• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Напишете въпрос свързан със санирането.
ribnikolaevi - майстор
Една от принципните грешки при изчисляване на ефективността на изолацията /не само в тази дискусия/ е, че не се смята изолационния ефект лятото, когато сградата се охлажда. Охлаждането практически е само на ток, като коефициента на трансформация при обичайните термопомпи въздух-въздух /на които им викаме климатици/ през жегите не е много висок.
Накратко, идеята ми е, че по-коректно изчисление за ефекта от качествата на топлоизолацията е като се вземе предвид и употребата и през топлия сезон.
И това всичко е въпрос на добро изчисление.
При едно изчисление първата стъпка са приеманията. В конкретния случай това трябва да са:
-цената на енергията;
-перспективите за цената на енергията;
-цената на изолацията - при направа;
-цената за поддръжка на изолацията;
-данни за климата на съответното място /според нормативите и според актуалните данни, при които са отчетени климатичните промени/;
-някакви прогнози за климатичните промени в бъдеще.

Всичко останало е въпрос на коректно изчисление.
Цената на изолацията, положена по съответния способ е сравнително ясна. Наскоро отправих запитвания за оферти и в зависимост от различни условия, при полагане по алпийски способ, цената беше 35-45 лв/м2 /Важно условие при полагането с алпийски способ е, че увеличаването на изолацията от 5 на 6 см /20%/ не води до 20% оскъпяване/.

Относно цената на енергията, ако ползваме за базова цената на тока, това също вече е определен параметър. Относно близкото бъдеще, не смятам, че в близките 2-3 години енергоносителите ще повишават цените си. За след това ще видим.
За климатечните условия по нормативи - нещата са ясни. Относно данните от последните години, ако някой разполага с тях, нека да ги даде тук. Относно краткосроочна и дългосрочна прогноза за климата - струва ми се, че температурите ще растат, тъй като дори и да се вземат мерки срещу глобалното затопляне, климатът е инертен. А и сериозни мерки не се взимат засега.
Според мен за да се изключи факторът архитектура, изчислението бе трябвало да е за стена, със съответното излижение. и след това всеки може да си направи сметка за своя случай.
Matchless - специалист
Не,не искам да кажа това.Искам да кажа,че по принцип има метална ситна рабица за шпакловка от която се слага само лента 30-50 см в основата при наличието на гризачи.Ако къщата е вилна зона и се знае,че има гризачи тогава евентуално.
Petyr - специалист
Matchless написа:
Не,не искам да кажа това.Искам да кажа,че по принцип има метална ситна рабица за шпакловка от която се слага само лента 30-50 см в основата при наличието на гризачи.Ако къщата е вилна зона и се знае,че има гризачи тогава евентуално.
Мерси! Че преди малко се изплаших :)
Petyr - специалист
ribnikolaevi, отоплителния сезон е 6 месеца, а летните горещини - 3 месеца. Отделно работата на климатика е много по-лесна през лятото, защото се бори с температурна разлика от 10 градуса, докато зимата измъчваме климатика на 40° разлика, и от там и СОР пада до 1.

А при 10 градусова разлика не е необходимо да се слагат 20 см. изолация - и 5 са напълно достатъчни. По-важното е къщата да е бяла и най вече да не преминава слънчева светлина директно през прозорците.

За да разберем това е най-лесно да си представим, че +33° жега съответстват на +13° студ, защото и двете са на 10° отстояние от желаните 23°С. Друг е въпроса, че много хора постъпват глупаво, като зимата поддържат 27°С, а лятото набичват климатиците на 18°С. Което освен че прахосва на енергия, води и до болести, особено лятото, когато човек не се преоблича, когато влиза или излиза. Дори ако не се лъжа максималната, здравословна разлика в температурата при честа смяна е +/- 5°.
topurov - специалист
Petyr написа:



Би ли ми казал, дали си сметнал вентилацията? Какъв ще е дебита и колко мощни вентилатори ще ти трябват?

А относно подовото отопление, то мислил ли си за термопомпа, която е много удобна и икономична точно за подово? Можеш дори да ползваш преработен климатик на въздух-вода, като да доизсмукваш и топлината на въздуха след рекуператора. А ако сложиш и един акумулиращ резервоар от 2-4 кубика, то въпросния климатик може и да е доста маломощен (така че отработения въздух да е по-голям процент и да не трябва да се добавя много външен), като непрекъснато добавя топлина, която се ползва само при необходимост. А в най-големите студове, ако се наложи може да доподгряваш водата в акумулатора с нещо друго -твърдо/течно гориво, ток, газ, но не и с друг климатик, защото при много ниски външни температури неговото КПД (по-скоро СОР) пада много и е почти колкото при ползването на реотан.

Също има и малко проблеми с ел. захранването. Трябва да сложиш UPS-и (по-скоро синусоидални ЕPS) на вентилатора, и батериите да издържат поне 8 часа, защото ако се херметизираш (а ти трябва да се херметизираш, ако искаш рекуператора да има смисъл) и тока спре, то може да се задушиш докато спиш, а доколкото знам отравянето с СО² не се усеща да те събуди, а направо си заспиваш за винаги.

За 8 часа при например 100 ватов вентилатор, ти трябват 67 амперчаса или като сложиш загубите в инвертора и стареенето на акумулатора, то ти трябва поне 100-120 амперчасов акумулатор. В комбинация с генератор, ако аварията е по-продължителна.

ПП. Някой беше споменал, че стиропора го ядът гризачите. Напълно съм съгласен. Някой знае ли дали и фибрана им е вкусен?
Засега съм правил само груби сметки за вентилацията - имах възможност да купя вентилационна камера с рекуператор на промоционална цена защото съм първи клиент за България (защо ли не се учудвам :cool: ) и се наложи само да сметнем дали ще ми върши работа. Оказа се, че съм точно в средата на капацитета му, което е добре. По-подробни сметки и детайлни настройки ще правим със специалисти от фирмата когато дойде времето за инсталиране.

Не съм обмислял вариант с термопомпа (поне не сериозно), но имам много време до водното подово, така че всичко е възможно. Все пак камината ме блазни поради романтичния елемент (хамалогията ще я приема като част от чара и като възможност за фитнес).
Petyr - специалист
topurov написа:
Засега съм правил само груби сметки за вентилацията - имах възможност да купя вентилационна камера с рекуператор на промоционална цена защото съм първи клиент за България (защо ли не се учудвам :cool: ) и се наложи само да сметнем дали ще ми върши работа. Оказа се, че съм точно в средата на капацитета му, което е добре. По-подробни сметки и детайлни настройки ще правим със специалисти от фирмата когато дойде времето за инсталиране.
Можеш ли дадеш информация за рекуператора?
Тази камера има ли вентилатори или е само топлообменника? За какъв дебит е и колко паскала е съпротивлението й?
Има ли някакви характеристики и можеш ли да ги снимаш и да ги качиш? И каква бе цената, и ако знаеш и тази когато няма промоция.
topurov - специалист
Petyr написа:
Можеш ли дадеш информация за рекуператора?
Тази камера има ли вентилатори или е само топлообменника? За какъв дебит е и колко паскала е съпротивлението й?
Има ли някакви характеристики и можеш ли да ги снимаш и да ги качиш? И каква бе цената, и ако знаеш и тази когато няма промоция.
http://www.vortice.ltd.uk/product.aspx?id=1045

Цената ще е 3580 лв. без ДДС.
За първия клиент беше 2340 без ДДС.

Ако модераторите не възразяват мога да кажа и фирмата, от която го купих.
8180 - майстор
topurov написа:
Ако модераторите не възразяват мога да кажа и фирмата, от която го купих.
Давай, не се притеснявай - виж каква тема стана! :)
Ама скъпо, бре.
vanko68 - специалист
Рекуператор с подобни данни на Тангра струва 5 пъти по-малко и е българско.
Гледам в данните дават максимум от 57 л/сек ,което е 205 м3/ч.Това е смешно малко за тази цена,пък била и на промоция.
Само да спомена,че едно вентилаторче за баня има дебит от 50-100 м3/ч.
Petyr - специалист
Така като гледам, най много 300 кубика/час да изкараш, все пак зависи какви ще са ти въздуховодите и закопаните тръби в земята, но може и да изцедиш 300 кубика, като консумираш 200 вата ел.енергия или 175 лв/отоплителен сезон при 20 ст./кВч, а спестената топлинна енергия при 80% за отоплителния сезон ще е 6 МВч, което при 7 ст./кВч са 420 лв. Или на сезон ще се спестяват по 245 лв.

Дебита ми се струва малък, но може да се вместиш, ако къщата е малка с 2 спални, хол и кухня.

Вкарваш в спалните по 70 кубика и в хола 160, като смучеш от банята и тоалетната по 70, и в хухнята 160.
Вратите ги правиш с вентилационни отвори.

Не се вързвай, на минималните стойности от брошурата, това е пълния минимум - 20 кубика на човек. Ако сложиш по 40 кубика в спалня и херметизираш, то забрави там да правите секс... :( поне не и двамата заедно :lol: :lol: :lol:

Високата цена може би е поради високата ефективност - 90%, но ми прави впечатление, че са тествали само в диапазона 50-200 кубика, а ефективността намалява с покачване на дебита, отделно са дали за мокри помещения, където пък се печели от кондензацията... или тези 90% ми изглеждат много "докарани" като за дребния неинформиран купувач.

Преди... вече 3 години, гледах един рекуператор за мах. 1000 кубика на час, но беше без вентилатор, като струваше 1000 лв., но ефективността му беше 70% при 1000м3/час, без да се смята кондензацията. А на сайта на производителя имаше и софтуер за смятане не ефективността при различни условия (температури, дебит, влажност... ) Доколкото си спомням беше в каталога на Венто-К, но не съм сигурен...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13

Тема "ЕПС с дебелина 20 см - КАК ДА ГО ЗАКРЕПЯ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: