Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
пет сеп 24, 2021 8:18 pmspeka_rs написа:
Мойте знания се крепят на един файл, който много много отдавна беше публикувал Anton BM.
1. Правилния израз е "бил публикувал", "беше публикувал" означава, че си бил свидетел на публикуването, а твоето присъствие датира много, много по-късно
2. Колкото и информация да дава един файл, знанията, които дава не смятам за достатъчни за водене на лекции във всяка една тема в раздел "Отопление". Къде в тоя файл видя свързване на подово след радиатор, каквато схема напоследък рекламираш в няколко теми? Значи подово след радиатор 600х2000 не става, но след 600х1200 трябва да стане, купи си такъв! А 1000л буфер за пелетен котел, каквито препоръки чета вече в няколко теми, не е ли гавра с парите на хората? :)
3. Все пак те уважавам, че четеш много, попиваш информация и си напреднал неимоверно много спрямо датата на регистрация :wink:
ccvetanov95 - специалист
пет сеп 24, 2021 8:47 pmLazarGanev написа:
пет сеп 24, 2021 8:18 pmspeka_rs написа:
Мойте знания се крепят на един файл, който много много отдавна беше публикувал Anton BM.
1. Правилния израз е "бил публикувал", "беше публикувал" означава, че си бил свидетел на публикуването, а твоето присъствие датира много, много по-късно
2. Колкото и информация да дава един файл, знанията, които дава не смятам за достатъчни за водене на лекции във всяка една тема в раздел "Отопление". Къде в тоя файл видя свързване на подово след радиатор, каквато схема напоследък рекламираш в няколко теми? Значи подово след радиатор 600х2000 не става, но след 600х1200 трябва да стане, купи си такъв! А 1000л буфер за пелетен котел, каквито препоръки чета вече в няколко теми, не е ли гавра с парите на хората? :)
3. Все пак те уважавам, че четеш много, попиваш информация и си напреднал неимоверно много спрямо датата на регистрация :wink:
Ей ама си страшен, все пак те уважавам ... тъкно му намекваш, евала :supz: :supz:
speka_rs - майстор
пет сеп 24, 2021 8:47 pmLazarGanev написа:
1. Правилния израз е "бил публикувал", "беше публикувал" означава, че си бил свидетел на публикуването, а твоето присъствие датира много, много по-късно
2. Колкото и информация да дава един файл, знанията, които дава не смятам за достатъчни за водене на лекции във всяка една тема в раздел "Отопление". Къде в тоя файл видя свързване на подово след радиатор, каквато схема напоследък рекламираш в няколко теми? Значи подово след радиатор 600х2000 не става, но след 600х1200 трябва да стане, купи си такъв! А 1000л буфер за пелетен котел, каквито препоръки чета вече в няколко теми, не е ли гавра с парите на хората? :)
3. Все пак те уважавам, че четеш много, попиваш информация и си напреднал неимоверно много спрямо датата на регистрация :wink:
1. Лазаре от кога чета форума и от кога пиша в него са 2 различни неща.
2. Никъде в този файл няма публикувано, свързване на радиатор и подово последователно ( да ще се увеличи делта Т, но пък дебита ще падне, че танто за кукуриго). Не го рекламирам никъде това свързване просто казвам, че е възможно. Всеки иска система изпипана до последния детайл, ама не всеки може да си я позволи. Така съм и аз така си и ти.
Ти дискретно си замълча при какви параментри минават 13 кВт през тръба 20мм ППР.
Буфера от 1000 л го имам в моята система с пелетен котел 20 кВт и много по ми харесва как се държи от 500 л, с който бях в началото. Не знам какво наричаш подигравка с парите на хора, ама за разлика от повечето инсталатори първо се уча на моето, а след това коментирам и препоръчвам по форума.
3. Уважението си го показваш по странен начин, който не ти приляга нито на годините, нито на клиентите.

п.с. Както казах по-рано няма никакви грижи да ми кажеш къде греша, ама да обиждаш по този начин недей.
LazarGanev - "Велик майстор"
пет сеп 24, 2021 10:59 pmspeka_rs написа:
Ти дискретно си замълча при какви параментри минават 13 кВт през тръба 20мм ППР.
Няма проблеми да споделя експеримента, който съм правил преди 12-13 години. Опитната установка беше в реално жилище и още си съществува и работи - газов котел Теси, едноконтурен, 16кВт, с монтиран под него бойлер Теси 80л със серпентина (мо'ност на серпентината по каталог 13,8кВт), подвързана към котела с ППР ф20, стъклофибърна. Правя първоначален пуск на системата и настройки на котела. Помпата на котела по спомен е Grundfos 15/5 - 130. Газовият котел позволява да му се замерва моментната мощност чрез замерване на налягането на дюзите. Закачам микроманометъра на определения щуцер на газовия клапан и в реално време виждам как се променя мощността на котела. Логиката на управление на контролера я знам - котелът пали на 30-40% от мощността, започва да повишава към максимум и остава на максимума, докато го спре стаен термостат или датчика за бойлера. Може да модулира по стайна температура и по температура на водата. Бойлерът винаги е с приоритет. И в случая като пуснах котела, той първо тръгна да топли бойлера, пълен с вода от водопровода (да речем 15*С, не съм я мерил), като мощността му плавно започна да се покачва и от 5-6кВт започна да пълзи нагоре, като за десетина минути достигна пик 13кВт и плавно почна да намалява, тъй като бойлерът започна да се стопля, т.е. почна да намалява радиаторната мощност и котелът започна да модулира по температура на водата. Този кратък експеримент дава възможност за много изводи за човек, който може да анализира:
1. При тази комбинация котел-бойлер, тази тръба е напълно достатъчна. Тъй че и ф32 да се сложи, нищо няма да се промени, тъй като с ф20 сме постигнали максимума на серпентината и почти максимума на котела. Да - за бойлер с по-голяма серпентина, комбиниран с по-мощен котел и/или по-дълго трасе има смисъл от ф25, но в случая няма.
2. Ако тръбата беше ф25 нямаше да се стигне до по-голяма мощност на котела, защото има ограничение от серпентината.
3. Ако бойлерът беше със 17кВт серпентина и тръба ф25, то за момент по-малък от минута щях да видя мощност 16Вт (максималната на котела), след което щеше пак да почне модулация - аре нема нужда. Но не е сигурно дали и с ф20 нямаше да се стигне до по-голяма мощност - просто при тоя експеримент сме достигнали и максимума на серпентината.
Един прост експеримент - много изводи, но за умни хора :cool:
speka_rs - майстор
съб сеп 25, 2021 1:21 amLazarGanev написа:
Няма проблеми да споделя експеримента, който съм правил преди 12-13 години. Опитната установка беше в реално жилище и още си съществува и работи - газов котел Теси, едноконтурен, 16кВт, с монтиран под него бойлер Теси 80л със серпентина (мо'ност на серпентината по каталог 13,8кВт), подвързана към котела с ППР ф20, стъклофибърна. Правя първоначален пуск на системата и настройки на котела. Помпата на котела по спомен е Grundfos 15/5 - 130. Газовият котел позволява да му се замерва моментната мощност чрез замерване на налягането на дюзите. Закачам микроманометъра на определения щуцер на газовия клапан и в реално време виждам как се променя мощността на котела. Логиката на управление на контролера я знам - котелът пали на 30-40% от мощността, започва да повишава към максимум и остава на максимума, докато го спре стаен термостат или датчика за бойлера. Може да модулира по стайна температура и по температура на водата. Бойлерът винаги е с приоритет. И в случая като пуснах котела, той първо тръгна да топли бойлера, пълен с вода от водопровода (да речем 15*С, не съм я мерил), като мощността му плавно започна да се покачва и от 5-6кВт започна да пълзи нагоре, като за десетина минути достигна пик 13кВт и плавно почна да намалява, тъй като бойлерът започна да се стопля, т.е. почна да намалява радиаторната мощност и котелът започна да модулира по температура на водата. Този кратък експеримент дава възможност за много изводи за човек, който може да анализира:
1. При тази комбинация котел-бойлер, тази тръба е напълно достатъчна. Тъй че и ф32 да се сложи, нищо няма да се промени, тъй като с ф20 сме постигнали максимума на серпентината и почти максимума на котела. Да - за бойлер с по-голяма серпентина, комбиниран с по-мощен котел и/или по-дълго трасе има смисъл от ф25, но в случая няма.
2. Ако тръбата беше ф25 нямаше да се стигне до по-голяма мощност на котела, защото има ограничение от серпентината.
3. Ако бойлерът беше със 17кВт серпентина и тръба ф25, то за момент по-малък от минута щях да видя мощност 16Вт (максималната на котела), след което щеше пак да почне модулация - аре нема нужда. Но не е сигурно дали и с ф20 нямаше да се стигне до по-голяма мощност - просто при тоя експеримент сме достигнали и максимума на серпентината.
Един прост експеримент - много изводи, но за умни хора :cool:
[/quote]

Интересен експеримент, нямам нищо напротив. Само че имам няколко не толкова умни въпроса за теб :

1. Колко беше дължината на тръбите при експеримента ?
2. Колко беше температурата на котела, ако на водата е била 15 градуса ?
3. И как щеше да мине тази топлина през тази тръба, ако бяха включени и консуматори ?

Моя извод е от този експеримент е: Да можеш да ги получиш тези 13 кВт, ама при 100 перфектни фактора.

И аз имам един малък експеримент в хол 27 м2 (изчислени топлозагуби 1,5 кВт)има радиатор 1800х600 тип 33(трябва да може да извади 1,5 кВт при делта 5 и добър дебит). Закачен нарочно със сферични кранове, отдалечен на 10 метра от топлоизточника термопомпа въздух-вода от Феникс. Помпа 25/5 Вило. В цялата система има закачени 4 радиатора.
При този експеримент аз установих, че каквото и да правя аз по-малко от 8-9 градуса делта Т не мога да направя. И съответно не мога да стопля и хола въпреки хубавия размер на радиатора и доброто му подвързването му на 20 мм ППР.
Тъй като радиатора има 6 извода за вход и изход, в момента е закачен на 2 входа и 20 мм и на 2 изхода 20м. В момента в хола е топло делта Т 4-5 градуса. Така че според мен има защо да са написани тези 4,2 кВт на тази тръба 20 мм ППР. И ако се подминат като радиатор да не се очакват чудеса.
speka_rs - майстор
съб сеп 25, 2021 1:21 amLazarGanev написа:
Няма проблеми да споделя експеримента, който съм правил преди 12-13 години. Опитната установка беше в реално жилище и още си съществува и работи - газов котел Теси, едноконтурен, 16кВт, с монтиран под него бойлер Теси 80л със серпентина (мо'ност на серпентината по каталог 13,8кВт), подвързана към котела с ППР ф20, стъклофибърна. Правя първоначален пуск на системата и настройки на котела. Помпата на котела по спомен е Grundfos 15/5 - 130. Газовият котел позволява да му се замерва моментната мощност чрез замерване на налягането на дюзите. Закачам микроманометъра на определения щуцер на газовия клапан и в реално време виждам как се променя мощността на котела. Логиката на управление на контролера я знам - котелът пали на 30-40% от мощността, започва да повишава към максимум и остава на максимума, докато го спре стаен термостат или датчика за бойлера. Може да модулира по стайна температура и по температура на водата. Бойлерът винаги е с приоритет. И в случая като пуснах котела, той първо тръгна да топли бойлера, пълен с вода от водопровода (да речем 15*С, не съм я мерил), като мощността му плавно започна да се покачва и от 5-6кВт започна да пълзи нагоре, като за десетина минути достигна пик 13кВт и плавно почна да намалява, тъй като бойлерът започна да се стопля, т.е. почна да намалява радиаторната мощност и котелът започна да модулира по температура на водата. Този кратък експеримент дава възможност за много изводи за човек, който може да анализира:
1. При тази комбинация котел-бойлер, тази тръба е напълно достатъчна. Тъй че и ф32 да се сложи, нищо няма да се промени, тъй като с ф20 сме постигнали максимума на серпентината и почти максимума на котела. Да - за бойлер с по-голяма серпентина, комбиниран с по-мощен котел и/или по-дълго трасе има смисъл от ф25, но в случая няма.
2. Ако тръбата беше ф25 нямаше да се стигне до по-голяма мощност на котела, защото има ограничение от серпентината.
3. Ако бойлерът беше със 17кВт серпентина и тръба ф25, то за момент по-малък от минута щях да видя мощност 16Вт (максималната на котела), след което щеше пак да почне модулация - аре нема нужда. Но не е сигурно дали и с ф20 нямаше да се стигне до по-голяма мощност - просто при тоя експеримент сме достигнали и максимума на серпентината.
Един прост експеримент - много изводи, но за умни хора :cool:
Интересен експеримент, нямам нищо напротив. Само че имам няколко не толкова умни въпроса за теб :

1. Колко беше дължината на тръбите при експеримента ?
2. Колко беше температурата на котела, ако на водата е била 15 градуса ?
3. И как щеше да мине тази топлина през тази тръба, ако бяха включени и консуматори ?

Моя извод е от този експеримент е: Да можеш да ги получиш тези 13 кВт, ама при 100 перфектни фактора.

И аз имам един малък експеримент в хол 27 м2 (изчислени топлозагуби 1,5 кВт)има радиатор 1800х600 тип 33(трябва да може да извади 1,5 кВт при делта 5 и добър дебит). Закачен нарочно със сферични кранове, отдалечен на 10 метра от топлоизточника термопомпа въздух-вода от Феникс. Помпа 25/5 Вило. В цялата система има закачени 4 радиатора.
При този експеримент аз установих, че каквото и да правя аз по-малко от 8-9 градуса делта Т не мога да направя. И съответно не мога да стопля и хола въпреки хубавия размер на радиатора и доброто му подвързването му на 20 мм ППР.
Тъй като радиатора има 6 извода за вход и изход, в момента е закачен на 2 входа и 20 мм и на 2 изхода 20м. В момента в хола е топло делта Т 4-5 градуса. Така че според мен има защо да са написани тези 4,2 кВт на тази тръба 20 мм ППР. И ако се подминат като радиатор да не се очакват чудеса.
шоп - майстор
Няма да взимам страна по спора.
Само ще посмятам. Цифрите говорят. Който има глава на раменете да преценява:-)

Сметката на@ Антон:
През тръба ф20х2,8 с дебит 185 л/ч и дТ 20 гр преминава 4200 Вт като скоростта на водата е 0,16 м/сек
Напълно приемливо за радиаторно отопление
С ТП, където гоним дТ 5 гр мощноста ще е само 1073 Вт

Сметката на @speka_rs, който иска да получи 1500 Вт от радиатор с дТ 5 гр показва, че са му нужни 259 л/ч. При тръба ф20х2.8 скоростта на потока е 0.22м/сек
Пак напълно приемлива скорост. Обаче в система с много компоненти и помпа 25/5 Вило не може да докара тези дТ 5 градуса.
Нормално, никога не трабва да разглеждаме само една тръба. Тя винаги е част от отоплителна система където има десетки и стотици компоненти, които добавят линейни и локални съпротивления.

Сметката на @Лазар През тръба ф20х2.8 ако трябва да премине 13000 вТ при дТ 5 гр, дебита ще е 2240 л. и скоростта на водата ще е 1.91 м/сек
Отбелязвам, че във всички източници, които съм чел пределната скорост е 1,5 м/сек. Над тази скорост има шум от тръбите и помпата ще е безбожно мощна и скъпа.
Ако обаче искаме дТ 20 гр то дебита ще е 560 л/ч и скоростта ще е 0.48 м/сек. Демек всичко е ОК

П.П. за мен извода е един. Ако имаме ТП или кондензен газов котел, където искаме нискотемпературно отопление не пестим от диаметри
При отопление на твърдо и течно топливо и дТ 20 и повече градуси можем да спестим от диаметри на тръби и фитинги.

:? :? :? Какво правим обаче ако утре минем на нискотемпературно отопление?!
Къртим и всичко наново?
Голямото Ф при тръбите е като голямото сечение на един ел. кабел.

При кабел с по-голямо сечение може да мине и много и малко ток
При кабел с малко сечение минава само малко ток:-))))

Много хора изрязаха тръбите с голям цолаж и сложиха тръбички ф16,ф20, ф25 и т.н.
Намалиха обема вода в ОС и после рев трябва да слагаме буфери...

Успехи на всички колеги и топла зима пожелавам!

Тема "Въпрос за свързване на тръби към камина." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: