• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
ZMeyGorianin - майстор
Акумулатора е чисто нов - вчера го монтирах. Интересното е, че със стария лампата гаснеше след форсиране. Чакам да спре дъжда и ще свалям алтернатора.
kr1100 - майстор
нед май 03, 2020 7:58 amZMeyGorianin написа:
Акумулатора е чисто нов - вчера го монтирах. Интересното е, че със стария лампата гаснеше след форсиране.
Диоден блок . Някой диод е пикнал или има лоша връзка.Оттам някоя от фазите я няма или се появява при форсаж.
Най-лесно е проверката с осцилоскоп без демонтаж на алтернатора.
При неизправен го има това със загасване на лампата при форсиране.
На алтернатора не беше ли закачена и помпата ?
ZMeyGorianin - майстор
Ако питаш за вакуум помпата - да закачена беше.
preslav - майстор
Започни с проверката на най-дребните неща, а именно четки и колекторни пръстени. Ако се окаже, че проблемът е в четките ще трябва да почистиш внимателно всички места, на които интегралният регулатор контактува с "динамото" - имал съм случаи, в които образувалата се патина (с годините) не позволява на новия регулатор да работи коректно. По-тежките варианти няма да коментирам, но всичко се ремонтира.
kuger - майстор
От опит - четките се вкопават в пръстените, нужен е стругар. Ако го няма този проблем, остават другите два - износени четки или прецакал се регулатор. Има и тривиални проблеми, лош контакт в някоя клема, изгоряла индикаторна лампа в таблото.Това, като изгорял изправител, изгоряла намотка са проблеми доста редки.
Лошата маса /-/ също не е за изхвърляне. Не на последно място е да се проверят връзките м/у алтернатор и акумулатор.
Това е от опита ми. Може и да съм пропуснал нещо, ама, моля за извинение, одъртявам яко :-D
vlax - майстор
нед май 03, 2020 1:01 pmkuger написа:
.....моля за извинение, одъртявам яко :-D
Извинен си,не само ти одъртяваш. :-D
:partyman:
kr1100 - майстор
на това кинефно решение при Фордо - или замацан колектор или диоден блок.
Това за вкопаване на колектора е за милионници.Все пак по времето на този Фордо не са пестили от мед.
Ама и да си провери всички връзки на масите по дЖелязото, че на тия години вс. е в ръжда. Както и +совите връзки и най-вече в кербованите накрайници.
ZMeyGorianin - майстор
Още вали и съм на стартова позиция - не се бачка с чадър :sad: Това, че дава 10,5 В диртектно на изводите на алтернатора при различни обороти може ли да ме насочи към проблема?
MamaMy - майстор
Да. Не зарежда и е паднал новия акумулатор. Ако на клемите на Ак. дава повече, значи имаш лоша връзка. Остава да мериш на кръст. + на Ак. - на алтернатора и после на обратното - на Ак. + на алтернатора. Така установяваш в кой кабел е лошата връзка. Ако е в + гледаш кербовките на всички обувки и клеми. Ако е в - гледаш меките връзки между мотора и купето, между мотора и алтернатора. Няма никакво гадаене, хвърляне на боб или диагностика по симптоми. Всичко е мерене и логика.
preslav - майстор
По някакъв далечен спомен 10.5V на изхода на алтернатора е точно един липсващ изправителен диод - най-често тази картинка се случва ако даваш ток с кабели на някой друг закъсал.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Алтернатора не зарежда.." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: