Би трябвало защитата да е в батерията. Поне ако са разумни така ще го направят.
пет май 15, 2020 3:28 pmVirtex написа: Би трябвало защитата да е в батерията. Поне ако са разумни така ще го направят.
kozl написа:Passa написа:Цитат:съб ное 30, 2019 12:39 pmPassa написа:Аз се спънах в такъв проблем по замяна на елементи и то от една Лидълска на друга Лидълска батерия. Вероятно прегрях платките, защото разпоих пакетите, които бяха конструктивно напълно еднакви с разлика във вида на батериите в пакета. След повторно запояване нито едната , нито другата батерия се зареждат. А може би основната ми грешка е, че разпоих термисторите, залепени за пакетите от платките без да ги шунтирам и по този начин съм повредил елемент от електронната схема, който командва транзистора за зареждането.
Да питам какво в крайна сметка мери зарядното на литиевата батерия на верта. Вътрешното съпротивление или друго.
Първата батерия която не искаше да я зарежда и и смених клетките я показваше заредена на индикацията си. Зарядното отказа да я зарежда и не я отчиташе изобщо като товар- диода си стоеше на зелено.
Явно се срина по ток- верта не се въртеше с нея.
Сега на този верт дето гръмна пускатела батерията се разреди до червено и не иска и нея да я зарежда. Клетките ли заминаха или е електрониката ?
Преди това я зареди чак когато стана в червеното и беше 20,4 волта.
Ако я сложа на зарядно за акумулатор 24в за малко дали ще цъфне електрониката и или изобщо няма да я зареди ?
По въпроса какво следи зарядното, ами ако нещо се следи то е в платката на батерията. При по-стария модел на платката има мощен транзистор, който прекъсва заряда при заредени елементи или повишена Т и мощни транзистори, които прекъсват захранването към винтовръта. При по-новия "Х" модел нема мощни транзистори на платка батерия. Обаче транзистор де прекъсва заряда е в зарядното
А къде са тези мосфети де пазят от превишен ток и прекъсват захранването на винтовръта при падане на напрежението на кой да е елемент от пакета Може би в новата серия винтовръти или може и без тех.