Ел. инструментите. Консумативи.
Soviet_Soldier - специалист
пон окт 31, 2022 12:16 pm1st0r1k написа:
Развих само 4-те болтчета под филтъра.Видимо не видях проблем с обувките.Нямаше извадена.
А контактуват ли пластините помежду си, когато се натисне бутона в положение "стоп"? Погледнете от другата страна, където са включени към бобината дали всичко е на мястото си. Ако имате мултиметър под ръка, проверете целостта на проводниците, и прозвънете бутона.
1st0r1k - специалист
пон окт 31, 2022 1:31 pmSoviet_Soldier написа:
пон окт 31, 2022 12:16 pm1st0r1k написа:
Развих само 4-те болтчета под филтъра.Видимо не видях проблем с обувките.Нямаше извадена.
А контактуват ли пластините помежду си, когато се натисне бутона в положение "стоп"? Погледнете от другата страна, където са включени към бобината дали всичко е на мястото си. Ако имате мултиметър под ръка, проверете целостта на проводниците, и прозвънете бутона.
Предполагам,че ще трябва да се маха страничният капак ?
bigdragon - майстор
При работещ мотор дай на късо двете обувки на бутона.
Ако огасне, проблема е в бутона, ако не, търсиш по нататък...

Мотора гасне, когато се даде бобината на късо към картера.
Soviet_Soldier - специалист
пон окт 31, 2022 2:48 pm1st0r1k написа:
Предполагам,че ще трябва да се маха страничният капак ?
Да, 4 болта и се сваля стартера. Не се тревожете, пружината и въжето няма да се размотаят при свалянето му, лесно е и се открива добра видимост към бобината и проводниците към нея.

Изображение
1st0r1k - специалист
пон окт 31, 2022 3:33 pmSoviet_Soldier написа:
пон окт 31, 2022 2:48 pm1st0r1k написа:
Предполагам,че ще трябва да се маха страничният капак ?
Да, 4 болта и се сваля стартера. Не се тревожете, пружината и въжето няма да се размотаят при свалянето му, лесно е и се открива добра видимост към бобината и проводниците към нея.
Видимо и там не видях проблем.

Изображение
Soviet_Soldier - специалист
вт ное 01, 2022 2:06 pm1st0r1k написа:
Видимо и там не видях проблем.
Може да е пречупен проводникът в изолацията, по тая причина е хубаво с мултиметър да ги прозвъните, както и селектора, като го приведете в позиция за гасене, трябва да затвори веригата и даде звуков сигнал от мултиметъра, ако работи изправно.

Ако нямате мултиметър, изключвате кабелните обувки откъм бутона, изваждате ги вън да са ви под ръка, но да не се допират, връщате кутията на филтъра на мястото си, и я завивате, защото тя държи карбуратора. След това палите машината и допирате двете кабелни обувки една към друга. Ако резачката изгасне, търсите проблема в пластините на бутона, ако не, той е в някой проводник, или в самата бобина. В такъв случай пак без мултиметър може да проверите, дали са проводниците или бобината, като свържете нов проводник към извода на бобината, който е без болт, а само кабелна обувка, и при работещ двигател допрете другата му страна към цилиндъра, в резултат на което двигателя трябва да загасне. Ако пак не гасне, проблемът е в бобината.
Разбира се с мултиметър цялата тая игра може да си я спестите, не са скъпи 10-15лв започват най-елементарните, като DT-838.
1st0r1k - специалист
вт ное 01, 2022 2:52 pmSoviet_Soldier написа:
вт ное 01, 2022 2:06 pm1st0r1k написа:
Видимо и там не видях проблем.
Може да е пречупен проводникът в изолацията, по тая причина е хубаво с мултиметър да ги прозвъните, както и селектора, като го приведете в позиция за гасене, трябва да затвори веригата и даде звуков сигнал от мултиметъра, ако работи изправно.

Ако нямате мултиметър, изключвате кабелните обувки откъм бутона, изваждате ги вън да са ви под ръка, но да не се допират, връщате кутията на филтъра на мястото си, и я завивате, защото тя държи карбуратора. След това палите машината и допирате двете кабелни обувки една към друга. Ако резачката изгасне, търсите проблема в пластините на бутона, ако не, той е в някой проводник, или в самата бобина. В такъв случай пак без мултиметър може да проверите, дали са проводниците или бобината, като свържете нов проводник към извода на бобината, който е без болт, а само кабелна обувка, и при работещ двигател допрете другата му страна към цилиндъра, в резултат на което двигателя трябва да загасне. Ако пак не гасне, проблемът е в бобината.
Разбира се с мултиметър цялата тая игра може да си я спестите, не са скъпи 10-15лв започват най-елементарните, като DT-838.
Бутонът е прозвънен и кабелите са замерени с мултицет.Всичко си е наред. Какво друго може да е?
Soviet_Soldier - специалист
нед ное 06, 2022 4:27 pm1st0r1k написа:

Бутонът е прозвънен и кабелите са замерени с мултицет.Всичко си е наред. Какво друго може да е?
Проблем в самата бобина.
1st0r1k - специалист
нед ное 06, 2022 4:55 pmSoviet_Soldier написа:
нед ное 06, 2022 4:27 pm1st0r1k написа:

Бутонът е прозвънен и кабелите са замерени с мултицет.Всичко си е наред. Какво друго може да е?
Проблем в самата бобина.
Ако е бобината,няма ли да има проблеми и с паленето и работата на мотора? Как мога да я проверя?
Soviet_Soldier - специалист
нед ное 06, 2022 9:16 pm1st0r1k написа:
Ако е бобината,няма ли да има проблеми и с паленето и работата на мотора? Как мога да я проверя?
Не е обезателно да има проблеми с работата на мотора. Щом проводниците и бутона са изправни, то не се сещам къде другаде може да е проблема, освен в бобината.

За да проверите, дали нещо не е прекъснато в бобината взимате мултиметъра, поставяте режим за измерване на съпротивлението, червената сонда я свързвате към извода за черния проводник на бобината, а към извода за синия проводник свързвате черната сонда на мултиметъра. Трябва да ви покаже, какво е съпротивлението, ако не показва нищо, има проблем с бобината.
След това, червената сонда я свързвате към извода за черния проводник на бобината, а черната сонда към извода за свещта. Ако при тия измервания не показва съпротивление, значи нещо е прекъснато.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: