• 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 547
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
svetliopi44 - Чирак...
Колеги , как мога да разбера моторите на който съм се спрял каква тежест ще могат да движат без да се затрудняват :? :? :?
Аз съм се спрял на тези за сега но не знам дали ще ми свършат работа ...
Mascar - специалист
ОК!

Какъв е мин. диаметър на винта за 2,5 м дължина?

10 об./сек., се получават при 200 ст./об и 2000 ст./сек. на двигателя. На 10 об./сек., при 10 мм стъпка отговаря лин. скорост от 6 m/min.

А при 20 мм стъпка на винта два двигателя с въртящ момент от 4,5 Nm всеки ще бъдат ли достатъчни за движението на 20 kg. мост?

И какви са връзките между ускорението, теглото, въртящият момент и скоростта? Формулите, ако може /за да не задавам тъпи въпроси/.


Моята цел не е да си изкарвам хляба, като правя такива машини.
Аз трябва да направя една, но понеже става дума за доста пари, не искам да купя елементи, с които после да не мога да работя. А винаги се стремя да правя читави конструкции и да извличам максимума от тях.
skartalov - специалист
Свилен Стойчев написа:
ОК!

Какъв е мин. диаметър на винта за 2,5 м дължина?
Нещо от сорта на 32 или 40мм, но тогава има други проблеми като инерционен момент и не е ясно колко по- мощни двигатели ще трябва да ползваш. При прекалено дългите СВД-та, за да се избеднат проблеми като провисване и т.н. може вместо да се върти винта, да се върти гайката, което обаче изисква специфична конструкция към самата гайка.

Ето защо е по- удачен вариянт с зъбни колела и зъбна рейка, вместо СВД. Там обаче ти трябва задълцитлно редуктор, защото не можеш да вържеш мотора директно към зъбното колело.
За редуктор - планетарен, по евтин, но с луфт.
Вълнов- много скъпа конструкция, но единствения безлуфтов редуктор.

При всички положения при големите ходове възникват много усложнения- ето защо и цената на тези машини нараства в пъти.
Mascar - специалист
Знаех си аз, че искате да ме откажете! /шегувам се/
Mascar - специалист
Г-н скарталов БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО за съветите
"Специфична конструкция към самата гайка" може ли да бъде две еднакви зъбни колела и ремъчна предавка?
И лагер м/у гайката и моста разбира се.

Да! Няма да е весело но ще се получи.

В този случай отпада инерционният момент на винта, но трябва да се добави теглото на двата двигателя и ремъчната предавка.

Правилно ли разсъждавам?

Тогава мога ли да ползвам 16-20 мм винтове? /щото са по евтини/
Mascar - специалист
При случая с въртенето на гайката ще възникне проблемче със смазването нали?
skartalov - специалист
Свилен Стойчев написа:
В този случай отпада инерционният момент на винта, но трябва да се добави теглото на двата двигателя и ремъчната предавка.

Правилно ли разсъждавам?

Тогава мога ли да ползвам 16-20 мм винтове? /щото са по евтини/
Да, трябва да има един вид предавка с зъбни колела и рекък, но трябва и радиално аксиален лагер от едната и аксиален лагер от другата страна на гайката. (Комплект, който е задължителен и нормално задвижване на СВД.)

Може да се ползват в този случай и по- тънки винтове.

Смазването няма връзка с този начин на изпълнение.

Има отново проблем с инерционния момент, но е по малък, тъй като в този случай теглото на гайката е доста по- малък в сравнение с теглото на винта.
Mascar - специалист
Огромно благодаря още веднъж!!!!!

Имах предвид, че понеже гайката се върти / със 100 - 600 об/мин /, подаваното за смазването масло ще се разхвърчи от центробежните сили
shulio - специалист
Докато се къпах сега и ми дойде една идея за направята на носачите за кабелите.За сега само от еталбонд,но вие ще кажете и други материали с който може да стане.Еталбонд има в мазето много незнам от къде е дошъл сигурно е на някой съсед за това се сетих за него.

Идеята е след като направим машината да изрежем такива детайли от материала

http://www.ivport.com/temp/proba.jpg

не претендирам за размери чертах го набързо все пак е 3 часа.Та изрязват се такива детайли като по линиите на чертежа се минава с 90 градусовия фрезер но не до долу.Всчико друго се изрязва и дупките да са от порядъка на 3мм да кажем.После вземате детайлите огъвате ги по линиите след като сте срязали там с фрезера то се огъва лесно.И така се получава една част за носачите.Нанизвате ги един за друг в дупките като ползвате шпилка стройтелна 3мм на метър сигурно е без пари.Завиваме с гайчиците отстрани,може и отвътре да се сложи по някоя - и готово.Имаме носачи който от едната страна ще са си плътни и ще изглеждат хубаво,а от другата ще се виждат щпилките.Това е основното.Вече откъм материали и визия може да помагате smile.gif
velsi - Почетен майстор
Аз моите кабелни водачи ги направих отдавна. Минах и през твоя вариант. Довечера ще ти ги снимам. Играчка е, но в крайна сметка е елементарно.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 547

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: