• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 306
Нека намерим най-тънките цени.
Virtex - майстор
Би трябвало защитата да е в батерията. Поне ако са разумни така ще го направят.
kozl - майстор
пет май 15, 2020 3:28 pmVirtex написа:
Би трябвало защитата да е в батерията. Поне ако са разумни така ще го направят.
kozl написа:
Passa написа:
Цитат:съб ное 30, 2019 12:39 pmPassa написа:
Да питам какво в крайна сметка мери зарядното на литиевата батерия на верта. Вътрешното съпротивление или друго.
Първата батерия която не искаше да я зарежда и и смених клетките я показваше заредена на индикацията си. Зарядното отказа да я зарежда и не я отчиташе изобщо като товар- диода си стоеше на зелено.
Явно се срина по ток- верта не се въртеше с нея.
Сега на този верт дето гръмна пускатела батерията се разреди до червено и не иска и нея да я зарежда. Клетките ли заминаха или е електрониката ?
Преди това я зареди чак когато стана в червеното и беше 20,4 волта.
Ако я сложа на зарядно за акумулатор 24в за малко дали ще цъфне електрониката и или изобщо няма да я зареди ?
Аз се спънах в такъв проблем по замяна на елементи и то от една Лидълска на друга Лидълска батерия. Вероятно прегрях платките, защото разпоих пакетите, които бяха конструктивно напълно еднакви с разлика във вида на батериите в пакета. След повторно запояване нито едната , нито другата батерия се зареждат. А може би основната ми грешка е, че разпоих термисторите, залепени за пакетите от платките без да ги шунтирам и по този начин съм повредил елемент от електронната схема, който командва транзистора за зареждането.
По въпроса какво следи зарядното, ами ако нещо се следи то е в платката на батерията. При по-стария модел на платката има мощен транзистор, който прекъсва заряда при заредени елементи или повишена Т и мощни транзистори, които прекъсват захранването към винтовръта. При по-новия "Х" модел нема мощни транзистори на платка батерия. Обаче транзистор де прекъсва заряда е в зарядното :shock:
А къде са тези мосфети де пазят от превишен ток и прекъсват захранването на винтовръта при падане на напрежението на кой да е елемент от пакета :? Може би в новата серия винтовръти или може и без тех.
Passa - специалист
пет май 15, 2020 2:08 pmkozl написа:
чет май 14, 2020 7:33 pmPassa написа:
Каква беше цената на батерия Х20 със зарядно ? Върти ми се 45 лева. А имаше и 4 а/ч без зарядно, но беше по скъпа мисля.

Накрая стигнах до извода че е по лесно да променя слота на старият ударен верт които го имам в три екземпляра и да става на Х20 батериите. Така ще направя и с флекса от Лидл Де. С малко мастраф се получават нещата. При смяна на клетките в батерията не е ясно дали ще се получи.

Голямото зарядно само в комплект с гайковерта ли върви ?
Аз я купих със зарядното за 60 пари. Обаче купчини стояха доста та мое да са ги преоценили. А от "Бушона" си купих батерия за 40 лв с 1 месец граранция. Аме беше преди повече от година.
А а с тази преработка като се изхаби батерията какво я пази от преразреждане?
Верта е чист консуматор. В него влизат само + и -. Когато батерията се изтощи -Шибаната електроника и тъпите чипове я изключват. В резултат дори след замяна на клетките нещата не се оправят. Една платка реши ли че клетките не стават - и АЕЦ да се запои вътре е все едно.

Всичко става между платката на клетките в батерията и зарядното. И платката решава кога една батерия да умре завинаги. Това е големият недостатък на тези батерии. Докато електрониката им позволява да се зареждат има яко ток, но после изведнъж кранчето секва завинаги......
kozl - майстор
пет май 15, 2020 9:55 pmPassa написа:
пет май 15, 2020 2:08 pmkozl написа:
чет май 14, 2020 7:33 pmPassa написа:
Накрая стигнах до извода че е по лесно да променя слота на старият ударен верт които го имам в три екземпляра и да става на Х20 батериите. Така ще направя и с флекса от Лидл Де. С малко мастраф се получават нещата. При смяна на клетките в батерията не е ясно дали ще се получи.
А а с тази преработка като се изхаби батерията какво я пази от преразреждане?
Верта е чист консуматор. В него влизат само + и -. Когато батерията се изтощи -Шибаната електроника и тъпите чипове я изключват. В резултат дори след замяна на клетките нещата не се оправят. Една платка реши ли че клетките не стават - и АЕЦ да се запои вътре е все едно.
Всичко става между платката на клетките в батерията и зарядното. И платката решава кога една батерия да умре завинаги. Това е големият недостатък на тези батерии. Докато електрониката им позволява да се зареждат има яко ток, но после изведнъж кранчето секва завинаги......
Явно не си прочел предния ми пост. В тези "Х20" батерии няма ограничителни елементи (мощни транзистори), които да прекъсват веригата към елементите и те са директно изведени на буксата. Така че "шибаната електроника" дето пишеш, все едно я няма. От презаряд на елементите защитата е в зарядното с транзистор, който спира заряда. Напрежението на елементите се следи от електрониката на платката при батерията, а от там по пин "D" се предават логчески информационен сигнал към зарядното, което командва заряда.
Относно разряда няма елементи на платката, които да огроничават тока или да прекъсват веригата към елементите при спад на напрежението. Така тези батерии с преработена букса към старата версия винтоверти, няма да спират отведнъж, а постепенно, като ще намалява въртящия момент на винтоверта до източване на елементите.
А каква е вредата към елементите от преразряд и защо се прави защита от преразряд, нека друг да обясни.
Та с всичко писано те подсещам, че с тази преработка елементите не са защитени от преразряд.
Passa - специалист
съб май 16, 2020 3:23 amkozl написа:
пет май 15, 2020 9:55 pmPassa написа:
пет май 15, 2020 2:08 pmkozl написа:

А а с тази преработка като се изхаби батерията какво я пази от преразреждане?
Верта е чист консуматор. В него влизат само + и -. Когато батерията се изтощи -Шибаната електроника и тъпите чипове я изключват. В резултат дори след замяна на клетките нещата не се оправят. Една платка реши ли че клетките не стават - и АЕЦ да се запои вътре е все едно.
Всичко става между платката на клетките в батерията и зарядното. И платката решава кога една батерия да умре завинаги. Това е големият недостатък на тези батерии. Докато електрониката им позволява да се зареждат има яко ток, но после изведнъж кранчето секва завинаги......
Явно не си прочел предния ми пост. В тези "Х20" батерии няма ограничителни елементи (мощни транзистори), които да прекъсват веригата към елементите и те са директно изведени на буксата. Така че "шибаната електроника" дето пишеш, все едно я няма. От презаряд на елементите защитата е в зарядното с транзистор, който спира заряда. Напрежението на елементите се следи от електрониката на платката при батерията, а от там по пин "D" се предават логчески информационен сигнал към зарядното, което командва заряда.
Относно разряда няма елементи на платката, които да огроничават тока или да прекъсват веригата към елементите при спад на напрежението. Така тези батерии с преработена букса към старата версия винтоверти, няма да спират отведнъж, а постепенно, като ще намалява въртящия момент на винтоверта до източване на елементите.
А каква е вредата към елементите от преразряд и защо се прави защита от преразряд, нека друг да обясни.
Та с всичко писано те подсещам, че с тази преработка елементите не са защитени от преразряд.
Чел съм го, но не съм го осмислил.
Действително сега като погледнах флекса на батерия през отворите за вентилация и видях че има платка с електроника на гърба на буксата му. Явно там са ограничителните транзистори.
Варианта е да си намеря от някъде такава букса с електроника и да я заменя на вертовете.

В батериите действително няма транзистори.

Ще трябва да следя индикацията при натоварена работа с вертовете и да зареждам батериите по често за да не стигат до пре-разредено състояние при което зарядното ще откаже да ги зарежда. Хубавото е че поне ги има в магазина......... :)

Единственият проблем е да се внимава да не прегреят, но те вътре имат термодатчик който ще ги изключи тогава. :!:
Така че мисля че просто трябва да се следят при работа да не се преразредят, което се усеща от скоростта на ротора и индикацията на батерията.

Мерси че ме подсети да си имам едно на ум и да селда това ! :partyman:

Едит:
Да не забравяме че когато се взриви пусковият ключ на старият верт с него се прецака и батерията- беше се пре-разредила и зарядното отказа да я зарежда въпреки многото транзистори вътре. Така че и те не успяха да я запазят........
kozl - майстор
На моя батерия се изтощи 1 елемент и заради него захранването се прекъсваше към верта доста преди другите елементи да са достигнали минимално контролирано напрежение.
Купих 1 със зарядно от "Х20" батареите и подмених елементите на нова и стара версия 20. И прецаках и двете батерии. Не се зареждат и двете, а на старата версия се прецака и защитата от презареждане. Обаче аз още я ползвам като зареждам елемент по елемент със зарядно USB от външна батерия за телефон.
Andri01 - майстор
Някой знае ли сервиза на "Grizzly Tools" към Лидл ? Оказа се,че "Бушона" не ги сирвизират тези машинки,въпреки ,че са Parkside :(
nikolson - майстор
нед май 17, 2020 8:22 amAndri01 написа:
Някой знае ли сервиза на "Grizzly Tools" към Лидл ? Оказа се,че "Бушона" не ги сирвизират тези машинки,въпреки ,че са Parkside :(
Гледам, преди години Митко е писал за Герман :? viewtopic.php?f=57&t=31089&start=1350
Най-добре Лидъл да питаш.
Andri01 - майстор
То и аз намерих нещо: "Екопродукт" / от Митко/. Гледах им сайта,но нищо не пишат за Гризли. Чакам да стане понеделник и ще пиша на Лидл -София.
Passa - специалист
нед май 17, 2020 8:22 amAndri01 написа:
Някой знае ли сервиза на "Grizzly Tools" към Лидл ? Оказа се,че "Бушона" не ги сирвизират тези машинки,въпреки ,че са Parkside :(
Ма те Бушона верно ли сервизирали на Парксайт машините :lol: ............. сервизират като продават нови батерии. :wink:

Единствено до тук съм чувал че Гризли заменя гаранционно счупените механизми за обтягане на веригата на ел резачката. Другите ремонти са просто митове. А точно Бушона не можах да разбера защо са го набедили че е "сервиз" като там единствено се продават батерии за машините на Компернас. Аз други части не съм чувал да продават, камоли да ремонтират нещо.
Резервен пусков ключ за старият ударен верт си купих от Спарки примерно и то за 12 волта с извод за +са към диода. Влиза идеално на леглото и е същият по форма и отпред. Едиствено лостчето за превключване на посоката е по дълго, но това се преправя.
Батерии за старият верт не предлагат !!! Прави сметка за какъв "сервиз" става на въпрос.
На Гризли има флекс от Лидл Де с 2,5 А батерия и Импакт с 1,5 А батерия. Вероятно в Гризли няма да намеря и 1,5А батерията понеже е от стар модел. Добре че клетките са по различни от на другите батерии и за сега държат. Сигурно и тях ще ги преправя за Х20.

Едит: Виж в книжката за телефон на сервиза на Гризли. И в нета има ПДФи с инструкциите на уредите на Лидл.


нед май 17, 2020 7:04 amkozl написа:
На моя батерия се изтощи 1 елемент и заради него захранването се прекъсваше към верта доста преди другите елементи да са достигнали минимално контролирано напрежение.
Купих 1 със зарядно от "Х20" батареите и подмених елементите на нова и стара версия 20. И прецаках и двете батерии. Не се зареждат и двете, а на старата версия се прецака и защитата от презареждане. Обаче аз още я ползвам като зареждам елемент по елемент със зарядно USB от външна батерия за телефон.
И ти си играеш като мене.
Опита ми показа същото- пипнеш ли вече отказала батерия тя или става временно и пак спира да я зарежда. Смених с Панасоници едната и я държеше заредена на минимума- около 17,5 волта или 3,5 волта на клетка. Накрая спря да я зарежда. На другата сложих Самсунзи. Първоначално всичко беше ок и се зареждаше нормално. Но след няколко седмици всички елементи бяха се скапали до 0та. Как го направи това тая шибана електроника не разбрах. За тоя и казвам че е Шибана.

Ето защо преправих слота на вертовете.
А това да зареждам елемент по елемент за мене е непрактично. Незнам как ги вадиш от батерията за да ги зареждаш по единично........ :?
Иначе и аз има такова зарядно за единични клетки и ги зареждам като ги извадя от батериите ако не са скапани.

Имай в предвид че тая електроника следи вероятно и разрядният ток от клетките и ако той не е достатъчен електрониката счита че батерията не е читава. А когато ти зареждаш по отделно клетките - тогава зарядното я зарежда без оглед на състоянието на клетката от към възможности за разрядният ток. Гледа само напрежението и вътрешното съпротивление.
За тия машини се искат токове на разряд от по 20 ампера и там е ключа от бараката.....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 306

Тема "Промоция в Lidl на инструменти, уреди и техника - 7" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: