кондензатори. На клемната кутия излизат 4 кабелчета от двигателя + 4 от кондензаторите. Табелката е изтрита.
Свързан е по следния начин: двете намотки и работния кондензатор са на паралел и в двата им края е захранването, като стартовата е свързана последователно със центробежния прекъсвач и стартовия кондензатор. Приехме че по-големия на размер кондензатор е стартовия, а по-малкия работен.
При старт без товар двигателя развърта бавно до ниминални обороти. Хубавото е, че центробежния все още работи и изключва. След като сложихме ремъка обаче двигателя не пожелава да тръгне самостоятелно и трябва да му се помогне. Товара не е голям - става дума за ярмомелка.
След около 5 минути работа работния кондензатор(по-малкия) се взриви. На табелката му пишеше, че е 125-138 микрофарада, което ме наведе на мислълта, че това може да е бил стартовия всъщност и от там ниския пусков момент защото се опитва да развърти със работния. Та на въпроса. Възможно ли е по-малкия кондензатор на размер да е стартовия, а доста по-големия да е работния като пак повтарям така са си фабрично и двигателя е стар - български. На живия по-голям кондензатор надписите са изтрити.
Асинхронен двигател с центробежен прекъсвач и фабрични кондензатори. На клемната кутия излизат 4 кабелчета от двигателя + 4 от кондензаторите. Табелката е изтрита.
Свързан е по следния начин: двете намотки и работния кондензатор са на паралел и в двата им края е захранването, като стартовата е свързана последователно със центробежния прекъсвач и стартовия кондензатор. Приехме че по-големия на размер кондензатор е стартовия, а по-малкия работен.
При старт без товар двигателя развърта бавно до ниминални обороти. Хубавото е, че центробежния все още работи и изключва. След като сложихме ремъка обаче двигателя не пожелава да тръгне самостоятелно и трябва да му се помогне. Товара не е голям - става дума за ярмомелка.
След около 5 минути работа работния кондензатор(по-малкия) се взриви. На табелката му пишеше, че е 125-138 микрофарада, което ме наведе на мислълта, че това може да е бил стартовия всъщност и от там ниския пусков момент защото се опитва да развърти със работния. Та на въпроса. Възможно ли е по-малкия кондензатор на размер да е стартовия, а доста по-големия да е работния като пак повтарям така са си фабрично и двигателя е стар - български. На живия по-голям кондензатор надписите са изтрити.