Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
емил
Да съживим малко раздела че падна адреналина. Метода е -виждате колко маh пише и просто махате една нула. :lol: тва е. Как мислите , наистина ли са злопаметни никел-кадмиевите , метал-хидр. и тва проблем ли е? Вярно ли л.ионните имат брояч до 1000 и след тва я унищожава дори и да има още живот ?До кво напр. зареждате трите вида . Не цитираите авторитети таз манипулация не ми деиства ,питам за Ваши мнения :D емил вр.
masteradmin - майстор
Емиле мисълта ти препуска като див мустанг през саваната. Дай малко по - плавно, като напишеш нещо прочети го 2-3 пъти и малко така го систематизираи и оптимизираи, защото май само специалисти ти разбират въпросите. Иначе ме радва че повишаваш активността в форума.
Ами нека първо да обясня за по начинаещите как да различат акумолаторни от нормални батерии. Освен че на акумолаторните пише rechargeble, те дават 1.2 V. Така че достатъчно е да погледнете напрежението което дава батерията за да разберете дали е акумолаторна или не. След това искам да изясня, че акумолаторна батерия с напрежение по голямо от 1.2V не съществува, просто се връзват няколко последователно - + - + и така се събира напрежението. Аналогично ако ги свържете паралелно вдигате мощността. -- и ++. Сега ако на бетериата пише 600 mAH или 1500 мAH това е нейния капацитет или иначе казано първата ще дава ток 600мА цял час преди да се изтощи а втора 1500 mA един час или 750 мА 2 часа или 100 мА 15 часа просто се делят.
masteradmin - майстор
NiCd
Никел-кадмиевата (NiCd) батерия е издръжлива, презаредима батерия, която обикновенно издържа 700 цикъла на зареждане и разреждане. Ако не се разреди напълно преди отново да се зареди, никей-кадмиевата батерия може да страда от ефекта на паметта, който може да скъси живота на батерията.
NiMH
Никел-метал-хидридната батерия, накратко Ni-MH или NiMH, е презаредима батерия, която може да задържа повече енергия от никел-кадмиевите и страда в много по-малка степен от ефекта на паметта. Нормално тя е и по-скъпа от никел-кадмиевата.
Това дето ти питаш се казва ефект на паметта:
Животът на една батерия може да бъде значително намален, ако тя се зарежда преди да е напълно разредена. Ефектът на паметта най-често се получава при никел-кадмиевите батерии, по-рядко при никел-хидридните и още по-рядко при литиево-йонните.
Батериите се зареждат с генератори на ток или иначе казано тока през нея е константа. Старите зарядни даваха по 50 мА а новите 100 мА. На всяко зарядно си пише колко е тока.
Ако искаш да заредиш батерия от 1300 МаH - тя ще се зареди за 13 часа с зарядно от 100 мА или 26 часа с 50 мА. А ако зарядното е кутайско тогава ги зарежда по бързо и това много намалява живота им.
jordanvass - майстор
Емо, аз за разлика от тебе нямам проблеми с капацитета на металхидридните батерии. Ползвам към 12 парчета между 2100 и 2500мАч и всички си държат здраво. Може би си взел някакви евтинийки. Има един сигурен метод да ги отличиш - теглото. Гледаш на сергията батерия със съмнителни надписи и капацитет над 2000mAh, дори съм виждал с 2800!!! Вземаш я в ръка, подхвърляш я леко нагоре като стар златар - и о, изненада! Лека като перце! А качествената батерия си тежи като камък! Или поне много повече от своите незареждаеми посестрими. Та това - за теста в полеви условия. Аз лично бих се доверил на някои марки.
За зареждането - в допълнение и коректив на админа да кажа, че отдавна зарядните зареждат с къде-къде по-голям ток от 100мА. Има някои жулят и с по 2А. Как го понася батерията - друг въпрос. И другото - токът при заряд не се усвоява на 100%. Много отива за топло. Тъй, че на практика трябва да се вкара поне 120% от капацитета на акумулатора, за да се зареди напълно.
Интелигентните зарядни мерят с каква скорост се изменя напрежението при заряд. Засичат там едни делти на времето и напрежението, да не затормозяваме сега неспециалистите.
За Никел кадмиевите хич не ми се мисли, макар, че си имат и те своите неоспорими предимства - възможност за работа при ниски температури и което е по-важно - рязко по-малко вътрешно съпротивление от металхидридните. Това последното дава възможност да се разреждат при токове 3-5 пъти капацитета, без да прегряват и без да се губи енергия в топлина. Затова поне за сега са предпочитани в машинки, които харчат много ток - като например ръчни инструменти - бормашини, винтоверти, шлайфове и т.н. За съжаление имат убийствен саморазряд.
Та, Емо, аз бих те посъветвал да инвестираш някой лев в по-качествено зарядно. Хубаво е самО да си спира, щото иначе все го забравя човек, а презареждането е убийствено. След като свърши основният заряд си минава в подзаряд и батерията те чака готова когато и да се сетиш за нея. Не е за предпочитане обаче да е бързо. Мори батериите. Освен ако не си фотограф и да бързаш да щракнеш булката повече пъти!
Аз ползвам едно зарядно на UNIROSS, в комплект със същите батерии 2100 мАч. За 3 години - абсолютно никакви проблеми. Има обаче един гаден недостатък - като включиш за заряд и започне да мери времето - не запомня колко е зареждало, ако спре тока или жената без да иска го премести по средата на заряда в друг контакт. Почва да мери времето отначало и прегрява батериите. Тъпите конструктори не можаха ли да захранят таймера от самите акумулатори, та да си помни и при неволно изключване? Иначе други оплаквания нямам.
Osiris - специалист
Да за съжаление у нас рядко се срещат хубави зарядни на пазара
най-качестреното беше Санио купено от метро но и цената беше на ниво
почти 60-70 лв иначе си е много глезенко
колкото до бързите зарядни не никакъв проблем само че на новото поколение акумулатори батериите които внасям се зареждат с 2A и им дават 1000 цикъла на заряд и абсолютно без мемори ефект държат се като Li-Ion а са NiMH
emil_v r - майстор
Цитирам , " освен ако не си фотограф и бързаш да щракнеш ..." Данчо даи да оправим тук батериите , мани булката ,има кои да я щракне . :D Иначе моито зарядно е от наи - прост тип генератор на ток с 7805 и волтмер с разтеглена скала от о,8 до 1, 6 волта и на скалата няма числа а зелен сектор от 1до1,4 волта . Аз играя ролята на интеграл ,кат стигне 1,4в и гася , нема при мене делта Т ,делтаВ ,явно си чел списание Електрон! Нищо не коментирате за мемори ефекта . Аз помня че преди 20 год за такъв ефект не се говореше като се появиха м.хидридните се изкараха скапани стария тип. като се появиха литиевите ,хоп! и мет.хидр. се оказа че помнели. А кво стана с вътрешното съпротивление ? скок-подскок от 1-2 ома та до 20-30. ома сега.
jordanvass - майстор
Е на мене ми е малко трудно да разделя мемори ефекта от общото остаряване на акумулатора. С годините капацитетът тъй или иначе си намалява. Дали е заради мемори ефект (който не съм убеден дали се натрупва - казват, че след няколко правилни цикъла изчезвал, не знам) или за друго - не мога да преценя. Едва ли от практиката някой ще може да ти каже колко точно е загубил от мемори ефект. Ама ти какво толкова си се хванал за него? Не е болка за умиране.
Аз имам практика тъй или иначе да разреждам акукулаторите напълно преди заряд. Направил съм си от гнездо за батериите на една детска играчка разреждачка - с една крушка 12V 21W от мигачите на колата. Винаги разреждам/зареждам по 4 батерии. Ти с тоя волтметър да не ги караш една по една? Колко ти е входното напрежение преди токовия генератор? Остава ли за 4 батерии по 1.4 волта като извадиш 7в за стабилизатора? Много зян правиш тока с тоя стабилизатор. Ама ти си знаеш де.
Вземи си един по-точен волтмер. С тоя си е мъка. Сега ги продават направо без пари! Или пък си направи един компаратор да ти изключва при 1.4 волта. Ако не знаеш как - питай. Но според мене не си струва да се блъскаш - вземи си за 30лв. едно зарядно и си свиркай. Но разреждачка задължително си направи! И ще забравиш за мемори ефект!
Osiris - специалист
Аз да кажа за вътрешното съпротивление
ААА 1.2V 1000mAh 30 mOhms 13.5g
AA 1.2V 2600mAh 18 mOhms 31g
D-R20-mono-UM1 1.2V 9000mAh 3 mOhms 185g
всъщност колкото е по-малка батерииката вътрешното съпротивлене е по-голямо :oops:
Osiris спомена " внасям" какви точно и от къде може да си купя
Osiris - специалист
joroj

Тая равата съм я оставил на masteradmin само да пусне магазина :?

Тема "определяне капацитета на NiMh батерии-нов врачански метод" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: