От мобилни телефони до цифрови камери
bulhomes2 - майстор
Значи на колата като хвана ток от лампата за задна, дори и за едно реле (през което вече да захраня камерата и парктроника) - компютъра и усеща повишения разход на ток и гаси линията. Доколкото знам рид ампулата, като я сложиш до кабел, по който тече ток, от индукцията затваря някаква дребна верига, която се надявам да е достатъчна за едно реле. Гледам тук някакви - https://vikiwat.com/rid-ampuli.html обаче не знам какво е VDC и не знам дали ще работят при прав ток.
Ако някой се сеща и за друг начин - да казва!

ПП. Предполагам, че VDC е волта променилив ток. Което означава, че на горния линк няма за 12 волта.
mironcho - специалист
VDC =
Voltage = напрежение
Direct = постоянен
Current = ток
демек VDC е максималното работно напрежение на отворения контакт на рид ампулата на което е предвидено да работи.
А дали ще сработи, като се доближи до кабел - съмнявам се. Бобината на рид реле има бая навивки (то ползва точно подобна рид ампула за котактна система).
pipilica - майстор
Няма да стане с рид ампула, няма достатъчно ток по кабела за да напави магнитно поле което да задейства контакта. Щом ти е толкова чувствителен компа ти трябва такава схема или подобна, която да следи тока през крушката.
Изображение
sstefanov - майстор
За да се увеличи чувствителността се правят няколко навивки от кабела върху рид-ампулата.
Избери си рид-ампула според тока на релето, напрежението не ти е проблем.
bulhomes2 - майстор
Мигар па може рид амплула да не може да захрани което и да е реле? Ще потърся по магазините при нас дали изобщо има някакви.

Аз мислех, че посочените волтажи и амперажи са минималните за индукционното поле, което може да ги задейства. Гледам, че има и рид релета. Предвид името - предполагам, че си е комбинация от ампула и реле за да може да се ползва директно за работни токове. Така ли е?

pipilica благодарско за схемата, но никога не съм учил такива неща и ми е малко на китайски. Можеш ли да напишеш къде в схемата трябва да е плюса от лампата за задна, къде постоянен плюс (ако трябва), и къде е изходящия плюс към релето. Ако трите посочени маси се отнасят за тази на колата - ОК. Но ако не са - пообясни коя за къде да вържа! Доколкото виждам и някакъв траф от 12 към 5 волта трябва да вкарам.
brum - майстор
Ако решиш за полупроводниково решение почти съм убеден, че с един масов MOSFET ще стане. Транзистора ще струва под левче. Никакви въшни компоненти (даже резистори няма).

Три крака - един към масата на колата, един към масата на устройството и един към кабела от който искаш да вземеш сигнала за включено/изключено. Май е по-просто за свързване от реле. Отделно, че е в пъти по-компактно и надеждно. Консумацията от сигналният кабел ще е клоняща към нула.

Недостатъка е, че ще имаш постоянни 12 волта до устройството и прекъсната маса. Но съм имал кола на която фаровете са така (японска), та не е драма.

Ей като това на картинката. Без резистора дето виждаш - лампата за задни светлини ще го замести.

Прикачен файл

fetswitch.jpg
fetswitch.jpg (61.38 KиБ) Видяна 2330 пъти
hidrazin - майстор
вт апр 19, 2022 10:08 ambulhomes2 написа:
Аз мислех, че посочените волтажи и амперажи са минималните за индукционното поле, което може да ги задейства. Гледам, че има и рид релета. Предвид името - предполагам, че си е комбинация от ампула и реле за да може да се ползва директно за работни токове. Така ли е?
НЕ !!!
Посочените напрежение и ток са максималните които може да комутира(включва-изключва) рид ампулата а не какво и колко я задейства.
Рид релето е бобина (обикновено с голям брой навивки от тънък проводник) в която е напъхана рид ампулата.
Като пуснеш ток през бобината и се създава магнитно поле което задейства рид ампулата.
Рид ампули се продават отделно защото могат да се управляват от най-обикновен магнит.
Такива са например МУК датчиците за СОТ-а, датчици за асансьори ...

Прикачен файл:
рид реле.jpg
рид реле.jpg (18.28 KиБ) Видяна 2280 пъти

:partyman:
P.S. Де изчезна бре?
kuger - майстор
В релето за мигачи на Москвич 2140 има две токови бобини с рид ампули вътре. Включени са последователно на съответния клон лампи и са с достатъчно дебел проводник, та да не влияят на съпротивлението на веригата. Съответно ампулата управлява контролната лампа в таблото.
Елементарно!
bulhomes2 - майстор
Ооо Хидра, не съм те "виждал" скоро. Ще пробвам и такова рид реле. Но ме съмнява, че компа може да хване и него, като го сложа по пътя на тока за крушката на задната.

brum готино си го оябснил, ама както вече обясних - схемата ми е на "японски". Я да видим дали съм я поразгадал! Там дето пише +5V връзвам към кабела за лампата за задна. Масата под "10К" вероятно е за мосфета, а другата е за релето ми за камерата и парктроника. Релето ми е на мястото на мотора (ако М е мотор на схемата) и горе на Vdd му е плюса. Резистор предполагам, че е това 10К. И остана механичния ключ, който предполагам си го има мосфета ли? Ако е така - масата на мосфета вързана ли е в самия него с масата за командваната верига? Щото ако нямат връзка не разбирам защо трябва масата да е прекъсната, а не плюса.

kuger москвич не сме имали, ама волга и лади - да. И съм сменял реле на мигачи, ама е било преди 20 години. И съм сигурен, че още има някъде в работилниците (щото бащицата нищо не хвърля), ама го не помня как изглеждаше. Предполагам и по мототехниките зор ще се намери, но благодаря все пак за идеята.
brum - майстор
Няма реле в тази схема. Самият транзистора е релето. Но не се прекъсва 12V захранването към камерата, а прекъсва масата на камерата.

Та на тази схема вместо мотора слагаш камерата. Резистора го махаш от схемата и гейта на транзистора го закачаш към кабела който подава захранване на крушката. Там трябва да има 12 волта като си на задна и 0 волта като не си на задна предавка. Сорса е ясен - него го закачаш за масата на колата. И да сложиш предпазител на 12те волта към камерата!

Първият транзистор за който се сещам е IRFZ44N. Ако на гейта имаш <= 2 волта е запушен. Ако имаш >=4 волта е напълно отпушен. Ей сега го погледан в comet.bg и струва около 1 лев.

Докато го пишех реших дам по-изчистена схема. Вместо buzzer-а слагаш камерата. В ляво където е батерията вместо батерия е захранващият кабел към крушката. И това е.

Буквално действа като реле. Има захранване на гейта - дава на късо дрейна и сорса. Има маса на гейта - разкача ги. С разлика от релето, че през гейта протича нулев ток и се прекъсва масата, а не плюса.

Прикачен файл

N-channel-MOSFET-switch-circuit.png
N-channel-MOSFET-switch-circuit.png (18.1 KиБ) Видяна 2201 пъти

Тема "Рид ампула в кола?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: