Същият експеримент го направи един колега в работата. И не с някакъв Лидълски боклук, а с Макита за хиляда и нещо си лева. Повечето търговци под диск за метал разбират диск за алуминиеви профили. Та моят колега, машинен инжинер, поръча марков диск, уж за метал, монтира го на Макитата и запука едни стоманени винкели и направи два-три среза. Дискът беше тотална щета. Понеже му е мноого дебела главата, поръча още един, щото първият бил дефектен. Експериментите приключиха след още два среза. Дискът за метал трябва да има ситни зъби, да се кара на малки обороти(40-60-80, или нещо такова) и с охлаждане. Който не вярва, да пробва друго! Относно момента: Най-евтиният начин за запазване или дори увеличаване на момента е редукторът, вързан на конвенционален двигател. Има серво мотори, които запазват номиналния си момент до доста малки обороти. Управлението им, заедно с мотора(предвидени са едно за друго и са комплект), струва няколко хиляди лева. Мога да дам конкретни марки, модели и цени, защото в работата ползваме такива.
Честита Нова Година!
Честита Нова Година!