Малко предисловие:
- отдавна вече не се вълнувам от автомбили
- отдавна не се вълнувам от автомобилните саморемонти
- дразня се обаче когато ме цакат с топла бира, още повече когато съм се явил неподготвен на пиршеството
С две думи, преди малко по-малко от 2 години се наложи да сменя акумулатора на колата. Доверих се на познати майстори, които чрез свой доставчик ми осигуриха нов акумулатор. Не ми се занимаваше, "изсипах" акумулатора в колата, запалих и "офейках". Още първата зима забелязах, че акумулаторът "върти кофти", кофти, кофти, ама пали. Тази зима (ако изобщо е имало зима) картиката се повтори. Тръгнах по най-малкото съпротивление (поне според мен), смених подгревните свещи, ама се оакза бадева. За да е ясна картинката - денят преди смяната на свещите (вече бяха поръчани), покарах колата стотина километра, за да се изчистят евентуални нагари. Още на следващия ден вече беше ясно, че проблемът не е в свещите (колата запали като нова), както и да е поръчани са, сменени са, но едновременно с това проверих акумулатора (12.16 V в покой), проверих заряда (14.2-14.3 V), започнах да се питам защо аджеба акумулаторът не се дозарежда. Свалих голямата черна кутия за дозареждане на зарядно и взех да чета за Са-Са технологията - ами то си го пише, ама аз ли трябва да чета или Г-н търгувачът на черни кутии?
Та искам да предупредя (не да се оплаквам), акумулаторите Са-Са не са подходящи за автомобили със заряд 13.8-14.6 V - при такова напрежение на клемите (при работещ двигател) на акумулатора, той се зарежда до не повече от 50% т.е. страда от системно недозареждане, едвам изкарва гаранцията и "умира" не от лошо качество, а от неграмотността на търговеца и собственото ни незнание.
Оставям темата отворена за дискусия по въпросите за поддръжката на Са-Са акумулаторите.
Не ми е проблем да си купя нов акумулатор, но ми се ще търговецът да си понесе отговорността за некадърността - приемам всякакви идеи за наказание.
- отдавна вече не се вълнувам от автомбили
- отдавна не се вълнувам от автомобилните саморемонти
- дразня се обаче когато ме цакат с топла бира, още повече когато съм се явил неподготвен на пиршеството
С две думи, преди малко по-малко от 2 години се наложи да сменя акумулатора на колата. Доверих се на познати майстори, които чрез свой доставчик ми осигуриха нов акумулатор. Не ми се занимаваше, "изсипах" акумулатора в колата, запалих и "офейках". Още първата зима забелязах, че акумулаторът "върти кофти", кофти, кофти, ама пали. Тази зима (ако изобщо е имало зима) картиката се повтори. Тръгнах по най-малкото съпротивление (поне според мен), смених подгревните свещи, ама се оакза бадева. За да е ясна картинката - денят преди смяната на свещите (вече бяха поръчани), покарах колата стотина километра, за да се изчистят евентуални нагари. Още на следващия ден вече беше ясно, че проблемът не е в свещите (колата запали като нова), както и да е поръчани са, сменени са, но едновременно с това проверих акумулатора (12.16 V в покой), проверих заряда (14.2-14.3 V), започнах да се питам защо аджеба акумулаторът не се дозарежда. Свалих голямата черна кутия за дозареждане на зарядно и взех да чета за Са-Са технологията - ами то си го пише, ама аз ли трябва да чета или Г-н търгувачът на черни кутии?
Та искам да предупредя (не да се оплаквам), акумулаторите Са-Са не са подходящи за автомобили със заряд 13.8-14.6 V - при такова напрежение на клемите (при работещ двигател) на акумулатора, той се зарежда до не повече от 50% т.е. страда от системно недозареждане, едвам изкарва гаранцията и "умира" не от лошо качество, а от неграмотността на търговеца и собственото ни незнание.
Оставям темата отворена за дискусия по въпросите за поддръжката на Са-Са акумулаторите.
Не ми е проблем да си купя нов акумулатор, но ми се ще търговецът да си понесе отговорността за некадърността - приемам всякакви идеи за наказание.