• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
tzetzo160 - специалист
Здравейте! Решил съм да направя преходник, с който да напасна Парксайдска 20в батерия към стар и с отдавна умряла батерия винтоверт. Самото рязане и пилене на преходник е ясно. Това което ме притеснява е, че лидълската батерия няма вградена защита от преразреждане. Защитата им е в самото боди на машинките им. Без такава защита мисля че има голяма вероятност, да съкратят много циклите на зареждане и като цяло батерията да се повреди много бързо. За целта мисля да вградя една платка предпазваща от преразреждане. BGN 3.68 22%OFF | XH-M609 DC 12V-36V 24V Voltage Protection Module Low voltage OverDischarge Battery Disconnect Protection Output 6-60V 6V-60V
https://a.aliexpress.com/_mqGCpRB. Схемата е батерия - платка - бодито. На колко волта трябва да настроя модула да изключва захранването. Самите елементи на лидълската батерия са 3.7в. Благодаря предварително за помощта!
hidrazin - майстор
чет яну 21, 2021 2:53 pmtzetzo160 написа:
Самите елементи на лидълската батерия са 3.7в.
На тези елементи минимума им е 3 волта.
Тази платка включена постоянно към батерията ще я изтощава.
Не е ясно китайското реле дали ще устиска на тока при при някое голямо натоварване и да залепне.
:partyman:
bai_bradyra - специалист
Тук съм направил клипче, как преработих моят винтоверт на Li on. Описал съм подробно и теорията :lol: . Не съм го измислил аз, повечетое взето от нет-а, а изпълнението си е мое. :supz:
Платката, която ползвах има защита от късо, презаряд, преразряд, претоварване. Защитата от претоварване стандартно на 100 А , но с премахване на съпротивления може да се намали
на 75, 50 и 25 А. Също така има и баланс на зареждането на отделните елементи. Мисля, че това е най - сполучливата платка за целта.Всичко е описано в клипа. Ще ти трябва и зарядно според това, колко волта ти е винтоверта. Старото за никелови батерии няма да ти върши работа. Дано да ти е от помощ.

tzetzo160 - специалист
Страхотно видео с обяснения и показване на отделните стъпки, много разбираемо и прегледно!
След твоето видео бих пробвал да направя една батерия собственоръчно, макар че запояването не ми е силата.
Сега обаче съм взел готова Парксайдска батерия 20в, 4 ач, която след твоето видео разбирам че се води 5S2P, като групираност на елементите.
Купих си и зарядно за Парксайдска батерия, така че ще я зареждам с него.
Винтовертът ми е същият като на клипа, който съм приложил. Свързването е директно от батерията към винтоверта. Но на практика с ползване на готова батерия без вграден bsm модул ще е има голям риск от преразряд и от скапване на един или няколко елемента. Има ли начин да добавя сравнително безболезнено, някаква защита от преразряд на тази батерия или към самото боди? Ако когато ползвам винтоверта, следя разряда по показанията на батерията (зелена, оранжева и червена светлинка) и спирам работа да кажем когато достигна оранжевата зона, дали би било достатъчно, за да предпази батерията от преразряд на някой от елементите или дори и в зелената зона, може някой елемент да се преразреди?
Извинявам се за глупавите въпроси, но за пръв път се сблъсквам с проблема и още трупам базови познания :)
bai_bradyra - специалист
Доколкото разбирам елементите ти са никел кадмиеви. Моите бяха заминали и затова ги замених. Според мен си събери нов пакет на Li on ( освен , ако не ти е съвсем нова парксайдската батерия и има още живот в нея) с тази или подобна bms и забравяш всичките си въпроси, за презаряд, дълбок разряд, късо и т.н. Това е решението, особенно , ако като мен ползваш винтоверта един път в месеца ( че и по-рядко) :lol:
kozl - майстор
Без да съм в играта, е не съвсем де :roll:
Та на теб ти е необходима защитата от Парксайдски винтоврът. Защото според мен парксайдската батерия изпраща кодирана информация до платката във винтовръта.
Тази платка дето си избрал не следи напрежението на всеки елемент, а на цялия пакет. Релето е надписано за 20А, но при индуктивен товар може да пропусне и повече. Т.е. както си писал няма елементи, които да ограничават тока. И както Хидразин писа, възможно е релето да залепне.
Добре беше някой да е пробвал вече и да пише що се случва, но това може и да си ти :roll:
Аз па се опитах да ползвам елементите на Х серията на Парксайд към предната версия. При разпояването и запояването на пакетите явно съм прегрял платките или някаква друга грешка съм направил, но повредих и двете платки и сега батериите не се зареждат с оригиналните зарядни. Зареждам ги ръчно елемент по елемент. На версията А се прецака и защитата от преразряд, но тя е на платката с пакета, а ти си купил варсия Х, дето защитата е във винтовръта.
Все пак питай в Бушона дали нямат платки и ако да каква е цената.
Имаше от обикновената серия импакти по 55 лв. без батерия. но не знам заслужава ли си инвестицията за да се извади платката :?
tzetzo160 - специалист
Батерията и зарядното ги купих чисто нови преди месец, точно с цел този проект. В нета правят подобни трансформации ( такава лидълска батерия към различни марки и видове бодита), но никаде не слагат допълнителни защити, а ги свързват директно, само преправят захвата. Вече инвестирах в батерията и зарядното, иначе ще пазя и оригиналната ,ако издухам новата лидълска, ще пробвам да събера една , както си показал на клипа - спорно е дали ще успея...
Винтоверта ще се ползва рядко, като освен да следя когато го ползвам да не пада под оранжевата индикация на изтощение, друго не ми остава.
Това за батериите тип А, не го знаех, ако намеря такава може би за такава трансформация ще е удачно ползването на такава, не на Х серията!
kozl - майстор
Са ми мина мисълта, че не знам колко ти е ценен инструмента, но ако вземеш импакта за 55 лв, то не само платката ами имаш и буксата за батерията. Режеш и пригаждаш :?
tzetzo160 - специалист
Ще ми е жал да разпарчетосам чисто нова машинка :(
Сега се сещам, че може би има вариант да пренесат карантията от лидълската батерия, в корубата на винтоверта. Но пак ще трябва зареждането да минава през лидълското зарядно.
tzetz009 - специалист
пет яну 22, 2021 8:13 amkozl написа:
......Аз па се опитах да ползвам елементите на Х серията на Парксайд към предната версия. При разпояването и запояването на пакетите явно съм прегрял платките или някаква друга грешка съм направил, но повредих и двете платки и сега батериите не се зареждат с оригиналните зарядни......
:? И аз прецаках миналата седмица съвсем чисто нова BMS платка за пет елемента и това няма от какво друго да е освен от дрехите ми в момента . Като нямам и не ползвам антистатична гривна - от какво да е друго ??? Уж работя прецизно ?! Статичното електричество убива наред като си с полиестерни дрехи и домашни чехли с дебела гума !!! Хем го знам , ама като Тома неверни и аз да се убедя по трудния начин че е така !

:partyman: :partyman: :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос относно преработка на батерия за винтоверт." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: