Всички имаме коли, нали ?
preslav - майстор
Малко предисловие:
- отдавна вече не се вълнувам от автомбили
- отдавна не се вълнувам от автомобилните саморемонти
- дразня се обаче когато ме цакат с топла бира, още повече когато съм се явил неподготвен на пиршеството
С две думи, преди малко по-малко от 2 години се наложи да сменя акумулатора на колата. Доверих се на познати майстори, които чрез свой доставчик ми осигуриха нов акумулатор. Не ми се занимаваше, "изсипах" акумулатора в колата, запалих и "офейках". Още първата зима забелязах, че акумулаторът "върти кофти", кофти, кофти, ама пали. Тази зима (ако изобщо е имало зима) картиката се повтори. Тръгнах по най-малкото съпротивление (поне според мен), смених подгревните свещи, ама се оакза бадева. За да е ясна картинката - денят преди смяната на свещите (вече бяха поръчани), покарах колата стотина километра, за да се изчистят евентуални нагари. Още на следващия ден вече беше ясно, че проблемът не е в свещите (колата запали като нова), както и да е поръчани са, сменени са, но едновременно с това проверих акумулатора (12.16 V в покой), проверих заряда (14.2-14.3 V), започнах да се питам защо аджеба акумулаторът не се дозарежда. Свалих голямата черна кутия за дозареждане на зарядно и взех да чета за Са-Са технологията - ами то си го пише, ама аз ли трябва да чета или Г-н търгувачът на черни кутии?
Та искам да предупредя (не да се оплаквам), акумулаторите Са-Са не са подходящи за автомобили със заряд 13.8-14.6 V - при такова напрежение на клемите (при работещ двигател) на акумулатора, той се зарежда до не повече от 50% т.е. страда от системно недозареждане, едвам изкарва гаранцията и "умира" не от лошо качество, а от неграмотността на търговеца и собственото ни незнание.
Оставям темата отворена за дискусия по въпросите за поддръжката на Са-Са акумулаторите.
Не ми е проблем да си купя нов акумулатор, но ми се ще търговецът да си понесе отговорността за некадърността - приемам всякакви идеи за наказание.
tzetz009 - специалист
:-D И какво ще му направиш на тоя търговец ? Да беше постнал тема : "Как може и изобщо става ли да "бръкнем" в реле-регулатора на автомобила и да го пренастроим за работа с акумулатор Ca-Ca " !

:? А , да производителите и продавачите на автомобили са виновни !!! Не са предвидили "реглаж" на реле-регулатора !

:partyman: :partyman: :partyman:
turbocharged - специалист
На какво напрежение трябва да се зареждат ca ca акумулаторите? За първи път чувам за такива акумулатори и потърсих из нета на английски и български. Нищо за нуждата от някаква специална експлоатация не намерих.
iliya_i - майстор
ср фев 12, 2020 6:36 pmpreslav написа:
Доверих се на познати майстори, които чрез свой доставчик ми осигуриха нов акумулатор. Не ми се занимаваше, "изсипах" акумулатора в колата, запалих и "офейках".
И в какво точно се състои вината на търговеца тук? Поръчал си акумулатор, доставил ти е. Сега, ти по модел на колата ли поръча или как? И тия познати как са в схемата? Осигуриха ти дистрибуторска отстъпка ли, и каква е тяхната отговорност в случая?

М-у другото карах български Ca-Ca акумулатор 5 години на кола набор 89, бензин, от презряна френска марка, и накрая сам си го скапах, защото бях забравил фаровете включени и го заредих с едно бързо зарядно два цикъла на 50А. След една седмица предаде богу дух. Нормалните на същата кола караха по 7 години (1 брой същия производител, а с другия я бях купил).
preslav - майстор
Не знам дали ще отговоря на всички въпроси, но идеята ми беше да събера мнения за подобни попадения.
В крайна сметка реших да продължа с дообразоването и май ще се окаже, че прибързано съм се изказал по отношение на пригодността на Са-Са акумулаторите за по-старите автомобили. Май ще се окаже, че няма значение напрежението на алтернатора, а моето "заебаване" на акумулатора.
Познатите просто ми спестиха обикаляне по магазините пеша, с торба под ръка, дали нещо са спечелили от мен или аз от техните отстъпки не знам - 120 лв. (по спомен) за 74 Ач. "ГигаВат", може и на някаква далавера да съм бил преди година и половина.
Иначе за търговеца не знам какво да кажа, акумулаторът е подбран по каталог, а колко се е върдалял по складове, дали е дозареждан, дали е съхраняван правилно не знам, знам само, че гаранционната карта беше подхвърлена с датата на продажбата, а сам си попълвах данните за акумулатора, зарядни напрежения и т.н. т.е. дреме му на каскета, продава кило боб и всеки да си го вари по собствен вкус.
В заключение - много е вероятно да не съм прав за пригодността на Са-Са акумулаторите, но за това, че се продават на килограм, че продавачите не ги е еня и т.н. ... всеки си го знае.
kozl - майстор
Те ти мнение от подобно попадение за този акумулатор


Изображение


Обаче акумулаторните приблеми с Пежото 305 по спомени почнаха с директивата за дневни светлини. И изглежда тези "са-са" акумулатори по бързо се сулфатизират. Проблем също е, че един такъв проблемен акумулатор не може да се зарежда с автоматично зарядно. Никъде обаче не е ставало въпрос, че не става за автомобили с регулатор напрежение в диапазона 13,8-14,6 V.
Но понеже пък правих рекламация на същия този акумулатор от там де го купих и ми обясниха, че акумулатора се зарежда с ток, а не с напрежение.
Сега на Партнера имам волтмер в запалката. По някой път показва 14,8V и чета по форумите, че при новите автомобилни поколения регулатора на напрежение се командва от компа на колата. Примерно като се движи МПС-то по наклон на скорост със спирачен ефект на двигателя напрежението се покачва :roll:
preslav - майстор
kozl, благодаря за мнението и препратката!
Явно темата е дъвкана, но също така е явно, че не е сдъвкана, а и всички като мен (не говоря за единиците, които всичко са предвидили) се сещат за акумулаторите си едва след като проблемът чука на главата.
Първоначално се подведох от една статия на английски в украински сайт - колко по-авторитетно да звучи. После продължих да копая и се докопах до по-достоверна информация, а именно:
- разликата между антимоновата и калциевата технология е само в сплавта, от която се изработва токоотвеждащата решетка на плочите
- самата активна маса, гъбесто олово и оловен окис не е променяна от създаването на оловния акумулатор
- електролитът и неговата плътност също не са променяни
- химическите процеси при разряд и заряд на акумулаторите от този тип са едни и същи
Нормален е въпросът за какъв чеп тогава се е сменила технологията? Антимоновите акумулатори започват да "кипят" т.е. процесите на електролиза в тях започват при напрежения близки до зарядните и в следствие на това се налага периодично доливане на дестилирана вода в процеса на експлоатация. При калциевите акумулатори "кипенето" започва при по-високи напрежения, в следствие на това водата от електролита не се разгражда "изпарява" и те не се нуждаят от доливане през целия период на експлоатация.
Както обикновено, пълно щастие няма, калциевите акумулатори не понасят дълбоко разреждане - при такова, на плочите се образува калциев сулфат т.е. гипс, да, точно гипс, който не се разгражда както оловния сулфат при нормален заряд. Точно този гипс възпрепятства нормалните електрохимични процеси и калциевият акумулатор става негоден за зареждане със стандартно, автоматично зарядно, респективно от "динамото" на колата.
Твърди се, че въпреки всичко има изход и "изтърваният" акумулатор може да се даврандиса - дали обаче е така ще проверя и ще пиша, но ще е някъде във времето защото акумулаторът трябва да се "покара" за да е сигурно, че се е излекувал.
Отчитам, че при мен има съвкупност от недоглеждния - не проверих и не дозаредих акумулатора при покупката, не съм го дозареждал и в процеса на експлоатация, не отчетох това, че зимно време в колата ми работи ел.нагревател 1800 Вата, подгревни свещи около 750 Вата, вентилатори, фарове и т.н. айретен карам на къси разстояния с големи интервали между каранията. Казвам всичко това за онези, които вървят по моите стъпки или вече са си загробили по някой и друг акумулатор, но не знаят от къде им е дошло.
kozl - майстор
ср фев 12, 2020 6:36 pmpreslav написа:
Малко предисловие:
- отдавна вече не се вълнувам от автомбили
- отдавна не се вълнувам от автомобилните саморемонти
Още от тука си изтървал вълната. Пък сега подгревни свещи, нагревател .... Алтернатора требе да е съобразен с мощностите дето трябва да захранва, а не като бившо дръто Пежо 305, дека не е мислено да свети денонощно.
Видох на БМВ старт стоп система - гаси двигателя на място, да ама по некое време го пали, че нещо требе да зареди разряда от акумулатора. Мноо умни станаа колите и не моем да им фатам мисълта :-D
Обаче в БМВ-тата има един модул към клемата на акумулатора свързан с компа. И вероятно този модул е ампермер, който със замисъл да следи, ко влиза и ко излиза от акумулатора, а не само по напрежението да се съди за заряда :roll:
preslav - майстор
чет фев 13, 2020 6:45 amkozl написа:
ср фев 12, 2020 6:36 pmpreslav написа:
Малко предисловие:
- отдавна вече не се вълнувам от автомбили
- отдавна не се вълнувам от автомобилните саморемонти
Още от тука си изтървал вълната. Пък сега подгревни свещи, нагревател .... Алтернатора требе да е съобразен с мощностите дето трябва да захранва, а не като бившо дръто Пежо 305, дека не е мислено да свети денонощно.
Видох на БМВ старт стоп система - гаси двигателя на място, да ама по некое време го пали, че нещо требе да зареди разряда от акумулатора. Мноо умни станаа колите и не моем да им фатам мисълта :-D
Обаче в БМВ-тата има един модул към клемата на акумулатора свързан с компа. И вероятно този модул е ампермер, който със замисъл да следи, ко влиза и ко излиза от акумулатора, а не само по напрежението да се съди за заряда :roll:
Малко неточно съм се изразил - не се вълнувам от марки, модели и модификации, не се занимавам със саморемонти, но обичам да съм подготвен отивайки на майстор, интересни са ми новите технически решения, не само по двигател и ел. оборудване.
Връзка между алтернатора и ЕБУ (ECU) на автомобила има не само при БеМеВе-тата - виждал съм такива системи и при Пежо, а и не само. Вече не помня какво следеше "мозъкът" на колата, но определено не е ток. Иначе си прав, че алтернаторът би трябвало да е съобразен с консуматорите, ама очевидно не е - разчита се на редовното каране и то не по 10-20 километра на ден или един път седмично на 25 километра с мотиките в багажника.
VLADO66 - майстор
Preslav,малките разстояния и голямата консумация са ти съсипали акумулатора.Скоро си купих Берга и останах бая учуден, след като при положение че двигателя ми е 1600 кубика бензин, по каталог трябваше да сложа 74ѝ/ч с 630А пусков ток, ачик като на дизел.Мислех си, че до бачкането няма да се зарежда-12км. но да чукна на дърво пали като първия ден, когато го купих/не съм го зареждал допълнително.Поразрових се в сайта на производителя и там за моя акумулатор беше написано, че се произвежда по технологията Са 100/какво значи, не знам/, а също така, че максималния ток на заряд трябва да е 14.8V.
В автомобилите със старт стоп система се ползват различни акумулатори AGM , и които са бая цифра.

Тема "За Ca-Ca акумулаторите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: