Нека намерим най-тънките цени.
Andri01 - майстор
При болтове затегнати с гайковерт счупих веднаж ключа си на пътя,при спукана гума. нямат развиване!! з атова вече ги карам дозатягането да го правят на ръка. А иначе съм виждал "DeWALT" на батерии развива без проблем болтовете на гумите на 12-тонна "Прага"
Последна промяна от Andri01 на съб яну 13, 2024 5:00 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
съб яну 13, 2024 3:46 pmdimiwk написа:
съб яну 13, 2024 10:16 amkozl написа:

И понеже напоследък темата се понапълни с гумаджийство да попитам:
На професионалните гайковерти по гумаджийниците как се постига точност в затягящия момент?
Познай как.
Едва ли ще ти изкарат числа в нютони.

Мери се по степени: 1. Хлабаво, 2. Яко, еало си майката.
3 ъгълни конфигурации на затягане са също изключени. Карат подред.

Изненадващото е, че се постига прилично стягане и равномерност. Поне, където аз съм бил.
Е, може да е 2но повече нютони на спецификациите, ама поне не е по-малко.

С гайковерт с батерии не съм имал проблем при развиването.
До сега ползвах един канадски, куча марка, ама не съвсем (Mastercraft). Нещо като парксайда, но точно преди 2 дена си взех от лидълските, новите безчеткови на 12 волта. Ще ги пробвам като му дойде времето. Би трябвало 350 нютона да са достатъчни. Старият и той е някъде толкова, ама е 2но по-голям, голяма батерия, NiMH.
От тия Mastercraft имам и с кабел, ама е 110волта. Това би отвинтило и дявола, но в България не го ползвам. Май отиваше към 700 нм

Иначе, ако питаш за самия инструмент, теоретично би трябвало да има ограничение в нютони, което се настройва и след като се постигне, машинката спира. Но то е най-вероятно за кръгли числа от типа 100, 200,300, а за гумите май е към 130 ли колко. (Проверих, между 110 и 120 е) Все пак, ако имат малко съвест би трябвало да си ограничават гайковертите поне на 200, за да не затегнат с 300.

Да се програмира ограничение близко до спецификациите за стягане на болтове за гуми в машина, произведена да стяга болтове за гуми явно не е хрумнало на производителите. Примерно да има сетинг бутон за 130 или 150 нм.
Теоретично удара зависи от скоростта. Ако има опции за скоростта, значи ще е все пак някакво ограничение.
Но според мен за пневматичните по гумаджийниците няма друго ограничение освен дебита и налягането на въздуха. А тва го не виждам и немам идея с колко стягат :? Така си мисла :roll:
Всъщност пък не съм се сетил до сега, след гумаджията да се пробвам с динамометричния да дозатегна и все пак ще получа представа на колко е затегнато.
И да и аз съм виждал на някои гумаджийници да дозатягат с динамометричен. А съм виждал и да развиват със скокове в-у удължителна тръба, когато на гайковерта му не стига силата. Изглежда все пак гайковръта има некво ограничение :?

Примерно от клиповете за импакти при развиване на гайка се постига някакво неразвиване, стегнато на определен момент, при което импакта само чука докато се задейства защитата или се скапе батерията, а гайката не помръдва.
То момента на стягане и развиване зависи и от броя на ударите, но не право пропорционално и все пак ограничено до някакъв макс.момент.
Те такова престъпно деяние не бих допуснал вържу болтове или гайки на джанта от 500-1000 пари.
vencil - специалист
Пролетта в Медина Мед сменях летните гуми че старите си бяха заминали и след завиване с гайковерта ги затегнаха с динамометричния ключ, в гаранционната карта е написано че са стегнати на 120Nm. Имам някакви спомени да съм чувал че по принцип алуминиевите са с по-високи Nm на затягане от стоманените ама не виждам някаква логика в това. Според мен всичко над100Nm е достатъчно да не си изгубиш колелетата по пътя, цял живот на ръка и от тази зима с гайковертчето :) и съм нямал дори разхлабен болт камо ли нещо по сериозно. Сърбал съм попарата на пристегнати болтове и... това ако се беше случило на пътя и бях само с ключа големи майни щяха да са.
kr1100 - майстор
съб яну 13, 2024 4:23 pmAndri01 написа:
.... А иначе съм виждал "DeWALT" на батерии развива без проблем болтовете на гумите на 12-тонна "Прага"
Чакай малко., кога си виждал Прага жива ???
1974г Прага пред 7 мацата 157 к я теглеше няколко обиколки докато ече да запали, а после мъки с вървенето.
7 цата склад за 18 бр ЗР С 11Д на ТЗМ и . Прагата беше за химическа обработка. след евентуална химическа атака.
А и при зареждане на окислител в ТЗМ и прагата уж трябваше да е наблизо , ама половин ден опити за палене,
При учебно знатие смяна на позиция познай кой трябваше да тегли Прагата в сняг , преспи и кал???
Дотука опита ми с Прага.
kr1100 - майстор
съб яну 13, 2024 6:49 pmvencil написа:
... в гаранционната карта е написано че са стегнати на 120Nm. Имам някакви спомени да съм чувал че по принцип алуминиевите са с по-високи Nm на затягане от стоманените ама не виждам някаква логика в това.
Писах преди ,ама чукча писател . Да ти кача ли от упътването ??
Fe 140Nm, Al 170 Nm болтове М14 х 1,25 мм и то дълги.
Andri01 - майстор
Свата ми до преди 2 месеца караше такава в Троян!! А там лично съм виждал поне 10бр. Тази беше 56-ти набор!! Сваляше дървета от гората.
п.с.: Кашишка военщина, какво искаш!!
cholev - майстор
пет яну 12, 2024 6:03 pmzz_stefanov написа:
Домашните гумаджии, тези гуми баланс не минават ли. Или като Чолев ще ми приказвате, че му поискали 70 за смяна (да но с баланса и смяна на джанти) и хоп, трябва да си купим гайковерт. Бил съм два комплекта джанти и винаги съм минавал през гумаджия. Винаги са имали нужда от баланс.
И не тръгвайте наникъде ако сте си затегнали гайките само с това гайковертче, добавете и ръчна сила.
Понеже си прочетох името:
70 кинта са взели на сина не на мене :-D . Кара С5 Х7 17". На едни джанти естественно с баланса (а дано). Миналата година беше 50лв :?
Аз имам два чифта джанти на С5 2. Като ги сменя и мина на магистралата до 160км/ч, ако има проблем естественно ходя да балансират.
Завивам с импакта без фанатизам и минавам след това с динамометричния ключ. 120НМ. След около 30км проверка.
Преди врема на ВХ-са 2005г след пишман майстори, преди Владая посока София ми излетя джантата. Верно преди да излети потракваше отпред но викам си като стигна ще погледна, :? Излетя на 100км/ч (тогава на лукойла на баира нямаше ограничения и камери, май и Лукойла го нямаше) ВХ-са обаче е Ситроен с хидравлично окачване. На него 3 гуми са му достатъчни :-D . Минах 100метра и спрях. Джантата никого не преби- слава богу и я търсих половин час- беше кацнала на едно дърво :-D . Звъннах на пишман автомобилния майстор и той долетя гузен. Сложихме с по един болт от другите джанти и се прибрах поживо поздраво.
Изводи; караме само хидравлични Ситроени. Завиваме на 120НМ. След 30км проверка. На всякакви майстори и гумаджии много не вярваме и контролираме нещата :partyman:
E, пневматичните гайковерти трудно ще имат ограничител.
Електрическите си има някакво процесорче и си имат сетинги.
Май, дето имах с кабела си имаше екранче и с + и - се регулират съвсем точно.
Като ги стигне, машината просто спира да навива и само святка лампичката.
Нещо като динамометричен ключ, ама по-неточно. Но различните марки и модели сигурно имат различен принцип.

Гумаджии с динамометричен ключ не съм виждал почти. Сигурно 1 към 10.
А тия, пренатегнатите гайки от гумаджии май са към 250 -300 нютон метра. Някой път бая се зори машинката при развъртане.
Ако те хване на пътя, там си оставаш. Ако нямаш някоя дълга тръба или гайковерт в багажника.
Наскор в Лидъла пуснаха телескопични тресчотки 1/2, бая големи и с голяма дръжка. Около 25 лева и май се разгъва до към 40 санта. купих 2-3 по една за всяка кола, точно заради презатегнати болтове, ама не навсякъде съм ги сложил. А и гайки за тях не съм взел още.
А от Кауфланд си бях взел 2 крика крокодил. Те имат много хубави малки тръби, дето стават точно за ключ, ама не ги държа по багажниците, да не ги губия.
Абе, ся като се замисля, аз и резервните гуми съм ги извадил и имам газови ... :)
съб яну 13, 2024 8:28 pmcholev написа:
...На всякакви майстори и гумаджии много не вярваме и контролираме нещата :partyman:
Точно!
След какъвто и да е, минавам си с моя ключ. Дали да отхлабя или дозатегна- няма значение.
Два пъти ми се е случвало да вземе да потраква джанта. Веднага спирам и затягам.
Двата пъти са поради моя си грешка- бързал- недозатегнал.

Тема "Промоция в Lidl на инструменти, уреди и техника - 7" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: