Гледам в тази тема разни знайни и незнайни герои били чували или виждали това онова...
Е, аз съм го работил. До преди 20 години сменях клетки на акумулатори и отливах клеми. Заварявах с акумулатори и какви ли не още свинщини. А по самата тема, няма никакъв проблем в една кола да се зарежда втори акумулатор. Дори в акумулаторното съм зареждал по 10 едновременно вързани в паралел. Проблеми никакви. Които стават си се зареждат, които не стават си остават незаредени. Номера е, че ставащите поддържат напрежението на заряд по-ниско от заминалите. Тези които са сулфатизирали искат по-високо напрежение за зареждане и при такова връзване остават недозаредени.
Относно отливането на клеми не е никаква философия. Някъде ми се търкалят още клещи за отливане на клеми. Когато не съм имал такива гъдели отливах с парче издълбан с нож домашен сапун. След отрязване на остатъка от старата клема, в основата се пробива дупка 2,5мм и се навива дърводелска вида. Върху нея се нанизва калъпа и се налива с джезвето разтопено олово. Работа за 2 минути. На ден съм отливал по 10-тина клеми. И не съм толкова престарял. Става дума за поддръжка на автопарк от 60 автобуса всеки с по два акумулатора. Шофьорите както всички знаят са особено неуправляемо племе което беше способно да бастиса всички налични акумулатори за един ден. Дори пред очите ми взривиха два чисто нови акумулатора по 200Ач. Не знаели, че при заварки с електрожен по купето акумулаторите се разкачат. Докато ги видя и им викна и ме снабдиха с няколко резервни клетки за подмяна. Шефа естествено си им ги удържа от заплата, а мен ме гледаха на кръв чак докато напуснах. Мислеха си, че нарочно съм ги натопил.
Е, аз съм го работил. До преди 20 години сменях клетки на акумулатори и отливах клеми. Заварявах с акумулатори и какви ли не още свинщини. А по самата тема, няма никакъв проблем в една кола да се зарежда втори акумулатор. Дори в акумулаторното съм зареждал по 10 едновременно вързани в паралел. Проблеми никакви. Които стават си се зареждат, които не стават си остават незаредени. Номера е, че ставащите поддържат напрежението на заряд по-ниско от заминалите. Тези които са сулфатизирали искат по-високо напрежение за зареждане и при такова връзване остават недозаредени.
Относно отливането на клеми не е никаква философия. Някъде ми се търкалят още клещи за отливане на клеми. Когато не съм имал такива гъдели отливах с парче издълбан с нож домашен сапун. След отрязване на остатъка от старата клема, в основата се пробива дупка 2,5мм и се навива дърводелска вида. Върху нея се нанизва калъпа и се налива с джезвето разтопено олово. Работа за 2 минути. На ден съм отливал по 10-тина клеми. И не съм толкова престарял. Става дума за поддръжка на автопарк от 60 автобуса всеки с по два акумулатора. Шофьорите както всички знаят са особено неуправляемо племе което беше способно да бастиса всички налични акумулатори за един ден. Дори пред очите ми взривиха два чисто нови акумулатора по 200Ач. Не знаели, че при заварки с електрожен по купето акумулаторите се разкачат. Докато ги видя и им викна и ме снабдиха с няколко резервни клетки за подмяна. Шефа естествено си им ги удържа от заплата, а мен ме гледаха на кръв чак докато напуснах. Мислеха си, че нарочно съм ги натопил.