Днес поръчах от рувекс два автотрансорматора ще пиша тези дни какво е станало. Иначе с регулатора на неомонтана работеше и се регулира добре но бръмчи мотора.
ср дек 04, 2019 4:39 pmnikolov333 написа: Я дай да ги видим и тях..Скромен опит с регулатори на обороти на асинхронни двигатели:
Като се има предвид, че регулирането на оборотите на нормални асинхронни двигатели се прави само с честотни регулатори, тъй като те се подчиняват на зависимостта U1/f1=U2/f2, при изменението на честотата задължително трябва да се мени и захранващото им напрежение.
При намаляване само на захранващото напрежение, хлъзгането се увеличава ("S" клони към 1) и токовете в кафеза, които протичат в резултат на индуктираното в него напрежение от въртящото се поле на статорните намотки, рязко се увеличават. (Увеличава се разликата в скоростите между въртящото се статорно поле и изоставащия по скорост кафез). Приведените кафезни токове в статорните намотки нарастват и в резултат на прегряването двигателят изгаря.
Регулиране само с напрежение е възможно, при условие че роторната, (кафезна) намотка е с повишено съпротивление, което на практика се получава при легиране на кафезния алуминий със силиций. Тоест тези двигатели са специални.
Ето една схема на серия петстепенни регулатори на обороти на "Системеър", при която се регулира напрежението само на две от фазите, чрез два петстепенни автотрансформатори, захранени от линейните напрежения между регулираните фази и нерегулираната, към която фаза е свързана и на нея "виси" третият извод на двигателя. (https://shop.systemair.com/bg-BG/rtrd-- ... or/p101850) Става въпрос разбира се за трифазни двигатели. При схема "Y", това означава, че звезният център ще има изместен потенциал спрямо работната нула. Подобно регулиране с фазово управление на две от фазите (мек старт), съм виждал при текстилни машини, където стартът трябва да е плавен, за да не се късат нишките, преждите, конците или както там им казват. Такова регулиране при нормални двигатели е допустимо за кратко време.
Схемата е неугледна и "пенкилър", защото съм свалял всичко, което съм видял в конкретен регулатор (без изричното съгласие на "Системеър")!
Ремарка:
Не знам защо всички производители на изделия са толкова свенливи по отношение на пълната документация, след като не е проблем дори копирането на интегрални схеми, включително и такива с имплантация.
При нескопосаните изделия е разбираемо, че е от срам, но за другите...?
В долу дясно е направен опит за начертаване на семейство векторни диаграми при различни напрежения и обороти.
Начертана е и диаграмата на ключа - ПГП или ПЕП.
Означенията на изводите на автотрансформаторите, маркирани като "0V" са подвеждащи и не са свързани към работната нула, а към нерегулираната фаза, като смисълът на означението е, че потенциалът им е еднакъв с този на фазата.
При микромашините с екранирани полюси големината на тока не се променя съществено при работещ и застопорен ротор. При тях основните загуби са в късосъединените намотки. Обикновено тези намотки са по две за полюс, асиметрично са разположени спрямо полюса и са изместени една спрямо друга на допълнителен ъгъл. Смесълът им е да създадат допълнително пулсиращо магнитно поле, което да е изместено на 90 електрически градуса във времето спрямо основното поле и на някакъв ъгъл в пространството, различен от оста на симетрия на главните полюси. Посоката на въртене на ротора съвпада с посоката на изместване на късосъединените намотки. Затова фазовото управление на такива двигатели е допустимо. Проблем при ниски обороти е прегряването поради намалена самовентилация.
P.S.
Никога не съм разбирал конструктивните разлики между ПГП и ПЕП (Пакетен Гърбичен Прекъсвач и Пакетен Ексцентриков Прекъсвач)
P.P.S.
Тъй като звездния център на трифазните двигатели никога не се свързва към работната нула, (за да не протичат през него токовете с нулева последователност при напрежителна и фазова асиметрия на захранващото трифазно напрежение), изместването на потенциала на звездия център е без значение.
Да припомня, че при напрежителна и фазова асиметрия, всяка трифазна система от напрежения може да са разложи на три еквивалентни симетрични системи - директна, индиректна и такава с нулева последователност (Съставки на Фортескю). Трите еквивалентни системи са синхронни, но не са синфазни.Прилагането на индиректна система към въртящия се двигател е равносилно на противовключване, тоест двигателят се върти в една посока, а ние му подаваме захранване за обратната посока. За щастие тази индиректна система не е голяма, но не може да се избегне. Ситематата с нулева последователност предизвиква допълнително топлинно натоварване, както и съпротивителен (спирачен) момент. Изолирайки звезния център на двигателя от работната нула нейното действие се избягва. При трифазните двигатели действието и се онагледява с включването на една и съща фаза към трите извода на двигателя. При двигатели свързани в триъгълник токове през намотките не могат да протичат, но при "звездно" свързване и работна нула вързана към звездния център фазовите токове са налични, синхронни и синфазни.
Малко, но от сърце!