• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 95
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
Благодаря за подробната информация.
Ще поръчвам и аз такова легло или ще купя само PEI и нагревател от Алито тъй като преди време купих една плоча
лят твърд алуминии 230х230 мм. и 8 мм дебела. Единственото което ме е спирало досега за това е,че на
такава масивна плоча ще и трябва доста врме за да се охлади и да може да се махне модела а през това време
принтера де факто не може да се ползва.
На последния принтер Voron v.1.6 който на етап окабеляване ще използвам 32 битова електроника с
дънна платка SKR v.1.3 и някакъв модел на тринамик. Спрял съм се на TMC2208 V3.0 или 09 ,като версията
мисля,че е на платката отколкото на чипа но пък са най евтините. Досега не съм ползвал такива и нямам опит с тях.
Ти как работиш с TPU-то? Като гледам снимките си с боуден екструдер.Аз опитах но нищо хубаво не се получи въпреки,
че боуден тръбата при мен е сравнително къса - около 40 см.
Затова се ориентирах към тези директ драйв екструдери за да избягам от боудена и да няма проблем с различните филаменти.
Поздрави
batrado - специалист
ср мар 04, 2020 9:37 pmSTEPER написа:
Благодаря за подробната информация.
Ще поръчвам и аз такова легло или ще купя само PEI и нагревател от Алито тъй като преди време купих една плоча
лят твърд алуминии 230х230 мм. и 8 мм дебела. Единственото което ме е спирало досега за това е,че на
такава масивна плоча ще и трябва доста врме за да се охлади и да може да се махне модела а през това време
принтера де факто не може да се ползва.
На последния принтер Voron v.1.6 който на етап окабеляване ще използвам 32 битова електроника с
дънна платка SKR v.1.3 и някакъв модел на тринамик. Спрял съм се на TMC2208 V3.0 или 09 ,като версията
мисля,че е на платката отколкото на чипа но пък са най евтините. Досега не съм ползвал такива и нямам опит с тях.
Ти как работиш с TPU-то? Като гледам снимките си с боуден екструдер.Аз опитах но нищо хубаво не се получи въпреки,
че боуден тръбата при мен е сравнително къса - около 40 см.
Затова се ориентирах към тези директ драйв екструдери за да избягам от боудена и да няма проблем с различните филаменти.
Поздрави
Привет STEPER относно платката аз ползвам BIGTREETECH SKR V1.3 + TMC2130 SPI драйвери. От около година съм с тази конфигурация и съм много доволен. Драйверите съм ги настроил на 64 микростъпки. Поръчах ги заедно от алито и пристигнаха директно асемблирани само трябваше софтурено да се настрои Marlin-a. Евала на китайците пуснали са и клипче как да се конфигурира контролера и драйверите https://www.youtube.com/watch?spm=a2g0o ... YHpw&t=77s. BIGTREETECH имат и страница в github https://github.com/bigtreetech, където има доста инфо за различните контролери, настройване и техническа документация.
За новият принтер ще ползвам този контролер BIGTREETECH-SKR-PRO-V1.1 + TMC2130 SPI. Нямам спомен защо избрах SPI варианта на драйверите. За тези със серийната комуникация нямам наблюдения.

Относно печата с TPU тук когато се настрои правилно темепратурата и се изключи рetraction-a нещата се получават. Преди ползвах една моя разработка на екструдер но тя беше с месингово зъбно колело и в един момент след около 2-3 години зъбите се изрониха. Когато го разглобих видях, че целият беше в медна прах. Сега съм с китайска версия на BMG Dual Drive екструдер. Предимствата са, че съвсем леко притиска филамента от двете страни, което е голям плюс. Моят вариант притисква само от едната и така назъбва малко филамента но нямах особенни ядове с това.
При мен боуден тръбата е към 80см. Друго нещо, което ползвам е изрязано парче от домакинска гъба хванато със свинска опашка за да чисти филамента,който отива към екструдера, от прах и болкуци. На снимките с кутията се вижда това филтърче.
Ако трябват някакви конкретни настройки за печат с TPU ще помагам. Аз ползвам Simpilfy3D но не мисля, че ще има кой знае каква разлика.

Ето няколко снимки на гуми печатани с TPU и джанти от PETG, като това е с dual drive екструдера. Джантите са с диаметър 50мм. малките са 10мм. високи а голямата е 25мм. висока. При голямата грайферите се получиха 3мм., което не е ок за печат във въздуха без поддръжка. Малките са с грайфери 1,5мм. и се получиха супер. Това са тестови модели за една количка и тепърва има да се поработи още малко върху дизайна.
Прикачен файл:
2020-02-27 07.19.14.jpg
Прикачен файл:
2020-02-27 07.19.18.jpg
Прикачен файл:
2020-03-05 06.33.59.jpg
Прикачен файл:
2020-03-05 06.34.09.jpg
batrado - специалист
Ето нещо интересно една стойка за знаме, която съм модифицирал. Основата е с размери 150х200мм. Печата е с PETG и отне към 16 часа. Отвора е за знаме с квадратна дръжка 10х10мм. Самият отвор е малко по-малък за да може да изпили дървото за да влезе много плътно.
Прикачен файл:
Copy of Witcher Medallion _ Tremendous Kup-Gaaris.zip
(42.71 KиБ) Свален 47 пъти

Прикачен файл:
2020-02-28 07.29.53.jpg
Прикачен файл:
2020-02-28 07.29.49.jpg
Прикачен файл:
2020-02-27 16.54.59.jpg
Прикачен файл:
2020-02-27 16.54.53.jpg
Последна промяна от batrado на чет мар 05, 2020 10:26 am, променено общо 1 път.
batrado - специалист
ср мар 04, 2020 9:37 pmSTEPER написа:
Единственото което ме е спирало досега за това е,че на
такава масивна плоча ще и трябва доста врме за да се охлади и да може да се махне модела а през това време
принтера де факто не може да се ползва.
Това наистина е проблем голямата и дебела плоча бавно се нагрява и още по-бавно изстива. При мен за да достигне 100 градуса и трябват 10-а минути. А за охлаждането си имам един трик ;) Понеже принтерът ми не е затворен след печат ако ми трябва бързо да махна детайла слагам един вентилатор подобен на този https://bauhaus.bg/nastolen-ventilator-proklima/p/17352 и точно за няколко минути се охлажда до 30-на градуса. За всеки случай напръсквам леглото с 50/50 вода и изопропанол това е да не се повреди самото PEI покритие.
STEPER - специалист
Здравей batrado,
Не може човек да не БЛАГОДАРИ за такава и толкова изчерпателна информация.
Като чета имам чувството,че сме се движили в една посока.Моята BIGTREETECH SKR V1.3
заедно с TFT LCD 2.8 инча я купих преди година и нещо но я запазих за някакъв по-подходящ принтер
какъвто се оказва Voron v.1.6. Ползвам го вече повече от половин година и с класическата електроника
RAMPS 1.4,драйвери А4988 и добрата стара Ардуино 2560 се показа повече от добре.Затова направих и
втория който е на етап окабеляване.Все пак за да завърша проекта ще поръчам TMC2208.
Този принтер ще ми бъде първият с 32 битова електроника.
За TPU определено не съм се сетил да изключа ретракта и сигурно нещата ще се получат.Ще използвам тези температури
за които беше писал преди - "TPU на 80 градуса и после на 70 градуса."За резултата ще пиша.
Тук искам да попитам дали използваш някакъв определен филамент за подръжка или само това което
предлага слайсера.
По отношение на подръжката има съществена разлика между Simpilfy3D и Slic3R който ползвам аз.
Не че не съм ползвал Simpilfy3D за някои по сложни модели изискващи опрделена подръжка.
Такива се оказаха едни египетски фигури за шах които правих миналата година и които при височина на слоя 0.1
ми излезна по 3 часа печат на фигура.Но пък се получиха перфектно.
Голям недостатък на Slic3R е това,че не позволява ръчно премахване на подръжка там където принтера
може да се справи сам. Да се надяваме,че това може да се промени в някои следващи издания.
При мен за филтър служи едно парче от някакъв твърд дунапрен който използват много китайците за
опаковка вместо стиропор.Не знам как се казва но филамента направо минава през него преди да влезне в
екструдера.И така при смяна на цвета той си остава на ролката за следващо ползване.
Тук искам да отбележи и нещо друго което наскоро видях в едни клипове на YouTube. Използването на
някакво масло /олио/ което се капва на дунапрен и намаслява филамента преди да поеме в екструдера.
Оставам с впечатлението,че това се използва за премахване на нагара в дюзата и за по плътно екструдиране
или както се казава "да върви по масло"
Но все пак маслото трябва да е финно и да издържа на висока темепратура каквото е може би битовото олио.
Стойката за знамето ми харесва за което Благодаря.Ще я запаза и някой ден със сигурност ще я направя
Поздрави
batrado - специалист
Привет STEPER,
това за използване на масло за първи път го разбирам от теб. Но тук веднага се сещам за два елемета, които в началото ми създаваха проблем. Това са тефлоновата тръба и thermal heat breaker-a (това нямам идея как може да се преведе, въпросният елемент който свързва филамента и топящата глава). Аз ползвам титаниеви такива, подобно на тези https://www.aliexpress.com/item/3288499 ... 4c4dIBIsxv. Сега до колко са титаниеви е друга дума но определено има разлика. Относно тефлоновата тръбичка аз ползвам такава с вътрешен диаметър 1,9мм.
Що се отнася до подръжката ако може я избягвам. А самата подръжка е с филамента, с който се печата. Колкото и да го хвалят S3D-то не е чак толкова велик с подръжките, освен ако не е само от основата към детайла. А TPU и подръжка за мен е кошмар. Ето още няколко снимки на гумите, където се виждат дефектите от използването на подръжка.
Средната гума е с подръжка другите две са без.

Прикачен файл:
2020-03-05 21.20.05.jpg
Прикачен файл:
2020-03-05 21.20.14.jpg
2020-03-05 21.20.14.jpg (89.55 KиБ) Видяна 1917 пъти
Прикачен файл:
2020-03-05 21.19.43.jpg





Ето и един печат на плъх, който е без подръжка и с 0% запълване, като самите стени са с по 4 слоя от 0.5мм, т.е. към 2 мм дебелина

Прикачен файл

2020-01-24 11.57.58.jpg
STEPER - специалист
Здравей batrado,
Погледни тук.
Самият аз много не разбрах :?:







This has made MK3 printing life a lot better. A simple clothespin and paper towel or cloth
with a drop of oil clipped onto the filament keeps things from jamming up on my MK3.
I have been using it many months with out any problems.
Превод с Gogle
Това направи живота ми при печата с MK3 много по-добър.
Една обикновена кърпа от хартия или кърпа с капка масло,
закрепена върху филамента, предпазва нещата от засядане на MK3.
Използвам го много месеци без проблеми.

Поздрави
STEPER - специалист
Дюза закалена стомана 500 градуса

https://aliexpress.ru/item/400031241879 ... hweb201603_

Прикачен файл

Дюза.jpg
Дюза.jpg (44.73 KиБ) Видяна 1899 пъти
batrado - специалист
пет мар 06, 2020 12:22 amSTEPER написа:
Здравей batrado,
Погледни тук.
Самият аз много не разбрах :?:







This has made MK3 printing life a lot better. A simple clothespin and paper towel or cloth
with a drop of oil clipped onto the filament keeps things from jamming up on my MK3.
I have been using it many months with out any problems.
Превод с Gogle
Това направи живота ми при печата с MK3 много по-добър.
Една обикновена кърпа от хартия или кърпа с капка масло,
закрепена върху филамента, предпазва нещата от засядане на MK3.
Използвам го много месеци без проблеми.

Поздрави
Привет STEPER,
това с маслото не ми се струва много добре. Ако се стигне до такава ситуация трябва се търси къде е проблемът: запушена или надрана дюза, кофти тефлонова тръба, проблем с вентилатора на охладителя, лошо нагряване на дюзата, проблем с калибрирането на екструдера.
batrado - специалист
пет мар 06, 2020 10:39 amSTEPER написа:
Дюза закалена стомана 500 градуса

https://aliexpress.ru/item/400031241879 ... hweb201603_
Привет STEPER,
за тези стоманените дюзи нямаше много добри отзиви. Copper plated варианта беше по-добра алтернатива. А можеби едни от най-добрите, това са рубините дюзи, примерно такава:
https://www.aliexpress.com/item/4000011 ... web201603_

Но цената им е доста висока дори и за китайският вариант.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 95

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: